45 Reacties

één maand geleden

Bij ons ook

één maand geleden

Hier deze week lichtjes schot in de zaak. Maar hij lijkt het kruipen te willen overslagen en meteen te willen stappen. Ik geef hem nog een paar maand. Als hij tegen 18 maand nog niet stapt ga ik actie ondernemen. Elk kind evolueert anders denk ik steeds.

één maand geleden

Hallo, Hier wil mijn zoontje dat ook nog niet en zie het hem ook nog niet doen, 🤣🤣 ook een geval van liever lui dan moe ieder kind gaat op zijn eigen tijd groetjes

één maand geleden

Mijn oudste heeft het kruipen overgeslagen en liep met een jaar en 2 maanden. Was gewoon tevreden met wat hij kon. De jongste wil alleen maar staan en begint zich nu op te trekken aan de box en heeft ook nooit geprobeerd om te kruipen. Onzeker zijn hoeft zeker niet. Elk kind heeft een eigen planning.

één maand geleden

Het ene kindje focust zich meer op spraak en het andere kindje is weer meer geïnteresseerd in fysieke dingen. Echt, maak je niet druk. Dit is ons derde dochtertje en die kruipt of tijgert ook nog niet. Het komt echt vanzelf! Eerste dochter liep ‘pas’ met ruim 18 maanden maar was met praten wel weer super snel. Ze kunnen maar 1 ding gelijk dus laat het lekker los en geniet van de kleine, het gaat al hard genoeg!

één maand geleden

Hier ook niet. Tijgeren kan ie enigszins maar doet ie bijna nooit, en alleen een heel klein stukje. Ik probeer me er niet heel druk om te maken, maar zou het ergens wel geruststellend vinden als het wel beter lukt.

één maand geleden

Ons zoontje is van juni.. en die brabbelt veel rolt wel om enzo maar vind het verder ook allemaal wel best terwijl onze middelste heeeel flot was met zitten ect kruipen ook niet echt gedaan.. niet te druk om maken heb drie jongens en alle drie deden ze het anders een heel snel de ander langzaam 😊

één maand geleden

Hier ook zo eentje 🙋‍♀️ wat voor spelletjes had je fysio meegegeven? Ik heb nog geen professionele hulp gezocht. Ik word er wel wat onzeker van, maar vind het nu ook niet zo zorgwekkend dat ik denk dat ik al aan de alarmbel moet trekken. Ik probeer haar nog wel soms op haar buik of op haar knieën te zetten, maar sinds ze kan zitten wil ze eigenlijk bijna altijd gewoon zitten. Plooit zichzelf helemaal dubbel als haar speelgoed ver weg ligt 😁 er lijkt me nog wel een kans dat ze het kruipen gaat overslaan maar ik denk zeker ook niet dat ze snel gaat lopen hoor. Ze zakt nog snel door haar benen als ik haar rechtop hou. Ze zeggen wel vaker dat kindjes die niet motorisch snel zijn wel vlugger praten. Maar op dat vlak is ze ook geen voorloper. Zegt voornamelijk nog dadada en nog geen echte woorden gezegd. Het is wat het is 🤷‍♀️

één maand geleden

Ons meisje is ook bijna 10 maanden (over een week). Kruipt of tijgert ook nog niet. Iedereen om.me heen vind het maar raar, maar heb zelf zoiets van alles op zijn tijd. Maar wordt er inderdaad wel erg onzeker van.

één maand geleden

Het is toch helemaal niet raar als een baby met 10 maanden nog niet kruipt? Ik maak in ieder geval nog geen zorgen. Er zit in ieder geval wel progressie in. Het komt wel.

één maand geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Het is toch helemaal niet raar als een baby met 10 maanden nog niet kruipt? ...
Nee is zeker niet raar. Ene kindje is nou eenmaal sneller dan de ander. Ons zoontje tijgert ook pas sinds een paar dagen een beetje en doet verder nog weinig. Maar dit is heel normaal. Ieder kind op zijn eigen tempo 😊

één maand geleden

Die van ons kruipt ook niet. Hij wil wel maar het lukt hem niet. Uit frustratie duwt hij zich achteruit. Bij de een gaat het gewoon wat sneller dan de andere. We hebben zelfs een kruipolifant gekocht, dan heeft hij een voorbeeld. Maar hij moet nog een beetje sterker worden. Maak je geen zorgen, misschien slaat je kindje het kuipen wel over en gaat hij/zij meteen lopen.

één maand geleden

Hier ook een manneke van 9,5 maand oud. Ik herken het precies wat je zegt, hij vindt het prima zo. Voorlopig zie ik hem nog niet kruipen, tijgeren of ergens aan op trekken. We zijn al maanden hiervoor naar de fysio aan het gaan. Hier kreeg ik laatst te horen dat ze zich toch wel echt heel erg zorgen maken over het feit dat hij achter ligt met zijn grove motoriek. Consultatiebureau én opvang zeggen precies hetzelfde. Vind dit ook wel echt lastig om positief te blijven en te hopen dat dit dan vanzelf komt. Het lastige is ook nog dat ik in de kinderopvang werk op een 0 tot 4 groep, ik zie dus dagelijks kindjes die dit wél kunnen. Af en toe raak ik hier zo gefrustreerd van...

één maand geleden

Reactie op DianaJanssen

Hier ook een manneke van 9,5 maand oud. Ik herken het precies wat je zegt, ...
En oh ja, we zijn ook nog doorgestuurd geworden naar de kinderarts in het ziekenhuis. Met frisse tegenzin gaan we hier naar toe. Ik vraag mij echt af, wat wil die hier aan gaan veranderen? Er is toch geen magisch pilletje of een instelling in het computertje wat dit opeens kan veranderen...?

één maand geleden

Reactie op DianaJanssen

Hier ook een manneke van 9,5 maand oud. Ik herken het precies wat je zegt, ...
Dat is wel heel apart. Ons consultatiebureau en fysio zeggen juist dat tot 12 maanden het prima is. Hier is zelfs het billen schuiven geadviseerd om te stimuleren. Daar lopen we nog niet heel warm voor moet ik zeggen. Ook hebben we een krukje gepakt, tegen de bank gezet en dan op zijn knieën eraan laten spelen. Wel onder toezicht want hij maakt nog wel eens een "head first". 😬 Zitten gaat hier wel steeds beter gelukkig.

één maand geleden

Onze dochter van 10 maanden doet ook beide niet... Ze kan ook niet zelf tot zit komen. Maar als ik haar neerzet gaat ze wel een beetje billenschuiven.

één maand geleden

Fijn dat er meer van dit soort berichten geplaatst worden. Mijn zoontje kruipt of tijgert ook nog niet. Draait alleen rondjes om zijn as op zijn buik. Op zijn handen leunen tot daar aan toe maar als je hem helpt die knieën onder het lijf te doen wordt hij boos. Maakt mij ook onzeker omdat hij in de eerste 4 maanden alle mijlpalen eerder behaalde dan 24baby aangaf. Hij is nu sinds kort eindelijk zelf brood in zijn mond aan het doen. Dat deed hij namelijk voorheen ook niet. Hopelijk begint hij ook snel met ander eten zelf in zijn mond doen zodat we eindelijk verder kunnen met de rapley methode. Betreft het kruipen probeer ik wel elke dag even te oefenen met op handen en knieën staan. Hopelijk wordt hij dan straks wat zekerder van zijn zaak.

één maand geleden

Wat apart allemaal zeg.. onze dochter maakt wel aanstalten om te zitten of te kruipen. Als in op dr knieën en handen zitten en wiebelen maar ze komt heen steek vooruit. Hier zegt het consultatiebureau dat het nog geen enkel probleem is omdat ze het echt nog niet 'moet' kunnen. Rond 12 maanden zou het wel wenselijk zijn als ze zelfstandig kan zitten. Maar goed, daar hebben we dan ook nog 2 maanden de tijd voor..

één maand geleden

Onze man van 10 maanden rolde het hele huis door. Maar tijgeren/kruipen... ho maar! Hij probeerde zich te strekken om ergens bij te kunnen. Maar opeens... als een wonder.. kan hij vandaag tijgeren!!! Echt zo leuk!!! Daarna is hij helemaal kapot haha. Wij lopen ook bij de fysio. Dus heb geduld! Het gaat echt gebeuren! 🤩

één maand geleden

Onze dochter van 9,5 maand doet het ook nog niet. Ze maakt wel aanstalten, maar ze snapt gewoon niet hoe ze vooruit moet🙈 https://www.ncj.nl/onderwerp/van-wiechenonderzoek/van-wiechen-kenmerken/ Als je op bovenstaande site kijkt, zie je wanneer je kindje wat moet kunnen. En daar staat dat ze pas met 1 jaar moeten kunnen tijgeren en met 15 maanden kruipen. (Dacht zelf ook dat het cb dit schema gebruikt, maar dat weet ik niet zeker.) Maar als je dat aanhoudt, is het dus nog helemaal niet gek dat er kindjes zijn die het nog niet kunnen.