59 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook een zoontje die nog niet kruipt is met alles beetje laat. Ook met rollen. Daarvoor hadden wij ook fysio. Nu weer een afspraak 4 april staan voor kruipen. Kijken of hij echt lui is haha. Zitten kan die al 2 maanden als ik hem neer zet niet vanaf lig. Pas ging die wel van zit bijna in lig. Gaat wel iets voorruit
Als ik kijk naar onze dochter die was sneller elke halve maand iets. 8.5 maand zitten 9 maand kruipen en 9.5 maand staan etc
8 maanden geleden
Reactie op Gerrieke98
Onze dochter van 9,5 maand doet het ook nog niet. Ze maakt wel aanstalten, ...
Hallo klopt mijn cb geeft ook idd deze leeftijds indicaties aan voor kruipen en lopen en staan, hier kruipt zoon lief ook nog niet en is 10 maand, dus het kan allemaal nog prima 😊😊😊
8 maanden geleden
Is gewoon normaal hoor? Hier is die ineens random gaan kruipen terwijl hij echt 0 tekenen vertoonde er van haha! Zou je niet druk maken en zeker geen dure fysio behandelingen laten doen is echt onnodig tenzij er natuurlijk andere klachten zijn.
Ineens komt het net als tanden 😁
8 maanden geleden
Wij zijn maandag op CB geweest met onze tweeling van ruim 11 maanden. Ze gaf aan dat kindjes pas rond 12 maanden 'moeten' tijgeren en pas veel later 'moeten' kruipen. Dus ik zou me niet druk maken, elke kind doet het op z'n eigen tempo.
8 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Gelukkig is de fysio altijd vergoed bij kinderen.
Jaa dat wel maar meer dat je extra er voor betaald in je eigen pakket
8 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Jaa dat wel maar meer dat je extra er voor betaald in je eigen pakket
Betaal je niet extra voor, er worden bij kinderen 18 per jaar vergoed uit de basisverzekering zonder eigen risico
8 maanden geleden
Reactie op marieke--90
Betaal je niet extra voor, er worden bij kinderen 18 per jaar vergoed uit d ...
Oh ja in mijn polis staat en bij rijksoverheid dat kinderen tot 18 jaar krijgen maximaal de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze 9 behandelingen niet het gewenste resultaat dat dan de de zorgverzekeraar tot maximaal 9 extra behandelingen vergoeden de rest is dan aanvullen vandaar hehe
8 maanden geleden
Hier ook.. Zitten kon hij al heel snel maar het kruipen gaat heel moeizaam. Hij begint nu wel naar achter te schuiven op zijn buik, maar hij heeft totaal geen interesse om te willen kruipen lijkt het. Maar bij Kind&Gezin hebben ze me gezegd dat sommige baby’s deze fase gewoon overslaan en dat het dus niet super verontrustend is. Of het komt echt nog later..
7 maanden geleden
Hier ook ruim 10 maanden en niet kruipen. Tijgeren kan hij maar doet hij niet. Soms een klein stukje maar als het tever weg ligt begint hij er niet in. Kan wel sinds vorige week vanaf buiklig zelf gaan zitten. Volgens opvang loopt hij achter maar niet ernstig zeiden ze.. je word zo onzeker van die meningen. Over 3 weken weer afspraak bij cb dus ben benieuwd wat hun zeggen.
7 maanden geleden
Hier ook een luie dame 🤭nu net 11 maanden en begon vorige week na lang tijgeren eindelijk te kruipen en van kruipen naar zelfstandig zitten. als klap op de vuurpijl stond ze ineens een kwartier later op haar voetjes tegen de speelgoedkast. Ineens ging ze heel snel.