9 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben 2 dagen het tandenpoetslied van Joki en Jet op YouTube afgespeeld. Nu zingen we het liedje zelf en mogen we uitgebreid zijn tanden poetsen. Misschien een tip😉

2 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Wij hebben 2 dagen het tandenpoetslied van Joki en Jet op YouTube afgespeel ...
Hoe hebben jullie dit geïntroduceerd? Eerst twee keer afspelen en bij de derde keer erbij poetsen? Ons zoontje vindt het lied geweldig maar laten poetsen, ho maar!

2 maanden geleden

Ik herken trouwens die vieze geur! Vind het niet zo erg. Maar ons kindje laat dus ook het poetsen niet goed toe. Ben al blij als de borstel even in z’n mondje is geweest. Tandartsenafspraak is geen slecht idee vermoed ik!

2 maanden geleden

Herkenbaar. Mijn zoontje is 16 mnd en de speentjes ruiken ook, gewoon bacteriën die zich ophopen. Goed de speentjes blijven wassen en uitkoken, dat is echt een bron van bacteriën. Wij hebben de luvion elektrische tandenborstel met een lampje gekocht in de vorm van een dier. Verkrijgbaar bij bol.com. Nu doet hij in ieder geval zijn mondje weer open en vind hij het leuk en laat hij soms wat meer toe. Maar de tandpasta is lekker dus zodra die eraf is gaat het mondje weer stijf dicht. Voor de spiegel in de badkamer helpt ook al meer dan in zijn bedje poetsen, dus wissel wel eens af. Maar het blijft een gevecht. Ik denk maar, hij gaat toch nog wisselen...

2 maanden geleden

kan ook zijn dat ze een keel/amandelontsteking heeft, misschien anders proberen in haar mondje te kijken. vaak bij wit aanslag op de amandelen, kan er een amandel ontsteking achter zitten. vaak ruiken ze dan ook erg sterk uit de mond. heeft ze geen verhoging? eet en drinkt wel zoals gewoonlijk?

2 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Ik herken trouwens die vieze geur! Vind het niet zo erg. Maar ons kindje la ...
Ja dit precies. Ik ben ook al blij dat ze het even toe laat. Ik wil best wel verder gaan en langer bezig zijn maar ze raakt zo erg geïrriteerd dat ze gaat huilen. Ik wil dan ook niet dat ze slechte ervaringen creëert en later helemaaaal niet poetst. Ik denk inderdaad dat ik toch de tandarts bel. Bedankt voor je reactie ❤️

2 maanden geleden

Reactie op damene1988

Herkenbaar. Mijn zoontje is 16 mnd en de speentjes ruiken ook, gewoon bacte ...
De spenen wissel ik elke maand en ik ga ze ook uitkoken. Het is echt haar mondje 😅 oee dat is wel een goeie tip inderdaad. Mijn dochter vindt de tandpasta ook lekker maar ze slikt het meteen door dan bijt ze op tandenborstel en laat het dan niet los. Dan is haar mondje weer stijf dicht. Ik probeer met moeite nog met tandenborstel bewegen maar is zooo lastig damnn.. 😂😂 ja dat is ook waar ze gaan ooit wisselen maar ik ben zo bang dat haar tandvlees ontstoken raakt 😳

2 maanden geleden

Reactie op Baby2@

kan ook zijn dat ze een keel/amandelontsteking heeft, misschien anders prob ...
Ohhh nee ze drinkt wel goed en eet heel goed 😊 ik heb nog niet kunnen kijken naar haar keel.. naar haar tandjes kijken is ook echt lastig. Ze was een keer naar de tandarts om te checken of er kiezen uitkomen toen heeft ze denk 2 seconden haar mond open en de tandarts zat ook 100 dingen te proberen maar ze begon kaaai hard t ehuilen … drm dacht voordat ik haar weer naar tandarts breng en daar het gevecht aan misschien hier vragen of de geur normaal is 😂

2 maanden geleden

Herkenbaar en vaak gelinkt aan doorkomende tandjes of beginnende verkoudheid.