59 Reacties

7 maanden geleden

Als ze allemaal nog niet kruipen, tijgeren, staan of überhaupt van lig naar zit kunnen, laten jullie je kind dan wel in een buggy zitten? Onze dame rolt dus alleen nog maar, is wel sterk in haar rug denk ik, maar de rest kan ze allemaal nog niet. Lijkt me niet dat ze dan met haar 10 maanden nog steeds niet in een buggy mag toch?

7 maanden geleden

Reactie op LeNon

Als ze allemaal nog niet kruipen, tijgeren, staan of überhaupt van lig naar ...
Mijn zoontje kan dit ook allemaal niet maar kan heel goed blijven zitten als ik hem zo neerzet. Hij zit al vanaf 8 maanden in de buggy en dat gaat heel goed. Hij is sterk in de rug maar lijkt het zelf gaan zitten gewoon niet te begrijpen

7 maanden geleden

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik wilde al een topic aanmaken maar dacht even kijken of er iets soortgelijks staat. Hier ook al maanden fysio en ook wel echt met zorgelijke woorden soms over hoe weinig onze dochter deed zeker in het begin (kwam oorspronkelijk voor voorkeurshouding)

7 maanden geleden

Reactie op babysr94

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik wilde al een topic aanmaken maar dacht e ...
Onze fysio en CB is verder niet bezorgd. Ze zeggen juist dat het hoort bij een normale ontwikkeling. Met 1 jaar hoeven ze pas te kunnen tijgeren/kruipen. Ondertussen stimuleren we het staan en dat vind die leuk. Dus ik denk dat het kruipen hier idd overgeslagen wordt. Met deze is het ook echt altijd wat. Lijkt wel alsof we ook alle kwaaltjes van de regessies cadeau krijgen. 🤔

6 maanden geleden

Mijn zoontje wordt deze week 1 jaar en is sinds 11 maanden aan het tijgeren. Er wordt nogsteeds niet gekropen. Hoe gaat het nu met jullie kleintjes?

6 maanden geleden

Reactie op Roxx

Mijn zoontje wordt deze week 1 jaar en is sinds 11 maanden aan het tijgeren ...
Die van mij is afgelopen weekend 1 geworden en zit alleen nog maar.🤔 Zal eerdaags vast beweging in komen 😆

6 maanden geleden

Hier zit er ook niet echt beweging in. Zitten gaat goed en wanneer die op zijn buik ligt kan die wel 360 graden om zijn as draaien en achteruit bewegen. Hij is best kleinzielig en huilt heel snel. Zelfs wanneer er niets gebeurd is. Enkel van de schrik denk ik. Verder rolt die veel naar de plek van bestemming of maakt bruggetjes. Wanneer ik naast hem zit probeert die wel meer op zijn knieën te komen. Dus dat is positief. Donderdag wordt hij 1 jaar. Hij kan wel proosten, zwaaien, klappen en "praat" enorm veel. Op dit moment heeft hij ook best last van doorkomende kiezen. Dus dat is feest.

5 maanden geleden

Reactie op MEG12

Die van mij is afgelopen weekend 1 geworden en zit alleen nog maar.🤔 Zal e ...
Mijn zoontje probeerd tijdens het tijgeren steeds meer zijn knieën onder zijn lichaam te krijgen maar echt kruipen gebeurd nog niet. Hij kan trouwens nog niet zelfstandig van lig naar zit. Zo zie je maar, ieder zijn talenten.🙈 ik ben opnieuw zwanger. Nog geen idee hoe lang maar ik hoop toch dat hij aan de wandel is op het moment dat het tillen echt niet meer lukt😅

5 maanden geleden

Hier de kleine ook 1 jaar oud. Nog steeds geen kruipen, wel tijgeren. Ook wel op handen en knieën zitten, maar dat doet ze al maanden, zonder te gaan kruipen. Ze kan, of eigenlijk ze gaat ook nog steeds niet zelfstandig zitten van lig. Wel gaat ze zelfstandig optrekken aan de bank of spijlen van het bed. Ik denk dat ze ondertussen gewoon weigert 😅

5 maanden geleden

Reactie op EllaJ89

Hier de kleine ook 1 jaar oud. Nog steeds geen kruipen, wel tijgeren. Ook w ...
Hier hetzelfde qua kruipen, wel tijgeren, maar niet kruipen. Idd al maanden wel in kruiphouding en dan wiegen, maar dan laat ze zich weer zakken om te gaan tijgeren. Ze trekt zich wel op en doet dan een paar stapjes en kan ook al zelfstandig naar zit.

5 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Hier hetzelfde qua kruipen, wel tijgeren, maar niet kruipen. Idd al maanden ...
Hier precies hetzelfde :)

3 maanden geleden

Hier kruipt ze nu ineens toch! Had gedacht dat ze het helemaal zou overslaan, omdat ze ook al aan de hand loopt, maar ze kroop ineens soms een paar x en ging daarna weer tijgeren en nu tijgert ze helemaal niet meer 👏 Hoe gaat het bij jullie kindjes?

3 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Hier kruipt ze nu ineens toch! Had gedacht dat ze het helemaal zou overslaa ...
Hier hetzelfde, sinds een maand begonnen met voorzichtig kruipen en nu gaat ze opeens als een speer. Ze loopt al bijna 4 maanden langs tafels en andere meubelstukken, dus dachten ook dat het overgeslagen werd 🤣 En sinds 2 weken gaat ze ook opeens uit zichzelf zitten!

3 maanden geleden

Hier tijgert hij voornamelijk nog door de ruimtes. Van buik naar zit gaat goed. Daarnaast wil die aan alles staan en loopt, wankel, aan 2 handen of loopwagen. Ook op een loopfietsje kan die de kamer door zonder te vallen. Hij heeft nu het klimmen op dingen ontdekt. Dus paar tredes op de trap om zijn spieren te trainen of op de bank. We hebben ook een groot kussen op de grond van een tuinset zodat die veilig kan oefenen. Kruipen doet die enkel op zacht ondergrond merk ik. Strand of tapijt. En dan ook maar enkele bewegingen en gaat vaak dan weer zitten. Hij is nu 1 jaar en 2 maanden.

3 maanden geleden

Tobyn kruipt nog niet. Wij denken dat hij het over gaat slaan aangezien hij al wel langs de muur/bank/tafel, achter een wagentje en aan de hand loopt. Ik probeer het kruipen zelf voor te doen, maar aangezien ik op het moment wat last heb van mijn polsen gaat het mij niet zo goed af 🤣

3 maanden geleden

Bij ons ook. Maar ineens kwam alles tegelijk. Sterker nog: met 13 maanden liep ze er ineens stevig op los.

3 maanden geleden

Met 14 maanden weer bij het cb geweest en toen gaf de kinderarts aan dat er gemiddeld 4 maanden tussen het lopen en kruipen zit een ik voor "langzame" kinderen wel 6 maanden kon rekenen. Hij heeft al die maanden getijgert maar de week na die afspraak ging hij opeens echt kruipen en probeerd hij zich heel soms ook tot staan op te trekken. Ik ben benieuwd. Wel enorm leuk om hem nu echt te zien kruipen.

3 maanden geleden

Hier is het kruipen begonnen op 12 maanden nadat ik dacht ze een billenschuiver zou worden/blijven. Vanaf 14 maanden optrekken tot staan en nu op 15.5 maand begint ze stilaan langs meubels te stappen, de trap op kruipen, met haar loopwagen stappen en aan onze handen stappen. Ben heel benieuwd wanneer ze los gaat lopen. Wij hebben 3 beurten fysio gehad. Doorverwijzing van de kinderarts gehad omdat ze nog niet optrok tot staan, ging ze natuurlijk net doen 2 dagen voor de eerste fysio sessie. Maar ik vind dat die heel weinig nuttige oefeningen of tips geeft, vooral observatie en dan aangegeven op een curve waar ze zich verhoudt tegenover leeftijdsgenoten (ze lag dramatisch ver onder p5 lijn, ik weet niet of haar vordering nu echt zo slecht is). Zijn hier nog mensen die begeleiding krijgen van fysio en hoe gaat dit bij jullie?