18 Reacties

3 jaar geleden

Hoezo zou je het in de slaapkamer doen? Zodra je gesetteld bent lig je niet de hele dag in een donkere kamer hoor 🤪 (tenzij je daar behoefte aan hebt natuurlijk) als je een beetje bent gesetteld en er klaar voor bent om je bezoek te ontvangen is dat bij mij in de woonkamer!

3 jaar geleden

Ja zeker! Beneden in de living. De slaapkamer is naar mijn mening zoiszo al geen plek waar andere mensen moeten komen.

3 jaar geleden

Oma en opa kunnen als het moet naar de slaapkamer komen. Ander bezoek komt toch pas na de eerste week dus gewoon de woonkamer

3 jaar geleden

Gewoon woonkamer. Me slaapkamer is voor rust. scheelt dat wij een lounge bank hebben dus daar kan ik ook languit op liggen mocht het nodig zijn😅

3 jaar geleden

Kraamweek op slaapkamer en daarna woonkamer

3 jaar geleden

Enkel onze ouders komen in de kraamweek, die zijn welkom op de slaapkamer. Overig bezoek wil ik pas ontvangen als kraamzorg weg is en ik mobiel genoeg ben om de dag (grotendeels) in de woonkamer te besteden.

3 jaar geleden

Ik denk dat ik aankijk hoe mij voel en of ik zin heb in bezoek. Als ik geen zin heb in bepaald bezoek dan blijf ik lekker op de slaapkamer en zijn ze ook snel weer weg, weet ik uit ervaring. Als er bezoek komt waar ik wel zin in heb en ik voel mij goed dan ga ik gezellig beneden zitten. Van te voren een plan maken werkt in dit soort situaties nooit zo goed omdat je gewoon echt niet weer hoe je je voelt. Ik zou het lekker op het moment zelf bekijken waar je zin in hebt!

3 jaar geleden

Ik denk dat wij bezoek buiten directe familie + beste vriendinnen pas na 1 of 2 weken doen. Dan gewoon woonkamer, maar vooral m’n beste vriendinnen kunnen gewoon mooi bij me op bed komen chillen 🙏🏻🥰 Ouders en schoonouders afhankelijk van hoe ik me voel, maar denk gewoon beneden (vooral schoonouders).

3 jaar geleden

Ik had bij m'n eerste het kraambed best een tijd beneden staan. Dus het was een soort van beiden 😂 had toen een nare knip gehad en (daardoor) heel veel bloed verloren. Nu hoop ik dat natuurlijk niet te herhalen. De eerste week verwacht ik wel het bed beneden te gebruiken. Maar kraamvisite laat ik hoe dan ook beneden komen. Bij m'n eerste was het bezoek heel netjes op tijd de deur uit en anders kan mijn man het heel goed regelen 😉 En inderdaad slaapkamer is voor mij te privé, gek, om bezoek te ontvangen. Ook, waar moeten ze zitten, slaapkamer is best vol met bed en cosleeper. En hapjes/drankjes, als er iets om valt... Naja, ik zie het niet zitten 😅 gewoon lekker in de woonkamer.

3 jaar geleden

Hier ook gewoon de woonkamer, veel makkelijker, meer ruimte en niet in je privé zone. Ook in de kraamweek, ik ga dan zelf even naar beneden en kan je ook weer zelf opstaan en naar boven gaan als je het genoeg vind. Dan staat kraambezoek meestal ook op.

3 jaar geleden

Hangt er toch vanaf hoe je uit de bevalling komt. Ik heb in de kraamweek alleen de ouders ontvangen in onze slaapkamer, maar kon daarna door complicaties drie weken niet uit bed. Dus heel weinig bezoek en diegenen die energie gaven, waren ook wel welkom in de slaapkamer 😜. Pas toen ik beneden kon zitten/liggen lieten we al het reguliere bezoek langskomen :)

3 jaar geleden

Voordeel van een appartement, vanaf dag 1 wil ik gewoon lekker in de woonkamer zijn en kraambezoek hou ik zo ver mogelijk weg , wil geen verplichte afspraken hebben, alleen belangrijke vrienden en ouders zijn welkom rest ziet hem wel eens als t uitkomt

3 jaar geleden

Woonkamer. Ik ben gelijk naar de bank verhuisd iedere ochtend. Alleen voor een middagdutje gaan we even naar boven. Deze keer zal het beneden wat drukker zijn met een dreumes, dus zal mss iets vaker boven rusten als het nodig blijkt.

3 jaar geleden

Ik heb een bed beneden nu, dus kan makkelijk naar de woonkamer komen en snel weer in bed indien nodig 😊 t bed beneden staat in onze studeerkamer, dus dat voelt ook minder prive dan echt onze slaapkamer. Slaapkamer zou ik echt niet prettig vinden

3 jaar geleden

Ligt eraan wanneer en wie er komen. De eerste week probeer ik wel echt veel in bed te blijven en het bezoek blijft vaak ook korter als je in bed ligt tov wanneer je helemaal fris en fruitig op de bank zit (dan beseffen mensen minder dat je nog niet hersteld bent). Maar ik ben toch van plan de eerste 2 weken alleen onze ouders en zussen + partners te zien. Dus dat is vertrouwder dan bijvoorbeeld een tante of vrienden van mijn man. Die komen allemaal later pas als ik me ook echt weer wat sterker voel.

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje heb ik eigenlijk niet echt op bed gelegen overdag dus de kraamvisite gewoon beneden ontvangen. Stel dat ik dit keer wel meer in bed zou liggen overdag dan wil ik visite toch beneden ontvangen aangezien ik in de slaapkamer niet prettig zou vinden liggend in bed.

3 jaar geleden

Wij ontvangen iedereen beneden in de woonkamer. Bij de eerste als even op bed de borstvoeding zat te geven, was het alleen mijn eigen moeder die een keer boven is gekomen. Voor de rest als ik lag te rusten of boven was werd bezoek gevraagd wat later te komen. Maar al met al echt van dag tot dag gekeken wanneer zijn de momenten dat het uitkomt dat ze komen. Ik denk dat dat nu ook wel ietsjes Anders zou zijn, aangezien dit de 2e is en het leven gewoon doorgaat

3 jaar geleden

Ik heb dit keer bewust gekozen om na de bevalling een paar dagen in het kraamhotel van het ziekenhuis te verblijven. Directe familie die langs wilt komen, mag dan komen en de rest wil ik dan pas na een paar weken thuis ontvangen. Ik heb thuis geen zin drukte en steeds bezoek die langs wilt komen.