20 Reacties
6 maanden geleden
Wij hebben nog voor 5 maanden vergoeding voor nutramigen dus tot die tijd blijven we dat geven.
Daarna ga ik denk ik ook over na Alpro haver groei melk. Ik kies zelf ivm de allergie wel voor groei melk omdat daar extra dingen aan zijn toegevoegd en vind het belangrijk dat ze die wel binnen blijft krijgen zolang ze allergisch is. 😊
6 maanden geleden
Hier geen melkallergie, maar we geven gewoon soja yoghurt. Is echt niks mis mee, ondanks de gekke verhalen die helaas het internet over gaan.
Qua melk drink ze nu nog borstvoeding maar daarvoor gaan we waarschijnlijk voor een mix van soja en andere plantaardige melksoorten.
6 maanden geleden
Reactie op BabyMans
Hier geen melkallergie, maar we geven gewoon soja yoghurt. Is echt niks mis ...
Kindjes met een koemelkallergie hebben een grotere kans op een soja allergie, dus daar moet wel op gelet worden 😊 even als toevoeging, haha.
Verder ben ik t met je eens hoor, verhalen op internet moet je meestal met een korreltje zout nemen.
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Wij hebben nog voor 5 maanden vergoeding voor nutramigen dus tot die tijd b ...
Ja precies! Heb ook wel nog vergoeding voor die nutramigen maar hij gooit die flessen weg ........... Dus grotendeels borstvoeding. Überhaupt nog twijfel of hij niet ook op de haver reageert 😅.
6 maanden geleden
Je hebt gewoon lactose vrije melk dat is melk maar dan zonder lactose. Was vandaag bij de kinderarts vwg ook een allergie kind en zij raadde dit ook aan ipv soja als je dat niet wilt geven omdat het gewoon melk is maar dan anders verwerkt.
6 maanden geleden
Dit merk heeft oa dus melk, maar ook creme fraiche yoghurt enz vrij van lactose
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Lactosevrij is niet koemelkeiwit vrij
De kinderarts zei dat dit gewoon kon
6 maanden geleden
Reactie op Wallflower
De kinderarts zei dat dit gewoon kon
Ik zou je wel eens goed inlezen! Misschien gaat het wel gewoon goed bij jouw zoontje maar koemelkeiwit en lactose zijn echt twee verschillende dingen 😊 koemelkeiwit is echt een allergie en komt het meeste voor bij baby's 😊
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Ik zou je wel eens goed inlezen! Misschien gaat het wel gewoon goed bij jou ...
Oh ja zij had toch een vraag over kinderen boven de 1 dan kon je dat geven zei de arts vandaar
6 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Oh ja zij had toch een vraag over kinderen boven de 1 dan kon je dat geven ...
M'n zoontje had namelijk vd week een huidtest gehad en daar reageerde hij gelukkig niet op. Dus nu heb ik een opbouw schema gekregen om melk te introduceren en moet ik helemaal stoppen met neocate. Als het niet goed gaat moet je dan elke x een stap terug en als het helemaal niet gaat dus die lactose vrije melk geven of soja etc. Waarom zou ze dit voorstellen dan dat is ook gek 😵💫
6 maanden geleden
Reactie op Wallflower
M'n zoontje had namelijk vd week een huidtest gehad en daar reageerde hij g ...
Vind het ook wel een klein beetje gek om dat als standaard te gebruiken inderdaad 🤷🏻♀️ wij gaan ook de melk ladder gebruiken hoor maar moeten zeker nog geen lactosevrije geven.
Als het goed gaat gewoon blijven doen natuurlijk! Maar weet alleen dat mocht hij wel reageren het daaraan zou kunnen liggen ♥️
Lactosevrije melk is namelijk normale koemelk waar de lactose uitgefilterd is 🥰
Hopelijk gaat het opbouwschema goed!
6 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Vind het ook wel een klein beetje gek om dat als standaard te gebruiken ind ...
Ik heb je ff een verzoek gestuurd