216 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben nu 40.2 zwanger, verwacht eigenlijk wel over de 41.0 te gaan. Wel veel last van voorweeen en merk dat ik ongeduldig word door de druk van die 42.0. Bij mijn oudste ingeleid met 41.2 en hoop dat nu te voorkomen en thuis te bevallen! Merk dat ik het steeds lastiger vind dat anderen wel ‘gewoon’ bevallen, en dat het toch een teleurstelling is als die ellendige voorweeen niet doorzetten. Wisten we maar wanneer deze baby kwam 😁

3 jaar geleden

Hier nu 40+4 zwanger. Ergens voel ik de druk van de 42 weken, maar tegelijkertijd voel ik me prima. Ik heb helemaal nergens last van. Ik hoop niet dat het nodig is ingeleid te worden... Ik heb vanmiddag een afspraak bij de verloskundige om te praten over "hoe nu verder". Ik ben benieuwd!

3 jaar geleden

Reactie op CeeCee29

Hier nu 40+4 zwanger. Ergens voel ik de druk van de 42 weken, maar tegelijk ...
Oh spannend joh! Vroedvrouw Margot heeft gisteren een uitgebreid artikel geplaatst over langer dan 41 weken zwanger zijn en alle cijfers die erbij horen. Vond ik wel heel fijn om te lezen! Ik voel me ook nog prima, als ik zou weten dat de baby met 41.6 zelf zou komen zou ik het ook oprecht nog prima vinden. Maar ja, dat weet ik niet en dan voel ik toch wel die druk dat hij het liefst toch echt voor de 42.0 komt!

3 jaar geleden

O wat een fijn topic dit. Ik ben vandaag 40+5 van de eerste. Vanmorgen bij de verloskundige nog steeds geen ontsluiting.. hoop zo dat het vanzelf begint en ik niet gestript of ingeleid hoef te worden. Over 2 dagen moet ik weer op controle. Ik heb zooo'n zin om onze kleine te ontmoeten🤗. Om me heen worden allemaal baby's geboren en daar wordt ik toch wel wat jaloers op. Ik wil ook onze baby in de armen sluiten en lekker genieten. Maar de kleine heeft het nog lekker in mn buik. Hopelijk de laatste dagen nog even genieten van het gestommel in mn buik😊

3 jaar geleden

Reactie op Geanne Gelske

O wat een fijn topic dit. Ik ben vandaag 40+5 van de eerste. Vanmorgen bij ...
Wat spannend!! Het zijn bijzondere dagen die tijd na de 40 weken. Ergens ongeduldig en spannend maar ook zo bijzonder dat je lichaam dit zo doet. Fijn dat de baby het nog goed doet! En wel of geen ontsluiting zegt niet iets over of het ineens toch kan beginnen hè? Bij m’n oudste had ik al 7 weken 2/3 cm ontsluiting, en toch kwam hij niet zelf. Andersom kan net zo goed!

3 jaar geleden

Reactie op tinkelbel123

Wat spannend!! Het zijn bijzondere dagen die tijd na de 40 weken. Ergens on ...
Het vrouwelijk lichaam zit soms vreemd in mekaar. Ik hoop maar dat het straks spontaan begint.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 40+6. Heb vanavond een afspraak in het ziekenhuis voor een ctg een overleg over inleiden. Een inleiding is iets wat ik niet wilde. Ik wil het zo graag thuis, fijn in m’n eigen bubbel een eigen omgeving. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel mooi geweest en de hoogste tijd om haar te ontmoeten 💖

3 jaar geleden

Reactie op Smits98

Ik ben vandaag 40+6. Heb vanavond een afspraak in het ziekenhuis voor een c ...
Lastig hè? Zijn er nog opties? Strippen? Thuis vliezen breken? Hoop dat ze toch snel zelf komt!

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 40 weken van ons eerste kindje. Gisteren gestript door de vroedvrouw en morgen word ik ingeleid. Zo spannend allemaal!

3 jaar geleden

Wat een leuke topic dit, ik ben vandaag 38+6 voor mijn 2e maar door de zware zwangerschap die ik heb mag wel zo snel mogelijk gebeuren! Ik wil ook mijn baby in de armen en zijn naam bekend maken 😍

3 jaar geleden

Reactie op tinkelbel123

Lastig hè? Zijn er nog opties? Strippen? Thuis vliezen breken? Hoop dat ze ...
Ze hebben al 2 keer gestript en helaas heeft dat niks opgeleverd. Over thuis de vliezen breken hebben we het nog niet gehad dus dat balletje zal ik eens opgooien!

3 jaar geleden

Vandaag 40+4 en morgen gaan ze een eerste poging wagen met strippen. Verwacht er zelf niet teveel van want de kleine is totaal niet ingedaald en heeft nog alle ruimte in mijn buik aangezien hij niet heel groot is. Ben het zwanger zijn nog niet perse zat maar wordt nu langzaamaan wel ongeduldig hoor! Weinig afspraken in de agenda want ja.. stel je voor dat… dus verveling begint nu wel te komen. Hopelijk snel knuffelen en in de baby bubbel duiken 🥰

3 jaar geleden

Hier vandaag 40+6. Gister gestript bij de verloskundige en vanochtend een flink stuk slijmprop verloren. Maar verder lijkt er tot nu toe helemaal niks te gebeuren🤷🏼‍♀️ Morgen ochtend een afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en afspraken maken over het inleiden.. Ik zou het liefste echt niet ingeleid willen worden.. ook omdat ik de baby heel graag zelf wil laten komen.. maar ben t ergens ook zo zat dat wachten🫣 En oooh al die appjes en belletjes van mensen 😣 ik word daar zo moe van…. Hoe lief t ook bedoeld is! Hierdoor voel ik toch ook wel een soort druk..

3 jaar geleden

Reactie op Smits98

Ze hebben al 2 keer gestript en helaas heeft dat niks opgeleverd. Over thui ...
Ik weet niet of ze dat overal doen! Maar bij ons is het zeker een optie als je voldoende ontsluiting hebt!

3 jaar geleden

Reactie op mandy8989

Vandaag 40+4 en morgen gaan ze een eerste poging wagen met strippen. Verwac ...
Ah ook al zo’n baby die het zo fijn heeft bij z’n mama! T zijn zulke gekke dagen he?

3 jaar geleden

Reactie op Danii-elle

Hier vandaag 40+6. Gister gestript bij de verloskundige en vanochtend een ...
Spannend!!! Gek hè, nog maximaal een week maar die week voelt echt als een jaar! Hopelijk komt de baby toch zelf! Succes alvast voor morgen!

3 jaar geleden

Hier ook 40+6 en gister gestript met 2 cm ontsluiting. Vanochtend slijm met bloed verloren.. Ik hoop ook niet op een inleiding.

3 jaar geleden

Hier ook 40.3 het voelt zo ver over tijd omdat mijn andere dochter met 38.4 spontaan kwam, Vanmorgen voetreflex gehad en bij vk geweest maar helaas lukte het strippen nog niet. Vrijdag een afspraak in ziekenhuis en nog een poging om te strippen en evt een inleiding bespreken. Zo hopende dat dit laatste niet nodig is🍀 Ook hier continu vragen of de baby er al is, doodvermoeiend hoe aardig en belangstellend ook. Succes allemaal met de laatste loodjes voor we onze kleine mensjes eindelijk mogen ontmoeten!

3 jaar geleden

Reactie op berryberry

Hier ook 40+6 en gister gestript met 2 cm ontsluiting. Vanochtend slijm met ...
Ah dat is wel een goed teken, slijm met bloed. Hopelijk zet het door naar in elk geval wat meer ontsluiting!

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 40.4 van ons tweede kindje en word nu toch wel ongeduldig. Al heel wat voorweeën gehad maar zet steeds niet door. De eerste was er met 40.2 en had niet verwacht eroverheen te gaan deze keer. Gisteravond de slijmprop verloren dus had hoop voor de nacht, maar bleef rustig. Sinds vanochtend bloedverlies dus hopelijk zet het door... 🤞