6 Reacties

8 maanden geleden

Ons zoontje speelt ook veel 'alleen'. Er zijn verschillende speeltjes en hij kruipt van het ene naar het andere. Dan gaat hij staan aan de salontafel. Dan leg ik net binnen handbereik wat speelgoedjes. Hij zit al eens in de box om daar te spelen of in rond te stappen.

8 maanden geleden

Wij gaan graag dingen doen met onze dochter. Stukje wandelen/zwemmen/speeltuin maar als ze mee de stad in gaat of boodschappen doen vermaken we haar ook prima. Thuis laten we haar zoveel mogelijk alleen spelen, we hebben genoeg boekjes, instrumenten en overig speelgoed liggen waarmee ze zich kan vermaken in ons optiek. Het komt vaak voor hoor dat wanneer ze mij weer hoort of ziet dat ze naar mij toe wilt maar ik probeer haar dan wel weer af te leiden met het speelgoed en loop weer rustig weg. Na het avondeten gaan we vaak wel een uurtje meespelen, we oefenen dan met haar duwloopwagentje, samen muziek maken, balletje rollen of stoeien. Ik vind het oprecht knap van je dat je uren met je zoon mee kan spelen en ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is. 😘 Maar je bent absoluut geen slechte moeder wanneer je hem soms een half uurtje alleen laat spelen 🤗

8 maanden geleden

Wakkertijd ziet er hier vaak zo uit: Schone luier Melk drinken Eten Zelf spelen Samen naar buiten Zelf spelen Samen spelen Naar bed Vlak voor ze naar bed moet merk ik dat ze het moeilijker vind om zelf te spelen, dus dan ga ik er vaak even bij zitten en samen spelen of samen een boekje lezen. Verder laat ik haar veel zelf spelen

8 maanden geleden

Hier een meisje dat het liefst de hele dag met ons speelt, maar aangezien we daar niet aan meedoen (ze kan ook prima zelf spelen namelijk, maar met papa en mama kan ze lopen en dat doet ze het liefst de hele dag) doen we het nu zo: We spelen een kwartiertje met haar samen, daarna zeggen we dat ze zelf even moet spelen. We leggen telkens wat andere speeltjes neer. Als we even met haar gespeeld hebben gaat ze veel makkelijker daarna zelf spelen. Soms pakt ze speelgoed, soms gaat ze gewoon rondkruipen/lopen en op onderzoek uit. Neemt niet weg dat we er bij haar constant bij moeten zijn, zeker als ze rondkruipt/loopt maar dan kunnen we ook even op de bank zitten met een kopje koffie 😅 Ik zou dus vooral gaan leren dat hij af en toe zelf speelt. Is ook heel goed voor de fantasie en de ontwikkeling overigens.

8 maanden geleden

Wat wij doen tijdens wakkertijd; • Zelf brood, fruit etc. eten (dit kan soms wel 30 min. duren) • Wandelen • Borstvoeden • Samen boekjes lezen • Zelf spelen met veilige-niet-speelgoed objecten zoals een pollepel en kom • Zelf spelen met blokken en een emmer • Zelf spelen met speelgoed dat geluid maakt • Ze wil ook wel even in de wipper zitten terwijl ik de was ophang of de keuken schoonmaak • Samen spelen • Samen dansen • Verschonen • Samen liedjes zingen

2 maanden geleden

Ik zit wel vaak even met onze zoin im tr spelen en dan doen wel vooral puzzels en dingen die meer educatief zijn. maar hij is best actief en wilt vooral veel zelf ontdekken. Het is goede balans vinden. ik denk dat wij best vaker mogen voorlezen en meer praten omdet hij wel wat trager lijkt te zijn in taal ontwikkeling(16m nu) Dus ja het is lastig maar ieder kind is ook denk ik anders. De een wilt alleen samen spelen en de ander is ook contrnt in alleen spelen en zelf entertainen.