22 Reacties
2 jaar geleden
De minipil bevat geen oestrogeen dus komt gewichtstoename zelden voor. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.
Ik merk geen verschil nu ik de minipil gebruik en ben geen fan van een pil. Ik ben geen fan omdat je met een pil een piek hebt in je hormonen na het innemen i.t.t. een middel met continue afgifte van hormonen en ik hier voorheen niet zo goed tegen kon. Maar met de minipil heb ik hier geen last van.
2 jaar geleden
Reactie op yrea
Ik ben ook begonnen en bloed al 2 weken… meer mensen last van en weten jull ...
Hier hetzelfde, gestart in de derde week na bevalling... had een week geen bloedverlies meer van de bevalling, werd ik ongesteld ruim 2/3 weken Toen kleine week geen bloeding en vervolgens nu alweer 2 weken bloedverlies.
Ik ga over op iets anders, ook gezien de minipil echt wel heel secuur geslikt moet worden en dat gaat met mijn onregelmatig werk straks geheid fout.
2 jaar geleden
Reactie op yrea
Ik ben ook begonnen en bloed al 2 weken… meer mensen last van en weten jull ...
Even terugkomen in dit topic :)
Bloedverlies stopte bij mij na 3 weken en is ook niet meer gestart 🤞🏻
Heb wel ook wat last van puistjes, en enorme haaruitval 😱 gelukkig heb ik veel haar dus kan wat lijden, maar vroeg me wel af of daar meer mensen ervaring mee hebben? 🤔 hoe lang gaat dat door of moet ik aan de bel trekken?
2 jaar geleden
Reactie op yrea
Even terugkomen in dit topic :)
Bloedverlies stopte bij mij na 3 weken en i ...
Denk dat de haaruitval vooral komt door het ontzwangeren? En niet zo zeer door de minipil.. Ik gebruik ook de minipil en bloed helemaal niet.
2 jaar geleden
Reactie op Kleintjee 🐵
Denk dat de haaruitval vooral komt door het ontzwangeren? En niet zo zeer d ...
Dat kan ook inderdaad, maar is wel ongeveer tegelijkertijd begonnen met het moment dat ik de minipil startte, en staat ook als bijwerking genoemd in de bijsluiter. Vandaar dat ik het daaraan gelinkt had :)
2 jaar geleden
Wat puistjes aan t begin gekregen, af en toe bloedverlies en heel veel haaruitval. Nadeel is dat het op zelfde tijdstip geslikt moet worden en minder betrouwbaar is dan gewone pil
2 jaar geleden
Reactie op yrea
Dat kan ook inderdaad, maar is wel ongeveer tegelijkertijd begonnen met het ...
Aha oke! Dat wist ik niet. Ik gebruik de minipil nu zo’n 10 weken en krijg nu wat haar uitval maar had dit juist meer gelinkt aan ontzwangeren 😂🙈
2 jaar geleden
Reactie op Maud93×
Waarom minder betrouwbaar? Minipil is even betrouwbaar als gewone pil gaf d ...
Ja dit gaf mijn verloskundige aan mij door! Omdat je deze zo nauwkeurig moet slikken en als je afwijkt met tijdstip dan is die minder betrouwbaar
2 jaar geleden
Reactie op RamonaS1990
Ja dit gaf mijn verloskundige aan mij door! Omdat je deze zo nauwkeurig moe ...
Waar haalt iedereen toch die dat van het tijdstip vandaan? In de bijsluiter lees ik daar niets over. Als je een pil vergeet kun je hem binnen de 12 uur gewoon nog slikken zonder consequenties....
Ben echt benieuwd, ik heb altijd geleerd dat een bijsluiter betrouwbaarder is dan wat iemand zegt...
2 jaar geleden
Reactie op Fixs
Dat zeggen huisartsen en verloskundigen
Hebben ze bij mij nooit iets van gezegd hoor 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Waar haalt iedereen toch die dat van het tijdstip vandaan? In de bijsluiter ...
Bij mij staat het ook echt in de bijsluiter, misschien verschilt dit per soort/merk