12 Reacties

3 jaar geleden

Hee hier hetzelfde probleem Het "matrasje" is 3 cm met een houten plank eraan het schijnt dat dit voldoende moet zijn maar ik denk dan dit is ook niet ademdoorlatend wat wij hebben gedaan is een goed Matras gekocht en deze zelf op maat gesneden voor in de co sleeper dit was veilig volgens winkelmedewerker van de babyzaak en wanneer de kraamzorg komt willen wij het nog een keer extra navragen matrasje is er zo weer uitgehaald

3 jaar geleden

Goeie tip en fijn om te weten dat jullie 't ook al even hadden nagevraagd! Dank je wel! :)

3 jaar geleden

Een cosleeper/wieg hoort inderdaad een heel dun matrasje te hebben. Dat is voor de veiligheid. Dikker is juist minder veilig, dan kan het gezichtje veel meer wegzakken erin. Bovendien zijn die jonge baby’s zó klein en licht, De veiligheid is namelijk niet gelinkt aan luchtdoorlatendheid, maar juist aan het voorkomen van rebreathen.

3 jaar geleden

Een cosleeper/wieg hoort inderdaad een heel dun matrasje te hebben. Dat is ...
Te snel op verzenden geklikt: Je vergroot de kans op rebreathen juist door dingen zoals een dikker matras of een bedbumper oid. Ja, je kan er in principe doorheen ademen (het is luchtdoorlatend) maar de lucht die je inademt is niet vers en bevat daardoor te weinig zuurstof.

3 jaar geleden

Wij hebben voor in de cosleeper gewoon een matras in de juiste maat natuurlijk gekocht van Aerosleep met alles wat erbij hoort.

3 jaar geleden

Wij hebben het in de Prénatal ook nagevraagd omdat we voor het ledikant echt een dik aerosleep matras (met koudschuim) hebben. Advies: eerste 10 dagen zou de baby daar sowieso niet op mogen slapen vanwege afkoelingsgevaar. Daarnaast is een luchtdoorlatend matras pas belangrijk als ze kunnen draaien. Even nagevraagd in de omgeving bij andere jonge moeders en ook zij hadden allemaal een dun matrasje in de wieg/co-sleeper.

3 jaar geleden

Reactie op Missearlsdottir

Wij hebben het in de Prénatal ook nagevraagd omdat we voor het ledikant ec ...
Apart mijn verloskundige zei juist dat het helemaal top was. En op afkoeling/ temperatuur kleed je de baby dus dat zou niet uit moeten maken

3 jaar geleden

Reactie op babymama 10

Apart mijn verloskundige zei juist dat het helemaal top was. En op afkoelin ...
Van onze kraamhulp mochten we ook geen aerosleep matras gebruiken.. zo gek wat een verschillende adviezen er allemaal zijn. Wij hebben bedje en matrasje van Petit amelie

3 jaar geleden

Reactie op Sterrenmama2021

Van onze kraamhulp mochten we ook geen aerosleep matras gebruiken.. zo gek ...
Wij kregen in de winkel al de tip om geen aerosleep te kopen. Dit nogmaals aan de kraamhulp gevraagt en die gaf aan dat earosleep inderdaad afgeraden word ivm afkoelings gevaar en omdat niet bewezen is dat dit wiegendood tegen zou gaan bij baby’s. Ze hebben het alleen op oudere kindjes getest.

3 jaar geleden

Ik ben kraamzorg en heb nog nooit een kindje met “extra afkoeling” gezien door aerosleep. Zijn gewoon fijne matrasjes met extra veiligheid

3 jaar geleden

Reactie op Amora_

Ik ben kraamzorg en heb nog nooit een kindje met “extra afkoeling” gezien d ...
Het kan kloppen dat het gewoon fijne matrasjes zijn. Maar de extra veiligheid klopt niet. Lees de testverslagen er maar eens op na. Ze zijn niet bewezen veiliger dan andere matrassen. En staan zelfs nooit op 1 qua luchtdoorlatendheid. Is vooral marketing die goed inspeelt op de onzekerheid van nieuwe ouders.

3 jaar geleden

Ik heb een dikker matrasje besteld bij ten Caat, eentje die geschikt is voor baby's. Hoor in de kraamweek wel of het ok is of niet