7 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb dit tijdens het voeden aan de borst. Ik krijg dan ook enorme dorst wat ook zorgt voor dat misselijkheid gevoel. Ik denk dat het te maken heeft met het toeschietreflex want naarmate de voedingen verdwijnt het. Ik had het ook bij m'n 1e kindje en op een geven moment is het wel over gegaan ( ik weet alleen niet meer wanneer. Nu 2 weken geleden bevallen en idd nog last van.
3 jaar geleden
Klinkt als naweeën. Ik had dit ook onwijs eerste een a twee weken tijdens geven van bv. Nu is wel weg getrokken. Is natuurlijk reflex van je lichaam om je baarmoeder weer snel terug op oude plek te krijgen. Net als dorst krijgen.. om zo zelf voldoende te drinken ;) had zowel nu als bij mijn eerste.
3 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld. Dit zijn geen naweeën maar een reactie op de hormonen oxytocine en dopamine die samen bij sommige vrouwen dyforie veroorzaken. (Misselijk, treurige stemming etc) Naweeën voelen echt als krampen niet als misselijk.
Zoek eens via Google op d-mer (engels) en/of d-tsr (nederlands). Via LLL (La Leche League) kun je er ook veel over vinden. Sommigen hebben het niet, anderen hebben het heel sterk dat ze zelf depressieve gevoelens kunnen ervaren.