21 Reacties

2 jaar geleden
Ooo en m'n moeder zei dus ook tegen m'n zusje dat ze wachtte tot ik haar uitnodigde, ook al had ik al gezegd dat ze gewoon moest berichten als ze langs wilde komen.
Ik heb alleen aangegeven de eerste week geen bezoek te willen! *****

2 jaar geleden
Reactie op Celmaira
Ik wacht tot ze zelf interesse gaan tonen om baby te bezoeken! Ik nodig ze ...
Ooo nou fijn dat ik niet alleen zo denk. Het voelt dan ook een beetje van "hoi wil je m'n baby zien" 🤣

2 jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Ik heb directe familie zelf uitgenodigd omdat zij direct eigenlijk wilde la ...
Hier ook m'n vader en m'n zusje, die zijn hier sowieso al regelmatig dus van hun vond ik het ook fijn dat ze langs waren gekomen. Maar derest wil ik indd liever dat ze zelf erom vragen!

2 jaar geleden
Reactie op Doperwt
Voor familie doen wij een kraamfeest, dus die uitnodiging kwam van ons.
Vri ...
Ja dat is ook handig zo'n kraamfeest!
Toch fijn om te weten dat over het algemeen iedereen afwacht tot vrienden/bezoek zelf laat weten of ze langs willen komen of niet

2 jaar geleden
Reactie op Sienna123
Ik heb hetzelfde haha, dus ik volg even
Blijft lastig he, ik was het ook echt even kwijt, heb het zelfs gegoogled 🤣 maar kwam niet echt uit hoe het "hoort".
Wij hebben verdr ook geen geboortekaartje gestuurd (wat vaak als uitnodiging geld), maar wel een geboorte aankondiging via WhatsApp en erbij dat we de eerste week geen bezoek wilden maar iedereen erna welkom was. Maar blijkbaar is dit niet voor iedereen duidelijk hahaha.

2 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat mensen uit zichzelf vragen of ze langs mogen komen. Op het geboortekaartje staat ook dat ze ons een seintje moeten geven als ze de baby willen komen bewonderen. Maar ik merk wel dat sommige mensen het nog niet hebben durven vragen om ons rustig te laten wennen. Terwijl ik na een maand wel sta te springen om onze dochter te showen 😆 dus ik heb nu ook al wel eens zelf voorgesteld of ze graag langskomen.

2 jaar geleden
Wij nodigen niemand uit in principe, alleen gedaan bij een aantal goede vrienden die al erg snel welkom waren.

2 jaar geleden
Wij doen het allemaal vanuit ons. Op volgorde van 'belangrijkheid' 😆
Ik weet van iedereen dat ze niet kunnen wachten om te komen en dat ze in ons geval, uit respect wachten op ons.
Op het geboortekaartje hebben we ook alleen maar de geboorte details staan, maar niet dat ze contact kunnen opnemen voor bezoek enzo. Moet ook nog verstuurd overigens. Haha
Naja, het is dus denk ik maar hoe je het hebt gecommuniceerd naar iedereen toe en wat je van elkaar verwacht.
Als wij hadden aangegeven, laat maar weten wanneer je wil komen, hadden we heel wat mensen voortdurend moeten teleurstellen omdat we niet de hele dag elke dag bezoek willen of aankunnen. Of ons gepusht gevoeld om dan toch wat meer te laten komen, terwijl dat voor ons niet goed zou zijn.
Zij weten niet wat wij willen of aankunnen, wij wel 🤷♀️

2 jaar geleden
Wij hebben niemand uitgenodigd, wel hebben we een soort kraamfeest gehouden waar de ‘ouderen’ naar toe zijn gekomen maar vrienden/vriendinnen sturen gewoon een appje om te vragen of we beschikbaar zijn 🥰

2 jaar geleden
Reactie op Cirche
Wij doen het allemaal vanuit ons. Op volgorde van 'belangrijkheid' 😆
Ik w ...
Ik snap wat je zegt hoor!
Maar wij hebben best een kleine kring om ons heen (max 10/15 mensen die echt langs zullen komen), en hebben duidelijk aangegeven "de eerste week niet". Dus we zouden waarschijnlijk niet perse mensen "teleurstellen", omdat we in principe altijd wel een dag kunnen!

2 jaar geleden
Ik snap wat je zegt hoor!
Maar wij hebben best een kleine kring om ons hee ...
Ja dat is alweer anders dan bij ons. Hoewel ook geen hele grote kring, toch wel aardig wat mensen, veel familie. En velen die vaker willen komen, en veel waarvan wij het ook leuk vinden als ze snel de baby hebben ontmoet.
Moet wel zeggen dat ik uitkijk naar het moment dat iedereen haar een keer gezien heeft haha, dan kunnen we daarna nóg wat rustiger aan gaan doen 😆

2 jaar geleden
Bij mijn eerste nam ik zelf het initiatief vooral bij mijn vriendinnen, die wilde ik zelf ook graag zien en graag mijn baby showen. Bij deze dochter had ik me voorgenomen om dat niet te doen, als mensen willen komen mogen ze zelf appe de kaart staat als “uitnodiging” te komen kijken.
Gevolg het bezoek kwam nu later op gang en nog niet iedereen is geweest, resultaat ik sta er zelf meer ontspannen in en geniet zelf van mijn gezin en we gingen samen sneller op pad als we toch de tijd hadden en geen bezoek ontvingen.

2 jaar geleden
Ik heb dit keer tegen de mensen om mij heen gezegd dat ik wel laat weten wanneer ik er aan toe ben.
Vorige keer kregen we van mijn schoonzus 2x op een dag de vraag wanneer ze nu langs mocht komen. Ik zat toen helemaal niet op bezoek te wachten. Alleen onze ouders waren nog maar beide heel kort geweest.
Uiteindelijk heb ik toen gezegd Oke je mag nu 10 minuten langs komen, maar voelde me zo niet op mijn gemak.
Ook andere vrienden bleven appen maar die vonden het toen niet erg om wat langer te wachten.
Nu heb ik dus gezegd ik app als ik er aan toe ben en dan kijken we wel wanneer er tijd voor is. Dit geld voor directe familie en directe vrienden. Van de rest zie ik dus wel wie ons vraagt wanneer ze langs kunnen komen.

2 jaar geleden
De geboorte van onze dochter was 23-5 één maand te vroeg, wij zetten op het kaartje bezoek vanaf 7/07 (bouwverlof en schoolvakantie in België) bezoek zonder kinderen is welkom. En voor de beste vrienden doen we een babyborrel. Het liefst geen te veel bezoekjes ofzo voor ons, kvind dat tijdsrovend en ik denk ze zullen haar ooit wel es zien. Hahaha 🤭