6 Reacties

2 jaar geleden

Hier verschilt het echt per keer. Ik ben zelf links en mijn man ook rechts. Zou het wel leuk vinden als ie links zou zijn😊

2 jaar geleden

Mijn oudste is rechtshandig. Bij mijn middelste van 3, bijna 4 jaar kun je het zelfs nu nog niet goed zien. Hij doet echt nog even vaak beide handen. De jongste echt geen idee haha

2 jaar geleden

Ik ben ook links en partner rechts

2 jaar geleden

Haar voorkeur gaat voor nu uit naar rechts, al kan dat natuurlijk nog prima veranderen. Zie ook geen enorme voorkeur hoor, heel licht. Wij zijn zelf beide links en in mijn schoonfamilie is ook ongeveer iedereen links.

2 jaar geleden

Het is nog heel vroeg om zoiets als te zien. Het is voor hun motoriek heel belangrijk dat ze beide kanten blijven gebruiken. Pas in het 2 of 3de kleuterklasje zouden kinderen echt 'beslissen' wat hun schrijfhand zal worden. Je zal het zeker al eerder merken. Maar tot ongeveer 5 jaar kan dat nog wisselen. Blijf voor de kleine en grote motoriek zeker het gebruik van beide kanten stimuleren.

2 jaar geleden

Reactie op JuKaMi

Het is nog heel vroeg om zoiets als te zien. Het is voor hun motoriek heel ...
Ja, tuurlijk stimuleer ik beide kanten. Maar vind het wel grappig om te zien dat ze nu al een voorkeur lijkt te hebben. Mn oudste is 2,5 en die drinkt nu as we speak met links, maar gooien en schoppen etc. doet ze toch echt met rechts.