11 Reacties

2 maanden geleden

Haha hier is het ook de hele dag papa! Als hij moe word of huilt is het mama, soms zegt hij het zo een paar dagen niet. Maar bij nazeggen is het standaard papa haha

2 maanden geleden

Mijn zoon kan iets en na een tijdje doet hij het gewoon niet meer. Zo ook met dieren geluiden, een koe bijvoorbeeld kon hij als een van de eerste maar doet het nu gewoon niet meer. Ook zwaaien heeft hij een tijd niet gedaan en begint nu weer. Net of het nieuwe eraf is en iets nieuws leuker is. Mama zei hij eerder dan papa maar zegt hij nu alleen maar als hij huilt en mij wil haha

2 maanden geleden

Ik heb een tweeling van 16 maanden oud. Mijn dochter zegt regelmatig mama. Mijn zoon heeft het maanden geleden gezegd en nu al heel lang niet meer. Ook niet wanneer hij moet huilen. Het is de hele dag papa. Als ik het hem na wil laten zeggen, zegt hij papa of opa🫠

2 maanden geleden

Hier zei ze maanden lang alleen maar papa tegen alles en iedereen. Nu opeens zegt ze mama, maar dan ipv papa, dus tegen alles en iedereen. En ze lijkt het woordje papa helemaal te zijn vergeten 😅🤷‍♀️ ach zo gaat dat denk ik haha

2 maanden geleden

Onze Fleur zegt geen mama en papa.. wel melk 😉😂

2 maanden geleden

Haha heel normaal volgens mij. Ze heeft echt al een paar maanden geleden heel bewust een x mama gezegd, maar toen een hele tijd weer niet. En nu zegt ze idd net als bij cirche mamama ipv papapa de hele dag tegen alles en iedereen

2 maanden geleden

Onze man. Zegt geen heit en mem. Wel poes, fiets, vis, aai, beppe, o ma, maar heit en mem nee. We wonen in friesland en word tweetalig opgegroeid .

één maand geleden

Zeggen jullie kindjes nu al wel mama? Hier heeft ze het nog nooit gezegd, echt om te huilen, het is al maanden lang papa, papa,papa! Ze weigert het gewoon te zeggen, wel noemt ze mij wel eens papa. De meest dure woorden kan ze gebruiken zoals bijv. horloge maar, ook pake, beppe, oom en tante kan ze goed benoemen. Maar geen mama , wat doe ik verkeerd?!

13 dagen geleden

Reactie op Kirsten230

Zeggen jullie kindjes nu al wel mama? Hier heeft ze het nog nooit gezegd, ...
Geen idee wat je verkeerd doet. Hier gilde ons zoontje echt huize hoog als hij iets duidelijk wilde maken. Toen hebben we steeds gezegd nee wij gaan niet gillen wij kunnen praten, dan zeg je mama wilt u helpen. Nu na 2 weken is het de hele dag mamamamamamamama🥰 Hij zei eerst ook heel veel papa maar nu is het echt de hele dag mama en dan komt er een heel brabbel verhaal met handen en armbewegingen. Het helpt hier wel want het gillen is zo goed als over en vaak begrijpen we door z’n bewegingen wat hij bedoelt. Bijv mama en dan brabbelen en zwaaien met z’n beker (hij wil graag drinken ☺️)

11 dagen geleden

Nou ik kan jullie beloven. Jullie zullen nog genoeg het woord mama horen de aankomende jaren 🤭 Zelfs tot; ‘Nu even geen mama.’

11 dagen geleden

Hier is iedereen mama. Opa, oma, papa. Lekker makkelijk 🤷🏼‍♀️ de poes noemt ie al maanden lang ‘aap’, maar alle dierengeluiden maakt ie zonder problemen hahaha