Mijn dochter (9maanden) gaat de laatste tijd zo tekeer gewoon niet normaal. Ze krijst het uit alsof er een lucht alarm af gaat vooral bij het verschonen of neerleggen om te gaan slapen. Ook wanneer we ‘nee’ zeggen als ze iets wilt doen wat niet mag.
Het is oorverdovend hard met dikke tranen maar zodra we haar oppakken of ze wordt afgeleid met een speeltje kan ze ineens breeduit lachen en giechelen. Alsof er niks aan de hand is!
Vooral verschonen wordt zo’n strijd 😮💨 Hebben meerdere kindjes dit?
Buiten deze uitbarstingen hebben we ook horror nachten. Ze kruipt alle kanten op, wil absoluut niet in haar eigen bedje meer (alleen eerste helft nacht co sleeper en dan weer bij ons) en huilt en schreeuwt de boel bij elkaar. Ze is ook constant aan het ‘wiebelen’ en lijkt haar rust niet te vinden. Maakt trouwens niet uit of we een drukke of rustige dag of binnen/buiten zijn geweest. Voor het slapen ook het vaste ritueel met handjes/gezicht wassen, tandjes poetsen en pyjama aan om tot rust te komen. Ook moet ze niks van spenen hebben (3 soorten inmiddels) en wil alleen maar aan m’n borst hangen. Maar ik wil ook zo graag slapen 🫠
Ik voel me de laatste twee weken echt een afgebrande lucifer, krom, houterig en op.
Iemand die dit ook herkent en die me kan vertellen dat het over gaat?🥹