45 Reacties

één maand geleden

Hier ook een zoontje die nog niet kruipt is met alles beetje laat. Ook met rollen. Daarvoor hadden wij ook fysio. Nu weer een afspraak 4 april staan voor kruipen. Kijken of hij echt lui is haha. Zitten kan die al 2 maanden als ik hem neer zet niet vanaf lig. Pas ging die wel van zit bijna in lig. Gaat wel iets voorruit Als ik kijk naar onze dochter die was sneller elke halve maand iets. 8.5 maand zitten 9 maand kruipen en 9.5 maand staan etc

één maand geleden

Reactie op Gerrieke98

Onze dochter van 9,5 maand doet het ook nog niet. Ze maakt wel aanstalten, ...
Hallo klopt mijn cb geeft ook idd deze leeftijds indicaties aan voor kruipen en lopen en staan, hier kruipt zoon lief ook nog niet en is 10 maand, dus het kan allemaal nog prima 😊😊😊

één maand geleden

Is gewoon normaal hoor? Hier is die ineens random gaan kruipen terwijl hij echt 0 tekenen vertoonde er van haha! Zou je niet druk maken en zeker geen dure fysio behandelingen laten doen is echt onnodig tenzij er natuurlijk andere klachten zijn. Ineens komt het net als tanden 😁

één maand geleden

Reactie op Wallflower

Is gewoon normaal hoor? Hier is die ineens random gaan kruipen terwijl hij ...
Gelukkig is de fysio altijd vergoed bij kinderen.

één maand geleden

Wij zijn maandag op CB geweest met onze tweeling van ruim 11 maanden. Ze gaf aan dat kindjes pas rond 12 maanden 'moeten' tijgeren en pas veel later 'moeten' kruipen. Dus ik zou me niet druk maken, elke kind doet het op z'n eigen tempo.

één maand geleden

Reactie op Doperwt

Gelukkig is de fysio altijd vergoed bij kinderen.
Jaa dat wel maar meer dat je extra er voor betaald in je eigen pakket

één maand geleden

Reactie op Wallflower

Jaa dat wel maar meer dat je extra er voor betaald in je eigen pakket
Betaal je niet extra voor, er worden bij kinderen 18 per jaar vergoed uit de basisverzekering zonder eigen risico

één maand geleden

Reactie op marieke--90

Betaal je niet extra voor, er worden bij kinderen 18 per jaar vergoed uit d ...
Oh ja in mijn polis staat en bij rijksoverheid dat kinderen tot 18 jaar krijgen maximaal de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze 9 behandelingen niet het gewenste resultaat dat dan de de zorgverzekeraar tot maximaal 9 extra behandelingen vergoeden de rest is dan aanvullen vandaar hehe

één maand geleden

Kinderen doen het op hun eigen tempo. Even als voorbeeld mijn oudste heeft nooit gekruipt en kan het nog steeds niet. Die sloeg het gelijk over en is gaan lopen!

één maand geleden

Hier ook.. Zitten kon hij al heel snel maar het kruipen gaat heel moeizaam. Hij begint nu wel naar achter te schuiven op zijn buik, maar hij heeft totaal geen interesse om te willen kruipen lijkt het. Maar bij Kind&Gezin hebben ze me gezegd dat sommige baby’s deze fase gewoon overslaan en dat het dus niet super verontrustend is. Of het komt echt nog later..

één maand geleden

11,5 maand en nu ineens begint onze man te tijgeren. Daarvoor rolde hij overal heen waar hij heen wilde. Sommige kinderen kruipen nooit, maar gaan van rollen, naar staan en lopen... ik maak me niet druk alles op eigen tempo.

één maand geleden

Morgen 11 maanden en meneer kruipt of tijgert nog steeds niet haha. Wil alleen maar staan of zitten. Ik denk dat hij het over gaat slaan 🙈

één maand geleden

10,5 maand en mijn zoontje drukt nu wel zijn kont omhoog als hij ergens niet bij kan maar komt nog niet vooruit.. hmmm.. zou het een teken zijn van dat hij binnenkort gaat kruipen?.. ik ben bang dat ik nog in spanning mag afwachten

één maand geleden

Hier ook ruim 10 maanden en niet kruipen. Tijgeren kan hij maar doet hij niet. Soms een klein stukje maar als het tever weg ligt begint hij er niet in. Kan wel sinds vorige week vanaf buiklig zelf gaan zitten. Volgens opvang loopt hij achter maar niet ernstig zeiden ze.. je word zo onzeker van die meningen. Over 3 weken weer afspraak bij cb dus ben benieuwd wat hun zeggen.

één maand geleden

11 maand nu maar kruipt ook niet alleen tijgeren

één maand geleden

Zelfstandig zitten lukt niet Of zelf tot zitten komen. Kruipen? Wat is dat? Maar racen achter zo'n kar weer wel. Ik snap er vaak niets van maar probeer het maar los te laten. Uit eindelijk zal het vast goed komen 🙈

één maand geleden

Hier over 3 weken 1 jaar. Tijgert ook alleen maar. Kan sinds 2 weken wel zelfstandig tot zit komen en probeert sinds deze week zichzelf op te trekken aan de tafel. Ik ben er soms ook onzeker over, maar alles komt goed. Dan zijn ze maar wat later met alles. 🙂

één maand geleden

Mijn zoontje is volgende week 11 maanden en rolt alleen maar😂 Komt heus wel

één maand geleden

Mijn dochter van bijna 11 maanden kruipt pas sinds een week of 2 ineens echt. Daarvoor een beetje tijgeren als het echt nodig was, of op haar billen schuifelen. Maak je niet druk, het komt vanzelf

één maand geleden

Hier ook een luie dame 🤭nu net 11 maanden en begon vorige week na lang tijgeren eindelijk te kruipen en van kruipen naar zelfstandig zitten. als klap op de vuurpijl stond ze ineens een kwartier later op haar voetjes tegen de speelgoedkast. Ineens ging ze heel snel.