1159 Reacties

vor einem Jahr

Reactie op Anneloes Boer

Goedemorgen! Even een vraagje hier; ik merk dat mijn zoontje nu 3 mnd, soms ...
Toevallig ken ik twee mama's die kv geprobeerd hebben voor de nacht en overdag bv. Bij allebei kwamen de kleintjes alsnog na 3/3,5u en waren de mama's teleurgesteld dat het niet werkte..

vor einem Jahr

Reactie op Anneloes Boer

Mijn dochter heeft dagen dat ze nog steeds om 2,5u - 3u wil drinken.... Dit is volledig normaal... Ik snap dat je er ritme in wilt maar je kindje drinkt juist toch wat hij of zij wilt...

vor einem Jahr

Reactie op Anneloes Boer

Mijn dochtertje van 16 weken slaapt snachts 8 uur maar drinkt ter compensatie overdag elke 2 uur uit de borst. Elk voordeel heeft zijn nadeel 😅

vor einem Jahr

misschien niet echt een baby vraag maar mama vraag: ik ben nu 3 maanden geleden bevallen, toen de kraamzorg langskwam zei ze al dat mijn moederkoek heel langzaam daalde maar weer omhoog ging en ik daar op moest letten. Ze zei dat de vk hiervoor langs zou komen (nooit gekomen) dus heb ik het eerlijk gezegt gelaten. Nu heb ik echt veel last daar waar mijn moederkoek was, als ik te lang buk, of gewoon ‘opeens’ en dat dagen lang.. kan dit ?!

vor einem Jahr

Reactie op dimple

misschien niet echt een baby vraag maar mama vraag: ik ben nu 3 maanden gel ...
Je moeder koek? Als het goed is is die er uit gekomen na dat je baby is geboren. Bedoel je je baarmoeder?

vor einem Jahr

Reactie op Wallflower

Je moeder koek? Als het goed is is die er uit gekomen na dat je baby is geb ...
Oh sorry, ja, was even in de war.

vor einem Jahr

Reactie op dimple

Kun je je baarmoeder nog voelen? Anders overleggen met de huisarts/verloskundige of een afspraak maken bij een bekkenbodemfysiotherapeut om je eens te laten checken.

vor einem Jahr

Reactie op MMHB

Kun je je baarmoeder nog voelen? Anders overleggen met de huisarts/verlosku ...
Ja ik denk het, ik weet het niet het is een hele rare gevoel en doet continu pijn. Soms gaat het weg maar komt snel genoeg weer terug.. morgen even de HA bellen.. dankjewel!

vor einem Jahr

Reactie op dimple

Ben je nooit op nacontrole geweest bij de vk? Dacht dat dit er standaard bij hoorde.. Als je last hebt zou ik hun alsnog contacten.

vor einem Jahr

Hoe bereken je ook al weer mijn zoontje drinkt laatste tijd wat minder maar is 150cc nou 165cc ? Omdat je natuurlijk als je het mengt het meer word. Moet je het dan zien als 150 wat die dan op drinkt of 165? 😮‍💨😵‍💫 weet het ff niet meer

vor einem Jahr

Heb het ook in de borstvoedingstopic gedeeld, maar zal m’n vraag ook hier stellen: M’n dochter raakte erg overstuur en krijste het uit toen ik haar wilde aanleggen aan m’n rechterborst. Bij de linkerborst was er echter geen probleem waarbij ze wel goed dronk. Toen ik haar weer rechts wilde aanleggen, krijste ze het weer uit. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? 🤯

vor einem Jahr

Reactie op BabyRH

Heb het ook in de borstvoedingstopic gedeeld, maar zal m’n vraag ook hier s ...
Kan zijn dat daar de productie minder is en ze gefrustreerd raakt omdat er niet uit komt wat ze wilt en links wel? Of is het met kolven wel dat er wat uit komt? Kan ook zijn dat toeschietreflex aan die kant anders is

vor einem Jahr

Reactie op Wallflower

Hoe bereken je ook al weer mijn zoontje drinkt laatste tijd wat minder maar ...
Ik volg even. Ik weet het namelijk ook niet 😅.

vor einem Jahr

Reactie op Wallflower

Hoe bereken je ook al weer mijn zoontje drinkt laatste tijd wat minder maar ...
Hi, ik weet niet of je in Nederland of België woont maar bij ons gaan ze uit van het water + de kv dus dan drinkt je kindje 165 cc. Wij hebben hier wel een handig schema voor van "kind en gezin", onze "consultatiebureaus": https://www.kindengezin.be/nl/brochures-videos/brochures/flesvoedingswijzer

vor einem Jahr

Reactie op Wallflower

Kan zijn dat daar de productie minder is en ze gefrustreerd raakt omdat er ...
Nee, integendeel, tis m’n “goede” borst. Ze kreeg melk eruit, maar toch ging ze dus krijsen. Heb toen gekolfd en toen kwam er bijna 100 cc uit. Ik kolf rechts ook altijd meer dan links. In de nacht heb ik haar opnieuw aangelegd en toen was er geen probleem gelukkig!

vor einem Jahr

Reactie op BabyRH

Nee, integendeel, tis m’n “goede” borst. Ze kreeg melk eruit, maar toch gin ...
Ik denk dan misschien een heftige toeschietreflex voor haar. Gelukkig ging het daarna weer beter!

vor einem Jahr

Reactie op BabyRH

Heb het ook in de borstvoedingstopic gedeeld, maar zal m’n vraag ook hier s ...
Hier al een paar dagen precies hetzelfde! Ergens gelezen dat het een sprong is, ergens gelezen dat het kan komen omdat je ongesteld bent. Toevallig gister ongesteld geworden voor het eerst. Wellicht ook een sprongetje 🤷🏻‍♀️ Heel frustrerend.

vor einem Jahr

Ben even benieuwd hoe dit bij jullie zit? Mijn dochtertje moet ik nog steeds voor elk slaapje in slaap wiegen. Overdag leg ik haar daarna over in bed en slaapt dan maar 10min , hooguit 20 min in haar bedje en dan is ze alweer wakker. Meestal zodra haar speen uitvalt ploppen direct haar ogen open en hup klaar wakker, zeuren en huilen.. Terwijl ze in mijn armen echt heel lang kan slapen. Ook in het voedingskussen slaapt ze nog wel eens overdag, omdat dat zowat de enige plek is waar ik haar kan overleggen zonder dat ze na 10 min wakker wordt.. Maar ook uit dat voedingskussen groeit ze. Dus ik wil dat eigenlijk afbouwen maarja, gun me zelf (en haar natuurlijk) ook een beetje rust 🙈 Zeg me dat ik niet de enige ben? Ik wordt er weliswaar moedeloos van..

vor einem Jahr

Reactie op Mini-20

Ben even benieuwd hoe dit bij jullie zit? Mijn dochtertje moet ik nog stee ...
Ik heb dit precies hetzelfde! Ik hoop/denk dat er verandering in komt als ze naar het kdv gaat

vor einem Jahr

Reactie op Mini-20

Ben even benieuwd hoe dit bij jullie zit? Mijn dochtertje moet ik nog stee ...
Bij ons ging dit ineens goed toen ze naar het kdv ging. Daar legde ze haar in bed en dan mopperde ze even en dan viel ze in slaap, omdat dit toen op de opvang goed ging, (ze sliep daar wel hazenslaapjes eerst, maar ze zat toen ook net in een sprong) hebben we dit gelijk de dag erna ook thuis geprobeerd en ja hoor, even mopperen en dan sliep ze. Wij wiegden haar ook altijd en als ik het zelf probeerde door haar wakker weg te leggen zette ze het altijd op een krijsen. En nu wil ze niet eens meer echt gewiegd worden. Dit is nu de 2e week opvang en het gaat ontzettend goed op de opvang en thuis. Nu valt ze ook weleens in slaap zonder te mopperen. We kunnen haar zelfs nu na de laatste fles wakker in bed leggen, dan duurt het wel een halfuurtje (zonder mopperen) en dan valt ze in slaap. Ik durfde dat eerst niet omdat ik dan bang was dat ze weer ging krijsen. Maar je ziet dan dat ze lekker gaat liggen, oogjes wrijven etc en dan valt ze in slaap. Bij ons doen we nu zo; eerst even te knuffelen, dan in bed en dan kusje en dan de kamer uit. Ik bleef er eerst bij zitten maar dan lag ze rustig, keek ze me aan en begon dan te huilen en dan bleef ze dus echt een halfuur huilen, terwijl als ik de kamer uitloop is het max 5 min mopperen en dus niet eens huilen en dan valt ze in slaap. Mijn dochter is nu 14 weken