8 Reacties

één maand geleden

Dat is idd wel erg laat. Mssn als je de bedtijd steeds 15 min per dag vervroegd? En idd standaard om 7:30 wakker maken als dat een fijne tijd voor jullie is.

één maand geleden

Hier echt precies hetzelfde. Het lijkt wel alsof het over mijn dochter gaat

één maand geleden

Wat als je probeert het middagdutje te vervroegen of in te korten? Heb je dat al eens geprobeerd? Wat doet ze op een dag? Is ze erg actief? Ik merk dat als ze hier te weinig prikkels krijgt ze voor geen meter slaapt en nog heel lang wakker kan liggen, misschien is dat het? Of juist teveel waardoor ze overprikkeld is? Geen idee hoor, ik roep maar wat dingen 😊

één maand geleden

Reactie op -Elvira

Wat als je probeert het middagdutje te vervroegen of in te korten? Heb je d ...
Ze is echt een actief kind altijd al geweest, ik doe dan ook echt veel buitenspelen met haar anders is ze echt chagrijnig als we de heledag binnen spelen. merk wel dat ze echt die 2 uur nodig heeft in de middag maar ik zat ook te denken om na een uurtje weer wakker te maken zal maar tog proberen kijken of dat werkt, alhoewel ik het wel fijn vind dat ze even 2 uurtjes slaapt 🫣 heb ik ook even rust

één maand geleden

Reactie op E1995

Ze is echt een actief kind altijd al geweest, ik doe dan ook echt veel buit ...
Hahaha heel erg herkenbaar dit hoor, hier ook altijd al mega actief en ben nu blij als ze nog een uurtje slaapt, maar dat is voor mij ook niet genoeg om bij te komen 😂

één maand geleden

Herkenbaar! Hier ook een actief meisje dat eerder altijd rond 19 uur ging slapen, maar dat lukt tegenwoordig echt niet meer. Ze was 's avonds echt niet moe. Wat hier enigszins heeft geholpen is om haar na het avondeten nog buiten te laten spelen, en om het middagdutje (ook bij de opvang) te beperken tot maximaal 1,5 uur. Inmiddels loopt de bedtijd weer op richting 21 uur, dus ik denk dat we gaan experimenteren met het verder inkorten van het middagdutje.

één maand geleden

Erg herkenbaar! En ergens goed om te weten dat ons kindje niet de enige is🙈 Hier helpt ook wel t kort, maar vooral vroeg op de dag aanbieden van dutje dus bijv tot 13.30 uiterlijk ofzo, dan kan ze nog wel is om 20.00 uur gaan slapen. Ze is alleen hele slechte slaper dus vaak zijn wel alsnog hele avond zoet haha maar steeds vaker af en toe een langer blokje! Verder proberen we ons er niet te druk om te maken omdat ze altijd wel heel lief en zoet is ‘s avonds, ze kan heel goed zelf spelen of lekker op de bank een boekje lezen etc Dus dan genieten we maar gewoon extra van de tijd met haar!

één maand geleden

Herkenbaar onze oudste, ging altijd pas 23u naar bed. We destijds besloten om om de paar dagen de bedtijd 15/30min te vervroegen. Tot 2030u hebben we het toen kunnen vervroegen. We hadden wel wat geduld nodig. Niets met middagdut gedaan, sliep van 13.30-15u.