Dag mama's,
Ik zit al enkele jaren op dit forum sinds de zwangerschap van ons 1e zoontje. Handig om soms eens te vergelijken of ervaringen te lezen. Nu sinds de komst van onze tweeling van 6.5 maanden scrol ik af en toe nog eens door de berichten.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het merendeel van de mama's hier heel fel streven naar schema's, zo groot mogelijke en zo weinig mogelijk flessen, zo snel mogelijk grote porties vast voedsel zodat er flessen kunnen worden weggelaten, zo snel mogelijk doorslapen, zo snel mogelijk in een aparte kamer,...
Helemaal geen kritiek, ieder doet waar die zich goed bij voelt. Bij ons 1e zoontje heb ik dit ook geprobeerd maar nu terugkijkend, besef ik dat dit absoluut NIET werkte en hij probeerde mij dit constant duidelijk te maken. Nu met de twins doen we het helemaal anders.
Maar ik vraag me dus af of hier nog meer mama's zijn die zoveel mogelijk natuurlijk ouderschap proberen te volgen? Het ritme en de noden van je kindje volgen, borstvoeding op verzoek (ja, tot 12 maal drinken per 24u), samen slapen, niet bijhouden hoeveel keer je kindje 's nachts wakker is of de borst vraagt, je kindje vaak in de draagdoek contact dutjes laten doen, 's avonds bij je houden tot je zelf naar bed gaat,...?
Ben een beetje op zoek naar herkenning hierin.