1159 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft nog 2x gespuugd en had roze/oranje in haar luier. Heb de huisartsenpost gebeld. En dat is waarschijnlijk uraat, dus begin van uitdroging. We moeten proberen kleine beetjes te geven. Dus niet teveel drinken. Kijken of het dan binnen blijft.
VRIEND
één jaar geleden
Bedankt! Ze heeft vannacht (rond 5 uur) nog een keer heftig gespuugd, maar had wel een plas en poepluier. Dus kijken het nu nog even aan.
één jaar geleden
Mamas die hun baby wakker in bed leggen hoe valt jullie in slaap? Ik probeer mijn kleintje (van bijna 11 weken) wakker in bed te leggen zodat ze in slaap valt maar het enige wat ik krijg is een krijsende baby.. huilen jullie babys ook als jullie ze wakker in bed leggen? En hoe lang laten jullie ze huilen? Ik vind het zo moeilijk 🥺 ik heb ook een muziekmobiel aangeschaft maar ze vind het helemaal niks!!
één jaar geleden
Reactie op prinsesjevanmama
Mamas die hun baby wakker in bed leggen hoe valt jullie in slaap? Ik probee ...
Laten krijsen vind ik sneu, ik leg mijn hand op de buik en shushals ze wat piept. Als ze kalm brabbelt of ligt ga ik naast het bedje zitten wachten tot ze in slaap valt, als ze krijst haal ik haar er uit om te kalmeren want dan valt ze toch niet in slaap.
één jaar geleden
Mijn dochter is 16 weken en zij moppert af en toe even paar minuten en dan valt ze in slaap.
Met 11 weken ook geprobeerd en toen krijsde ze ook enorm, ze kon het gewoon nog niet zelf dus toen niet meer geprobeerd.
Echt laten huilen doe ik dus niet, als ze gewoon moppert dan laat ik haar liggen, maar het is echt een verschil tussen mopperen en huilen.
Zo te lezen kan ze het nog niet zelf dus lekker nog in slaap helpen en over paar weekjes weer proberen. Mijn dochter was 13 weken, bijna 14 weken toen ze het ineens kon. Ze zat toen net in sprong 4 en ging de eerste dag naar de opvang. Daar hebben ze haar in bed gelegd en even laten mopperen en toen viel ze in slaap, zo hebben we het toen ook thuis gedaan en sindsdien kan ze het. Nu gaat ze af en toe zelfs zonder mopperen slapen, het mopperen wordt ook steeds minder. Eerst was het standaard 5 min en nu haalt ze dat niet eens.
Wel werkte het sshhen en bij haar zitten totaal niet hier, het werkt voor mijn dochter beter om eerst te knuffelen, dan in bed, kusje en dan de kamer uit lopen. Als ik erbij bleef dan werd ze alleen maar meer overstuur, of ik nou stil er naast zat of tegen haar praatte, daar bleef ze juist wakker door waardoor ze dus echt ging krijsen.
één jaar geleden
Ik laat niet haar niet huilen. Mijn baby kon het ‘ineens’ uit zichzelf met 13 weken. Ze stopt haar vingertjes in haar mond, draait op haar zij en gaat sabbelen. Het komt vanzelf. Oefenen kan geen kwaad, maar ik zou het wel positief houden. Als het niet lukt, oppakken en helpen. Wat je kunt proberen is inbakeren, kloppen en ssshhh-en. Dat werkte hier met week 11. Daarna ineens weer niet en toen had ze zelf iets geleerd. Ze wordt ouder e n dat merk ik aan alles 🥰
één jaar geleden
Onze kleine man heeft ook vaak hulp nodig. We leggen hem gewoon in zijn bedje en doen dat de speen er in, white noise en hij vind het heerlijk om over zijn hoofdje en over zijn neus geaait te worden. Misschien vind ze dat ook wel fijn en wordt ze daar rustig van
één jaar geleden
Onze dochter (16 weken) moest ook echt wennen aan de muziekmobiel. Duurde een weekje en sindsdien is ze groot fan.
Ik laat haar overigens niet krijsen. Ik laat haar jengelen en wanneer het wat erger wordt doe ik de speen erin. Als ze echt gaat krijsen haal ik haar er gewoon uit.
één jaar geleden
Kan een baby rond 4 maanden ineens last krijgen van reflux? Hier heeft die ineens zo last van zuur en drinkt overdag weinig en in de nacht 180 rond 23:00 en maakt dan een ruk van 8 uur en drinkt daarna weer weinig
één jaar geleden
Mijn zoontje is nu 14 weken. In de eerste weken kon ik hem nooit wegleggen. Hij sliep 24/7 op mij. Rond de 9 weken of eerder ( ik weet het niet meer 😅) wilde hij niet meer op me slapen. Ik moest hem eerst wiegen om in slaap te krijgen en legde hem slapend weg. Toen hij 11 weken was probeerde ik hem wakker weg te leggen maar lukte niet. Ik ben daarmee gestopt en bleef wiegen tot hij in slaap viel. Deze week is hij 14 weken en probeerde ik opnieuw. Ik leg hem wakker weg maar hou rekening met mijn wakkeretijd. Zonder huilen viel hij binnen 20 min zelfstandig in slaap. Heb geduld mama. Zij gaat dat ook kunnen! Ik laat mijn kind niet huilen. Mopperen mag maar eens ze onrustig begint te worden probeer ik eerst mijn hand op zijn buik te leggen en te susshen als dat niet helpt dan pak ik hem op en maak hem rustig en leg hem weer in bed. Succes mama!
één jaar geleden
Reactie op MCF
Zit hij niet in een sprongetje? Hier heeft ze tijdens sprongetjes ook meer ...
Hier ook
één jaar geleden
Reactie op Wallflower
Kan een baby rond 4 maanden ineens last krijgen van reflux? Hier heeft die ...
Onze spuugt ook vaker en meer! Hoor je zo’n splashhh!! op de grond wanneer ik haar optil 🫠
Ook zij drinkt rond 23h heel goed en dan rond 6h. Gedurende de dag drinkt ze niet zo gulzig als de bovenstaande tijden.
Haar spuug is ook zuur en met stukjes erin. Sorry voor de details haha. Ik moet elke dag m’n eigen kleren en die van haar vervangen.
Wat mij ook opvalt is: Wanneer zij een boertje laat, maakt ze daarna nog een gekke beweging waarna er weer een boertje met dit keer melk terugkomt.
Toen ze jonger was, was ze gewoon rustig en kwam het boertje er rustig uit. Het consultatiebureau had ook gezegd dat het normaal is dat ze meer spugen doordat ze beweeglijker worden. Hun maagje ligt nog recht onder hun slokdarm. Niet gek dat er nog wat terugkomt als ze zo’n rare kronkelende beweging maakt na het eerste boertje
één jaar geleden
Mag een kindje na 6mnd thee drinken? En zo ja wat voor thee? Beste lijkt mij zonder cafeïne enzo zoals rooibos maar dat mag dan weer niet?