Hey allemaal, mijn zoontje wordt bijna 1 jaar (3 juni.) Hij is een laatbloeier, meneer is tevreden met op zijn buik liggen maar ook vooral op zijn rug. Als je hem neer zet op zijn billen blijft hij wel even zitten maar nog niet heel stevig en krom (omdat zijn rugspieren nog niet sterk genoeg zijn.) Ik zie zelf ook wel dat hij ten opzichte van zijn leeftijdsgenootjes achter ligt, ik werk in de kinderopvang dus genoeg vergelijkingsmateriaal.
De alarmbellen bij het CB gaan al een paar maanden af, eerst alleen fysio en nu een aantal weken geleden doorgestuurd naar de kinderarts in het zh. Deze week belde de kinderarts terug, ze willen een MRI scan maken, een echo bij zijn fontanel van zijn hersenen en bloed onderzoeken of dat het iets genetisch is of misschien iets in zijn hersenen. Ik vind dit best heftig allemaal... Mijn vriend en ik zijn er gelukkig al vrij snel over uitgekomen dat we hier voorlopig niks mee willen doen en gewoon lekker rustig op zijn eigen tempo verder ontwikkelen, mag een kind geen laatbloeier meer zijn? Waarom moet alles op de checklist kunnen worden afgevinkt?
Voor de rest is het een heel vrolijk, lief manneke die veel kletst. Hij zegt al 'papa', 'mama' en 'aete' (eten in het NL, want Limburgse opvoeding) Hij is wel flink ziek geweest dus 'aete' doet hij niet zo goed vooral warm eten is een probleem. Hiervoor gaan we binnenkort naar de diëtist, hopelijk kunnen zij iets voor ons betekenen. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.❤️