7 Reacties
VRIEND
7 maanden geleden
Wij deden vanaf 1 jaar gewoon flesje gewone melk geven ipv poeder
7 maanden geleden
Wij stappen over op haver en amandelmelk. Ook puur, niet gemixt met poedermelk. Die gaat na het jaar de deur uit, mits ze genoeg drinkt door de dag aan water, thee, sap, melkalternatieven.
7 maanden geleden
Wij kregen advies met 11 maanden al over te gaan. Zoontje eet heel goed en drinkt heel goed. Opvolgmelk was overbodig en zorgde voor te snelle gewichtstoename.
Eerst paar keer een beker geprobeerd bij brood ochtend. (Koud wou ie echt niet 😂) dus licht verwarmd. En toen ochtend fles laten vallen voor de beker in de ochtend. Wel eerst rustig afgebouwd met de opvolg melk. En dat ook met de avond fles gedaan. Avond fles kleiner gemaakt tot 120+4. En toen om naar een fles 150ml warme melk.
Hij vind het prima 😊 11,5 maand. Oud en krijgt dus geen opvolgmelk meer. Maar gewone melk. 1x ochtend beker lauw warm (150ml). En 1x flesje 150ml warm.
7 maanden geleden
Reactie op Frysfamke
Wij kregen advies met 11 maanden al over te gaan. Zoontje eet heel goed en ...
Maar gewone melk vult dus niet dus moeten we dat aanvullen met vast voedsel toch?
Hier ook een flinke eter, maar heb het gevoel dat hij niet echt geduld heeft om zich te vullen met vast voedsel als hij honger heeft.
Daarnaast heb ik wel het gevoel dat hij zn flesjes niet meer zo lekker vind🤣
7 maanden geleden
Reactie op Powerpuffgirl
Maar gewone melk vult dus niet dus moeten we dat aanvullen met vast voedsel ...
Ik denk dat je de flesjes en gewone melk echt als vocht moet zien en niet meer als maaltijd.
M'n dochter krijgt 2 boterhammen en 1 beker melk ipv flesvoeding. We zijn een extra boterham gaan geven omdat ze hier gewoon trek in heeft.
7 maanden geleden
Reactie op Powerpuffgirl
Maar gewone melk vult dus niet dus moeten we dat aanvullen met vast voedsel ...
Nee idd het heeft geen vul waarde noem ik het maar. Op een buikje vol vocht na. 😋 maar tja extra eten geven zag ik ook niet zitten en baby van geen jaar die dan nog meer eet als mij bijna 😅.
Dus hier is het nu zo
07:30/08:00 1 snee brood met beker melk
10:00/11:00 1/2st fruit met beker water
12:30/13:00 1 snee brood met beker diksap
15:30/16:00 snackje met beker water
17:30/18:00 avond eten met beker diksap
19:00 fles 150ml gewone melk. (Omdat ie het lekker vind 😊)
Hij zat al op 3 maaltijden en 2 ‘snack momentjes’ en is zo content. Dus ophogen van voeding heb ik niet gedaan.