24 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Andsero22

hoe actief gebruiken jullie kids gebaren? wijzen, en klappen en meer mijn z ...
Hier wijst ze wel veel. Ze wijst naar plaatjes in boekjes en dan moet ik zeggen wat het is of ze wijst naar mn neus en brabbelt er vanalles bij. Bij sommige plaatjes in boekjes maakt ze er het geluid bij dat het maakt, bijv broem bij een auto of tractor. Klappen doet ze ook en ze doet haar handjes op haar hoofd bij het "op je boze bolletje" of bij "hoofd, schouders, knie en teen". Ze zwaait soms met haar vinger voor "dat mag niet". Ze zwaait bij gedag.

2 maanden geleden

Reactie op Andsero22

Wij doen echte gebaren met onze dochter, zij maakt de gebaren voor douchen, bad, eten , drinken, papa, spelen, klaar. Deze gebruikt ze (bijna) allemaal dagelijks. Dochter is 16 maanden

2 maanden geleden

Reactie op Andsero22

Ze wijst, zwaait en klapt de hele dag, zwaait met haar vinger als iets niet mag, legt haar hand op haar hoofd alsin "oh oh", doet haar hand bij haar oor als ze iets hoort, als ze op schoot wil 'slaat' ze op je been, als de bomen bewegen door de wind gaat ze zwaaien met haar armen, en als ze honger heeft tikt ze op haar buik. Ze praat overigens nog zo goed als niet dus de gebaren helpen haar echt heel erg.

2 maanden geleden

Wij hebben altijd alles benoemt wat we doen (ik werkte als PM'er dus ging dit al automatisch tot irritatie toe bij partner 馃槀) En ook baby gebaren! Boekjes lezen + aanwijzen. Sinds kort is ze begonnen met 2 woordjes combineren: "mama neus, baby fles, papa werken" Nu 16 maandjes!