12 Reacties

2 jaar geleden

Niet echt een bijverdienste maar ik ga straks na mijn bevalverlof starten als gastouder( zwanger van de derde)

2 jaar geleden

Niet echt een bijverdienste maar ik ga straks na mijn bevalverlof starten a ...
Ooh dat is ook leuk!

2 jaar geleden

Ik lees mee, ik zit ook te denken aan thuiswerken. Ook tips voor tijdens de zwangerschap? Ik ben bang dat ik mijn huidige baan (alleen maar staan en lopen) niet kan volhouden.

2 jaar geleden

Wel opletten dat je baan enorm flexibel gaat zijn, thuis werken met een kind is wel een enorme uitdaging namelijk. Zit dan al snel te denken aan een eigen webshop met hebbe dingetjes of sieraden. Maar die zijn er al zoveel dat dat ook weer lastig is.

2 jaar geleden

Reactie op Powerpuffgirl

Ik lees mee, ik zit ook te denken aan thuiswerken. Ook tips voor tijdens de ...
Oh jaa dit heb ik ook! Enorme rugklachten, moet nu al halve dagen gaan werken

2 jaar geleden

Reactie op ElviraF

Oh jaa dit heb ik ook! Enorme rugklachten, moet nu al halve dagen gaan werk ...
Jaa ik ben ook al geminderd. Ik werk nu 1 dag per week en daar is vermoedelijk zwangerschapsischias bijgekomen dus ik ben bang dat ik moet stoppen. Hoop dat ik de zw in mag😔

2 jaar geleden

Reactie op Powerpuffgirl

Jaa ik ben ook al geminderd. Ik werk nu 1 dag per week en daar is vermoedel ...
Oh jeetje dat is helemaal vervelend, ik werk 4 ochtenden

2 jaar geleden

Ik weet niet wat voor werk je nu doet maar het lijkt mij enorm geestdodend om niet meer buitenshuis te werken. Is minderen geen optie? Ik ken vrouwen die klantenservice doen vanuit huis maar dat soort thuiswerk is moeilijk met kleine kinderen te combineren.

2 jaar geleden

Ik werk zelf vanuit huis in de klantenservice ( wel in Spanje) maar zeker dat ze dit ook in Nederland hebben. Momenteel doe ik telefoon en mails maar zodra de kleine er is zal ik in het begin alleen mails doen, ik denk dat dit prima te combineren is met een kleine! Ik zelf vind het werk heerlijk.

2 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Ik weet niet wat voor werk je nu doet maar het lijkt mij enorm geestdodend ...
Ja, dit dacht ik ook gelijk. Ik heb zelf echt wel behoefte aan een paar dagen in de week een 'volwassene' te zijn en niet de moeder van. In de eerste maanden vond ik werk echt vreselijk (gejankt bij wegbrengen dochter), maar na een poosje was ik er juist heel blij mee. Mijn kind is een schat en ik houd zielsveel van haar, maar soms wil je echt even kunnen plassen zonder toeschouwer of praten over een onderwerp dat van een iets hoger niveau is dan 'kijk een poes'. De eerste maanden slapen ze nog veel en kan je misschien wat meer uurtjes werken, maar na een tijdje kan je eigenlijk alleen tijdens de dutjes werken of in de avond omdat ze gewoon veel aandacht nodig hebben. Veel banen kan je prima vanaf huis doen, maar je moet wel echt een heel flexibele baan en heel weinig uur draaien als je dat met een kind thuis wilt doen.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Ja, dit dacht ik ook gelijk. Ik heb zelf echt wel behoefte aan een paar dag ...
En denk ook aan je pensioenopbouw! Jij bouwt dan heel weinig op. Je gaat er nooit vanuit dat je uit elkaar gaat, maar als dat ooit toch gebeurt zit jij met de gebakken peren.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

En denk ook aan je pensioenopbouw! Jij bouwt dan heel weinig op. Je gaat er ...
En om de topicvraag niet helemaal over te slaan: pakketpunt starten (wel veel voor thuis zijn), dingen inpakken vanuit huis (relatiegeschenken enzo), winkeltje en helpdesk komen in mij op. Een lokale krantenwijk kan je misschien met je kindje samen doen?