9 Reacties
9 maanden geleden
Helaas geen tips voor je. Ons zoontje wil sinds hij 4 maanden is ook alleen nog maar bij ons in bed. Wij slapen er niet apart door want hij slaapt tussen ons in. Ik kan wel weggaan als hij slaapt en dan is het wisselend of hij snel weer wakker wordt of niet. Wij hebben het een beetje geaccepteerd.
9 maanden geleden
Reactie op MMHB
Helaas geen tips voor je. Ons zoontje wil sinds hij 4 maanden is ook alleen ...
Als ik weg ga wordt hij wakker, waardoor ik dus ook niet bijvoorbeeld s avond met m’n man op de bank kan zitten of mijn eigen ding doen ( douchen etc etc ) ik heb er alles voor over voor de comfort voor mijn kleine maar hij kan egt niet alleen slapen of alleen als hij heel moe is
9 maanden geleden
Reactie op Firsttimemommyi
Als ik weg ga wordt hij wakker, waardoor ik dus ook niet bijvoorbeeld s avo ...
Nee dat is wel echt heel pittig voor jou. Kan je afwisselen met je man? Of wil hij echt alleen jou. Bij mij heeft mijn man ook altijd z'n rol gepakt en kunnen we het verdelen. zo heb ik dan ook tijd voor mezelf als ik het nodig heb.
9 maanden geleden
Hier een dochter van 8 maanden, soms lukt om enkele uren snachts in ledikant te laten slapen (belandt daarna altijd alsnog tussen ons), soms wordt ze zo vaak wakker of slaapt ze zo onrustig dat we het niet eens proberen. Ik zou ook willen dat ze wat meer uurtjes alleen slaapt of het merendeel van de nacht zoals vroeger, maar momenteel slaapt dan niemand wat als het het (blijven) proberen. Ik heb momenteel vrede ermee - als zij onrustig wordt of niet verder doorslaapt na BV, neemt pa het wel over met lopen en wiegen of op hem laten slapen dus we delen het lot wel en slapen met zijn 3’tjes.
9 maanden geleden
Reactie op MMHB
Nee dat is wel echt heel pittig voor jou. Kan je afwisselen met je man? Of ...
Hij wilt dus echt alleen mij en is best vermoeiend, ik breng ook hele dagen door met de kleine. Ik ben zo moe van de afgelopen nacht ik ben express wezen winkelen met de kleine in de hoop dat ie lekker zal slapen in de wagen maar helaas niet. We zijn nu thuis gegeten en nu lig ik naast hem in bed ik wil het liefst ook in slaap vallen maar moet nog wat dingen in het huis doen.
9 maanden geleden
Oei dat klinkt niet fijn. Dit hadden wij ook (hoewel het bij ons iets minder erg leek), hij wilde niet alleen inslapen. Gelukkig kon hij als hij ineenmaal sliep en na een tijdje wakker werd wel snel na de bv weer in slaap vallen.
Wij hebben advies gekregen van het consultatiebureau om hem zelfstandig in slaap te laten vallen. Het waren een paar hele verschrikkelijke weken, maar het is gelukt! Het was echt doorzetten, consequent zijn en soms tegen je gevoel ingaan, maar het is gelukt en we hebben er nu erg veel profijt van! Het duurde soms echt een uur voor hij in slaap kwam.. maar nu slaapt hij meestal direct zelf in of heel soms moeten we heel even terug voor een aaitje, speentje en sussen.
Het komt hier op neer:
1. een heel duidelijk slaapritueel doen, voor elk slaapje
2. in eigen bedje laten slapen
3. als je kindje ineenmaal ligt niet meer oppakken.
4. weggaan als je kindje bijna slaapt, maar nog wel wakker is.
5. begint het te huilen dan kom je terug en ga je weer sussen, evt. strelen/buikje aaien en dan weer als je kindje rustig weglopen. Maar nooit oppakken. echt laten liggen.
6. vaak helpt het door steeds iets verder weg te gaan zitten/staan tijdens het sussen.
Zoiets dus in het kort. Vraag even het cb om advies, ze helpen hier graag bij. Het duurde even een paar weken en het was kneiter zwaar, maar uiteindlijk was het het zeker waard.
Hopelijk helpt dit een beetje. Succes!!
9 maanden geleden
Reactie op LiHer
Oei dat klinkt niet fijn. Dit hadden wij ook (hoewel het bij ons iets minde ...
Wat fijn dat het voor jullie uiteindelijk heeft geholpen. Bedankt voor de tips hier ga ik zeker wat mee doen. Dinsdag afspraak bij cb ga dit gelijk bespreken. Tijdens het sussen rolt hij op z’n buik en huilt hij en is hij niet te stoppen dus draai ik hem steeds weer terug naar buik of zij. Een hele worsteling. 2 gebroken nachten nu, hij is grieperig blijkt
9 maanden geleden
Helaas geen tip voor je, maar hier precies hetzelfde…
Zoontje is 2 maanden te vroeg geboren en was in het begin al heel onrustig. Hij slaapt denk al sinds dat hij 2 maanden is (gecorrigeerd) bij ons in bed. Gelukkig hebben we een groot bed en passen we er makkelijk met z’n 3e in. Hij heeft nog zoveel geborgenheid nodig. We hebben het gewoon geaccepteerd en genieten van hem. Ik geef nog borstvoeding dus voor de nachten is het juist wel weer fijn..
Ochtend en middagdutjes doet hij ook bij ons in bed. Hij valt pas in slaap als mijn man of ik naast hem liggen..
9 maanden geleden
Hier het zelfde hoor. Dit is nr 3 en we weten echt wel wat we doen en wat we kunnen doen. Maar niets werkt. En ik laat haar echt niet langer dan een uur overstuur liggen. Kind helemaal stuk en overstuur en geeft niet toe...
Maar de grootste tip die ik kan geven is, go with the flow. Als hij zo wel wil slapen, ja dan maar zo.
Ik zou het heerlijk vinden als ze een keer in haar eigen bedje slaapt en ik weer tegen mij man kan gaan liggen. Maar heb door een burnout eraan over gehouden dat ik echt heel slecht ga op slaap tekort. Maar dan ook echt heel slecht. En dat het ook heel lang duurt dat ik daarvan weer ben opgeknapt. Even een goede nacht is niet genoeg. Kan ze twee weken duren voordat ik weer de oude ben.
Op deze manier slapen we in ieder geval allemaal goed.
Het vervelende is vooral dat ze bij de opvang het zelfde doet. Slaapt alleen maar in de kinderwagen op de groep en die word nu toch echt wel te klein.