6 Reacties

9 maanden geleden

Wij mogen t van cb echt niet meer geven.. ik ben over gegaan op een flesje warm water in de nacht en dat vond hij ook prima!

9 maanden geleden

Vind dat altijd een lastig iets, blijft lastig te bepalen wat een baby nodig heeft omdat iedere baby anders is. Mijn dochter krijgt al heel lang geen nachtvoeding meer omdat ze het echt niet nodig heeft, maar ik denk dat als zij wakker wordt en ik haar een fles geef, ze die ook telkens opdrinkt. Het zou dus best een associatie kunnen zijn omdat ze deze in theorie (!) niet meer nodig hebben. Heb je al eens geprobeerd om maar een heel klein beetje voeding te geven en zo af te bouwen? Of hem eventueel op een andere manier te troosten?

9 maanden geleden

ik vind dit ook een lastige. heb precies hetzelfde verhaal met mijn dochtertje. ik probeer hem langzaam wat af te bouwen. dus met de tijd een schepje minder in de fles. en tot nu toe accepteert ze het ook.

9 maanden geleden

Lastig soms hè! Ik denk dat je zoontje het goed zelf regelt als ik het zo hoor. Hier is het soms 2x, soms 1x en soms doorslapen (wel borstvoeding). Ik zou altijd eerst testen of hij zich makkelijk laat kalmeren op een andere manier en anders een flesje geven. Als hij de fles loslaat en niet meer met zijn mond zoekt om de fles, weer neerleggen. Zodat hij niet meer melk binnenkrijgt dan hij nodig heeft.

9 maanden geleden

Hoe groot is de laatste fles als hij echt naar bed gaat? Wij hebben altijd onze zoon gevolgd in zijn behoeftes en kwamen er al snel achter dat hij bij (voor zijn gevoel) te kleine fles, snachts wakker werd. Hij krijgt voor het slapen, rond 19.00 uur, een fles van 210+7 en is daar content mee tot de volgende ochtend.

9 maanden geleden

Wij bleven ook echt met 2, soms 3 nachtvoedingen zitten en hadden het idee dat het echt slaapassociatie was en niet zozeer honger. Want hier gingen de flesjes ook niet altijd meer op. Zijn dan wel effectief beginnen afbouwen: kleinere flesjes te maken. Soms wat protest als het dan leeg was, maar altijd wel te troosten met knuffelen en speentje. Zijn uiteindelijk afgebouwd naar flesjes van 60ml nog maar. En van toen lijkt hij eigenlijk ook er steeds minder vaak naar te vragen. Nu moeten we nog 2 keer per week ongeveer eens een flesje geven omdat hij anders niet terug in slaap raakt. Andere keren lukt het met een knuffel en speen en wordt nu ook minder vaak wakker dan toen hij nog veel nachtvoedingen had. Maar of dat nu allemaal komt doordat we zijn gaan afbouwen of doordat hij er gewoon klaar voor was 🤷 wie zal het zeggen ..