16 Reacties
8 maanden geleden
Kruipen doet onze kleine vanaf 8 maanden en sinds deze week zit ze opeens zelfstandig. Ze is nu 10 maanden. Zou mij geen zorgen maken ze doen het wanneer ze er klaar voor zijn 😊
VRIEND
8 maanden geleden
Onze oudste was ruim 11 maanden. De middelste 5 maanden en de jongste is nu 9 maanden en vindt rollen leuk en verder maakt ze nog geen aanstalten voor zitten of kruipen en tijgeren.
Ieder kind heeft zijn eigen snelheid, maak je geen zorgen. Ze doen het op hun eigen tempo.
8 maanden geleden
Die van ons gaat niet zelfstandig naar de zithouding, maar kan wel zelfstandig blijven zitten als ik hem neerzet. Hij tijgert en gaat op zijn knietjes zitten. Drukt zich helemaal op. Probeert wel naar voren te bewegen op die manier, maar lukt nog niet en hij is sneller met tijgeren. Hij is morgen 10 maanden. Ieder kindje komt er vanzelf!
8 maanden geleden
Rolde om met 3 maanden, zelfstandig zitten rond de 5 maand, tijgeren sinds 5 a 6 maand, kruipen sinds 9 maand. Zelfstandig tot zit vanaf tijgerhouding of staan houding tussen de 7 en 8 maanden. Optrekken en cruisen langs meubels vanaf 8 maand. Hij begint nu te experimenteren met grotere afstanden en los staan en is 10 maanden.
8 maanden geleden
Herkenbaar. Mijn dochter kon vroeg rollen met 3-3.5 maand maar tijgeren en kruipen lukt niet. Eerst ging ook ze hard huilen als ik haar in kruiphouding zette maar dan wordt nu minder (9.5 maand), ze blijft zo even zo zitten en beweegt heen en weer. Zelfstandig tot zit komen lukt dan wel weer si een week, maar vooruit komen niet..
8 maanden geleden
Ons zoontje is 10 maanden. Hij rolt sinds hij 9 maanden is en ging vrij snel daarna ook om z’n as rollen en achteruit schuiven. Maar nog niet tijgeren of in kruiphouding komen. Zitten alleen als ik m op z’n billen zet. Alles op z’n tijd, ik geniet nog van de rust nu
8 maanden geleden
Hier een meisje van 10mnd +1wk en zij ging ineens heel vlot. Ging van tijgeren naar kruipen, zitten en inmiddels trekt ze zich overal aan op en staat ze dus.
8 maanden geleden
Ik zou me niet teveel gaan vergelijken met andere kindjes als ik jou was. Heel lastig soms maar ieder kindje doet het op zijn of haar eigen tempo en manier. Hier ook een meisje die haar eigen pad volgt. Ze is nu 9.5 maand en siinds kort kan ze zitten. Ze heeft nooit omgerold en dat kan ze nog steeds niet. Tijgeren of kruipen doet ze ook niet en gaat ze nooit doen is mijn idee. Ze is nu bezig om op haar billen zichzelf vooruit de bewegen. Top toch, als dat werkt! Ieder kindje is anders!
8 maanden geleden
Niet druk om maken.
Helaas worden veel mamas vaak onzeker omdat ze het gevoel hebben dat alle andere kindjes sneller zijn.
Maar vergeet niet dat elk kindje hun eigen tempo volgen in alles. Mijn dochtertje van nu bijna 2,5 begint pas sinds een paar maandjes echt met praten. Dochter van me vriendin is een maand jonger en die begon veel eerder. Maar was veel later met kruipen en lopen 🤷🏼♀️.
Daar was me dochtertje weer snel in.
Me zoontje is nu ook mee veel dingen heel snel. Maar dat zegt niet dat het zo blijft gaan. Kan zo maar zijn dat die over een tijdje stil komt te staan in ontwikkeling. Ook dit is niet erg.
Hij groeit nu bijvoorbeeld niet heel erg snel. Hij zit al 5 maanden in dezelfde maat.
Maar gewicht poh dat komt er wel bij hahaha. Maar dit komt ook nu deels omdat hij in grove en fijne motoriek nu heel snel gaat plus woordjes. Zo verdeelt een kindje het op zijn eigen manier en komt alles op het einde met alles kindjes goed🥰