23 Reacties
9 maanden geleden
Volgens mij is het tot 1 jaar sowieso niet gek dat ze om een nachtvoeding vragen. Hier ook nog geregeld ‘s nachts een flesje om te troosten. Als dat is wat werkt, ook juist wel fijn, toch? In plaats van te moeten wiegen en rondlopen om te troosten. Ik zou me er geen zorgen om maken. Je schema qua voeding is gewoon prima en je hebt al van alles geprobeerd!
9 maanden geleden
Is pittig eh zo elke nacht onderbroken slaap 😵💫
Maar als je kindje duidelijk aangeeft dat dat hetgene is dat ze nodig heeft, dan lijkt het mij duidelijk dat ze die fles nog nodig heeft. Moest ze nu heel vaak wakker worden da's een ander verhaal maar ze slaapt prima door tot dat ene moment dat ze later tijdens de nacht wakker wordt dus ze heeft dan ook gewoon écht honger lijkt me.
Stoppen met lezen over baby's die sinds enkele weken oud klokje rond slapen, dat zijn de uitzonderingen 😊
Als het een magere troost mag wezen, ik zou onmiddellijk tekenen voor 1 nachtvoeding 😅 Hier zijn het er gemiddeld 3-4 maal 2 met onze twins 🧟♀️🥴
9 maanden geleden
Reactie op Nelly92
Volgens mij is het tot 1 jaar sowieso niet gek dat ze om een nachtvoeding v ...
ja flesje werkt heel goed dan lig ik binnen 10 min weer in bed. dus is ook eigenlijk de makkelijkste oplossing. daarom denk ik ja ze is er ook zo aan gewend en is het wel echt nodig?
9 maanden geleden
Reactie op J_dc
Is pittig eh zo elke nacht onderbroken slaap 😵💫
Maar als je kindje duide ...
ja is ook pittig vooral als je gewoon moet werken en ik ben iemand die wel slaap nodig heeft... als ik niet hoef te werken slaap ik overdag vaak met haar mee. ja dat is heel pittig zo vaak x2. en is ook absoluut waar ik lees en hoor alleen maar dat babys doorslapen of even tutje nodig hebben etc. en dan denk ik hoe dan.
9 maanden geleden
Mijn baby van 8 maanden krijg er ook nog standaard 1, soms nog 2. Maar we kwamen van iedere 2 uur in de nacht. Hij ging vanzelf langer slapen en minderen. Ik ga er vanuit dat hij het niet meer nodig heeft als hij meer vast voedsel gaat eten of als hij het niet meer nodig heeft. Ik merk soms dat hij na borstvoeding in de nacht makkelijk doorslaapt dan na een flesje, misschien toch even de nabijheid
9 maanden geleden
Nachtvoedingen zijn tot het eerste jaar heel normaal, en zelfs daarna ook nog wel. Dan alleen niet perse meer noodzakelijk. Als kinderen voor het eerste jaar al doorslapen is dat super fijn, maar vaak ook niet. mijn zoontje wordt nog zeker twee keer wakker maar meestal vaker. Ik geef wel borstvoeding
9 maanden geleden
Heel normaal voor een baby!
Ze doet het al superknap als ik het zo lees💪🏻
Zou het gewoon loslaten maar wel even checken of het gaat om even wakker worden of honger en dan laat ze denk ik vanzelf steeds meer staan voor de fles of gaat opeens doorslapen, maar dat geeft ze zelf wel aan
9 maanden geleden
hier hebben/hadden wij hetzelfde, ik ben nog voorzichtig : met deze aanpak gaat het nu 3 nachten erg goed.
we hadden:
grote avondmaaltijd
19/20 laatste fles/papfles , 180+6.
02 fles
04 fles
06 wakker
we hebben alles wat jij hebt gedaan ook geprobeerd. per toeval kwam het een keer zo uit dat avondeten laat was en we hem naar bed deden zonder fles om 19/20u. sinds we die overslaan komt meneer alleen nog maar om 04u verder niet.
lijkt wel of z'n maag/darm in 'nachtstand' komt vanaf avondeten nu.