23 Reacties

9 maanden geleden

Volgens mij is het echt niet gek als ze nog een nachtvoeding nodig heeft. Helaas voor ons, maar ja. Hier hetzelfde (kleine is 8,5maand). afgelopen nachten zelfs meerdere keren per nacht, maar dat is hopelijk een korte fase.

9 maanden geleden

Volgens mij is het tot 1 jaar sowieso niet gek dat ze om een nachtvoeding vragen. Hier ook nog geregeld ‘s nachts een flesje om te troosten. Als dat is wat werkt, ook juist wel fijn, toch? In plaats van te moeten wiegen en rondlopen om te troosten. Ik zou me er geen zorgen om maken. Je schema qua voeding is gewoon prima en je hebt al van alles geprobeerd!

9 maanden geleden

Ook hier hetzelfde allemaal geprobeerd, maar helpt ook niet. Wij geven ook nog elke nacht een flesje tussen 2 en 4 uur bij onze zoon van 8,5 maand.

9 maanden geleden

Is pittig eh zo elke nacht onderbroken slaap 😵‍💫 Maar als je kindje duidelijk aangeeft dat dat hetgene is dat ze nodig heeft, dan lijkt het mij duidelijk dat ze die fles nog nodig heeft. Moest ze nu heel vaak wakker worden da's een ander verhaal maar ze slaapt prima door tot dat ene moment dat ze later tijdens de nacht wakker wordt dus ze heeft dan ook gewoon écht honger lijkt me. Stoppen met lezen over baby's die sinds enkele weken oud klokje rond slapen, dat zijn de uitzonderingen 😊 Als het een magere troost mag wezen, ik zou onmiddellijk tekenen voor 1 nachtvoeding 😅 Hier zijn het er gemiddeld 3-4 maal 2 met onze twins 🧟‍♀️🥴

9 maanden geleden

Reactie op EllaJ89

Volgens mij is het echt niet gek als ze nog een nachtvoeding nodig heeft. H ...
gelukkig ja iedereen vraagt of ze door slaapt, en vindrn het gek dat dat nog niet gebeurd. dat is pittig hier met tandjes of sprong ook vaker.

9 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Volgens mij is het tot 1 jaar sowieso niet gek dat ze om een nachtvoeding v ...
ja flesje werkt heel goed dan lig ik binnen 10 min weer in bed. dus is ook eigenlijk de makkelijkste oplossing. daarom denk ik ja ze is er ook zo aan gewend en is het wel echt nodig?

9 maanden geleden

Reactie op J_dc

Is pittig eh zo elke nacht onderbroken slaap 😵‍💫 Maar als je kindje duide ...
ja is ook pittig vooral als je gewoon moet werken en ik ben iemand die wel slaap nodig heeft... als ik niet hoef te werken slaap ik overdag vaak met haar mee. ja dat is heel pittig zo vaak x2. en is ook absoluut waar ik lees en hoor alleen maar dat babys doorslapen of even tutje nodig hebben etc. en dan denk ik hoe dan.

9 maanden geleden

hier slaapt ze ook nog niet door en krijgt elke nacht een voeding, soms zelfs 2. ze is nu 9 maanden, maken er geen punt van. ze zal vanzelf een keer doorslapen.

9 maanden geleden

Hier precies hetzelfde verhaal met bijna 9 maanden , heeft ook geen speen. Ze komt de laatste dagen wel steeds later , tussen half 5 en half 6 dus hoop dat het vanzelf opschuift naar minimaal 6 uur

9 maanden geleden

Mijn baby van 8 maanden krijg er ook nog standaard 1, soms nog 2. Maar we kwamen van iedere 2 uur in de nacht. Hij ging vanzelf langer slapen en minderen. Ik ga er vanuit dat hij het niet meer nodig heeft als hij meer vast voedsel gaat eten of als hij het niet meer nodig heeft. Ik merk soms dat hij na borstvoeding in de nacht makkelijk doorslaapt dan na een flesje, misschien toch even de nabijheid

9 maanden geleden

Nachtvoedingen zijn tot het eerste jaar heel normaal, en zelfs daarna ook nog wel. Dan alleen niet perse meer noodzakelijk. Als kinderen voor het eerste jaar al doorslapen is dat super fijn, maar vaak ook niet. mijn zoontje wordt nog zeker twee keer wakker maar meestal vaker. Ik geef wel borstvoeding

9 maanden geleden

Hier ook nog iedere nacht een voeding.. ik maak me er niet zo druk over, komt vanzelf goed.

9 maanden geleden

Lekker die fles geven. Nooit gedoe van gemaakt, niet met mijn jongste dochter. Ook niet met mijn zoon. Ooit hebben ze het echt niet meer nodig en slapen ze door.

9 maanden geleden

Heel normaal voor een baby! Ze doet het al superknap als ik het zo lees💪🏻 Zou het gewoon loslaten maar wel even checken of het gaat om even wakker worden of honger en dan laat ze denk ik vanzelf steeds meer staan voor de fles of gaat opeens doorslapen, maar dat geeft ze zelf wel aan

9 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat meerdere hier nog een nacht fles geven. Ook hier nog steeds een nacht fles.

9 maanden geleden

dankjewel allemaal voor jullie reacties, dit doet goed. voor nu ga ik gewoon door met de nachtvoeding dat geeft ook wel weer een beetje rust dat dit ook oke is.

9 maanden geleden

hier hebben/hadden wij hetzelfde, ik ben nog voorzichtig : met deze aanpak gaat het nu 3 nachten erg goed. we hadden: grote avondmaaltijd 19/20 laatste fles/papfles , 180+6. 02 fles 04 fles 06 wakker we hebben alles wat jij hebt gedaan ook geprobeerd. per toeval kwam het een keer zo uit dat avondeten laat was en we hem naar bed deden zonder fles om 19/20u. sinds we die overslaan komt meneer alleen nog maar om 04u verder niet. lijkt wel of z'n maag/darm in 'nachtstand' komt vanaf avondeten nu.

9 maanden geleden

Reactie op Ietjepietje

hier hebben/hadden wij hetzelfde, ik ben nog voorzichtig : met deze aanpak ...
haha echt dat dat werkt. mijn dochtertje wisselt nog heel erg in hoeveel ze op krijgt qua avondeten. en hoeveel flessen geef je overdag nog?

9 maanden geleden

is nog heel normaal op deze leeftijd!! wel zwaar voor ons als ouders, maar niet goed voor baby's om te forceren als het nog nodig is (ook als t meer troost of nabijheid is dan echt honger)

9 maanden geleden

Reactie op R84

is nog heel normaal op deze leeftijd!! wel zwaar voor ons als ouders, maar ...
en laten huilen is echt niet goed voor je kindje! hoe zwaar alles ook, niet doen! (je moeder gevoel klopt dus dat je dat niet trekt!)