10 Reacties

7 maanden geleden

Kan van alles zijn onthoud dat het een fase is. Het kan honger zijn of misschien doorkomen tanden of verlatingsangst. Beste is om hem niet te laten huilen en uit te sluiten; krijgt hij genoeg eten overdag? Zijn er geen tandjes die doorkomen? En nu zit je ook in de piek vd verlatingsangst. Zo iemand van de groeigidsapp is leuk maar die snappen er zelf vaak ook niks van. Volg je moeder gevoel. Hij heeft je nodig anders zou hij niet huilen. Of misschien heeft hij dorst? Geef hem gerust wat water. Ze kunnen helaas niet praten maar maak je niet druk dat hij dit blijft doen. Hier was het ook aantal weken drama nu is het weer weg. Hij word 15 mei 1 jaar.

7 maanden geleden

Vooral dus niet alleen laten en alleen laten huilen want hij heeft je nodig hoe lastig dat ook is nu.

7 maanden geleden

Tanden zouden goed kunnen idd, we smeren dentinox op zijn tandvlees. Heb niet het idee dat het honger is, al hoewel hij vast een flesje op zou krijgen hoor. Maar logisch denk ik als je uren niks eet. Ik vermoed dus verlatingsangst, ben nu even langer op de kamer gebleven en hij tilt soms zijn hoofd omhoog om te kijken of er nog iemand is. Als ik in beeld ben dan gaat hij weer liggen, als ik uit beeld ben dan staat hij weer op en is het krijsen. Probeer idd echt op m’n gevoel te vertrouwen maar ben tegelijkertijd ook bang voor verkeerde slaap associaties. Hoe zou jij het aanpakken?

7 maanden geleden

Wij deden ons zoontje ook lange tijd in slaap wiegen, waardoor hij snachts huilend wakker werd. Toen op advies van het CB ook wakker in bed gaan leggen savonds. Zodra we weg liepen uit de kamer begon hij ook gelijk te huilen, hierdoor gingen we hem troosten zonder uit bed te halen. Was heel vermoeiend omdat we soms wel 2 uur bezig waren. Naar naar een paar weken ging het in 1x goed. En kon hij zichzelf in slaap brengen. Het was zeker een pittige fase, maar nu kunnen we hem na zijn laatste flesje om 19.00uur wakker in bedje leggen en gaat die zelf slapen.

7 maanden geleden

Reactie op B_rennXx

Wij deden ons zoontje ook lange tijd in slaap wiegen, waardoor hij snachts ...
Oh pfff klinkt zeker vermoeiend als het een paar weken heeft geduurd.. Werd jullie zoontje ook ‘s nachts wakker?

6 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Oh pfff klinkt zeker vermoeiend als het een paar weken heeft geduurd.. We ...
Was zeker vermoeiend.. maar constant gedacht, dit is een fase! 😆 toen hij zelf in slaap viel, werd hij snachts niet meer wakker.. of als die wakker werd ging die niet huilen, en viel die daarna ook zelf weer in slaap.

6 maanden geleden

Reactie op B_rennXx

Was zeker vermoeiend.. maar constant gedacht, dit is een fase! 😆 toen hij ...
Kan niet wachten tot dit voorbij is 😅. Fijn dat het bij jullie weer goed gekomen is

6 maanden geleden

Reactie op Sab12345

Tanden zouden goed kunnen idd, we smeren dentinox op zijn tandvlees. Heb ni ...
Precies als mijn zoontje haha! Ik blijf altijd gewoon tot die slaapt. Hij krijgt nu niet echt meer associaties hoor. Ik verlaat de kamer als ik zeker weet dat die echt slaapt. Soms zit ik er wel 1 uur haha! Heb wel altijd nog white noise aan van zijn numsy geluid doosje dat speelt de hele nacht baarmoeder geluiden af.

6 maanden geleden

Ik lees nu bij verschillende topics dit soort situaties. Ons dochtertje doet/deed dit ook. Ik heb haar niet kunnen laten huilen. Vond ik zo zielig. Bij haar kwam het door haar tandjes. Ze at ook minder waardoor ze ook weer meer Bv wilde in de nacht. Sliep overdag meer snachts minder. Nu probeer in echt een schema aan te houden zodat ze goed kan eten en slapen. Ze weigert regelmatig ook haar maaltijd. Maar met dansen en zingen eet ze het toch op. Daarom enige tip die ik kan geven en zelf heb aangehouden is gewoon volhouden. Ik denk dat het gewoon een fase is. En die slaap associatie daar groeien ze toch weer over heen. Ik werd er ook helemaal gek van omdat ze alleen maar sliep aan de borst. Maar nu heb ik mijzelf eraan overgegeven en ben ik zelf stuk rustiger waardoor zij ook rustiger is geworden. Ik weet niet hoe het met jullie babys is maar die van ons is ook snel overprikkeld. Daar letten we nu ook veel op zodat ze goed kan slapen.

6 maanden geleden

Idd goed om eerst het rijtje af te gaan; voldoende te eten, schone luier, te koud te warm, kamer voldoende donker etc. Dan kijken naar zijn slaapritme overdag. Wij laten bv onze zoon niet meer na 4pm slapen. Hij heeft ook een periode gehad dat we hem 's avonds in de kinderwagen in slaap wiegde en daarna in bed legde. Persoonlijk zou ik em niet laten huilen. Jammeren okay, maar met huilen, dan is er wel wat meer aan de hand denk ik. Sterkte! Hoop dat ie snel wel makkelijk in slaap valt.