Moeders,
Deel hier de leeftijd, lengte en gewicht van je kleintje. Ik krijg regelmatig te horen dat mijn kindje aan de grote kant is terwijl ik dat zelf heel erg vind meevallen.. mijn kleintje is 8 weken, 57 CM en weegt 5.134.
Ik heb een dochter van 9,5 maand. 67 cm en 6610 gram. Wij zijn onder controle bij een kinderarts in het ziekenhuis omdat ze te klein zou zijn… hoe is dat bij jullie?
Ik heb een dochter van 9,5 maand. 67 cm en 6610 gram. Wij zijn onder contro ...
Ik heb vandaag een extra afspraak gehad bij het cjg in verband met de groei. Ze is nu 67,5 cm en weegt 6845 gram (ze is 10 maanden).
Ze volgt nu weer haar lijn en zit ook weer binnen de groeicurves, dus zij zien nu geen probleem.
Nu is mijn dochter ook heel erg actief en ontwikkelt ze snel (alleen dat gewicht blijft af en toe achter).
Het is wel elke keer gedoe met dat gewicht. De ene keer is ze amper aangekomen en de volgende keer zit ze gewoon weer netjes op haar lijn.
Hier ook een kleintje, met dikke billetjes 🙈
9.5 maanden
8.330kg
67.8 cm.
We worden o.w.v. lengte opgevolgd. Hij is sinds geboorte gezakt van de middelste lijn tot bijna de onderste lijn qua lengte.
Jongen
10 maanden
67cm
5950 gram
Zeer zwaar ondergewicht heeft nu ook sinds 3 weken een maagsonde en wordt in de avond bij gevoed. Echter spuugd hij zeer vaak een voeding uit. Krijgt toevallig morgen een slok/maag onderzoek.
Helaas niet goed! Heeft hem nu in de dunne darm liggen (duodenum sonde) al 1.5 weekje echter blijft spugen (gal en maagsappen) super veel:( ze weten niet wat het is. Nu soort antibiotica gekregen erytromycine, deze zou ook helpen met maagontlediging. Nu hope dat dat gaat werken 🤞
Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts en dietist omdat ons zoontje te licht is. Hij eet ook redelijk slecht en beweegt veel. Hopelijk gaat het snel beter!
Bijna 11 maanden
7.5 kilo
73 cm