9 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik. Ik ben met 32 weken 11 dagen opgenomen geweest met nierstenen. Daarboven op had ik Corona en een longontsteking. Heel heftig. Ik zat aan 4 pijnstillers tegelijk en een reeks aan andere medicatie om alles onder controle te krijgen. Ik heb twee week ontzettend heftige aanvallen gehad en dus ook ontzettend veel pijnstilling, waaronder morfine shots. Bij mij duurde de aanvallen soms wel 2 uur. En waren de eerste week de hele dag door. Ik kreeg dus heel veel medicatie en dat ik uiteindelijk iets beter was na een kleine week, en ik weer uit bed kon komen, begon in met heel heet en lang douchen en daarna hele hete warmte packs op de meest pijnlijke plek te leggen. (Alles onder controle in het ziekenhuis) Dit zorgt bij mij voor ontspanning en dan kon ik de aanvallen beter aan. Verder kreeg ik zo鈥檔 3 liter vocht per dag via infuus. Dus veel drinken. Nu met 37 weken zijn de aanvallen zo goed als over, soms nog een hele lichte. Mijn nier is nog steeds gevoelig, maar dit komt ook door de druk van de baby. Verder is het bij iedereen wel anders hoe erg en hoe lang het verloop is. Dus ik hoop dat het heel snel over is bij je! Want ik gun dit echt niemand, zo heftig!! Heel veel sterkte鉂わ笍

3 jaar geleden

Ik had dit bij 31 weken. Ongelofelijk veel pijn in m鈥檔 zij/rug. We dachten eerst aan rugweeen, maar gelukkig werd dat uitgesloten op de spoed. Ik raakte een beetje in paniek van het feit dat ik dus tot week 37 met die pijn zou zitten, maar na ongeveer 2 weken was het bijna weg. Veel op bed gelegen met een kruik en op m鈥檔 andere zij liggen dan wat pijn deed. Heeeeel veel drinken en ik denk dat ik hem toen heb uitgeplast? Niet opgevangen met een zeef oid haha. Ik weet niet of je het kan, maar probeer wel echt die rust te nemen. Ik had het idee dat het erger werd in bepaalde posities dus ik bleef (ook een beetje uit angst om het nog eens te krijgen) zoveel mogelijk in bed op die andere zij. Bij mij werd het dus na een paar dagen steeds ietsje beter met paracetamol en zo鈥檔 2/3 liter op een dag! Hopelijk lost het zich snel op bij jou!!

3 jaar geleden

Oei die zijn pijnlijk, vorige zwangerschap last van gehad en uiteindelijk vanaf 3 maanden zwangerschap een drain in mn nier gehad door blokkade van een niersteen. Na de zwangerschap is deze toen verwijderd tegelijkertijd met de niersteen. Heb voor de eerste dagen vanuit het ziekenhuis zware pijnstillers meegekregen en daarna de rest van de zwangerschap paracetamol en hete douche als t weer pijn begon te doen. Warme kruik wilde ook weleens helpen. Liever 10 keer een bevalling dan een niersteen aanval. Ik wist niet waar ik t zoeken moest, kroop letterlijk door de huiskamer van de pijn. Probeer veel vitamine C binnen te krijgen, denk aan cranberry sap en veel water. Hopelijk plas je m voor de bevalling dan nog uit.

3 jaar geleden

Reactie op ilseN1984

Oei die zijn pijnlijk, vorige zwangerschap last van gehad en uiteindelijk ...
Super bedankt voor de tips! Wat heftig dat je het al zo vroeg in de zwangerschap had en dat je er zo lang mee gelopen hebt.

3 jaar geleden

Reactie op Twinmom1209

Ik had dit bij 31 weken. Ongelofelijk veel pijn in m鈥檔 zij/rug. We dachten ...
Heel erg bedankt voor jouw reactie en de tips! Ik probeer nu echt mijn rust te pakken inderdaad, ondanks dat wij midden in een verhuizing zitten.

3 jaar geleden

Ja ik. Ik ben met 32 weken 11 dagen opgenomen geweest met nierstenen. Daarb ...
Bedankt voor je reactie. Wat heftig dat je er zo lang last van hebt gehad. Fijn dat de aanvallen al een stuk minder zijn, hopelijk heb je ze snel helemaal niet meer. Sterkte en succes ook met de bevalling!

3 jaar geleden

Reactie op Kraai86

Heel erg bedankt voor jouw reactie en de tips! Ik probeer nu echt mijn rust ...
Dat is minder, maar wel goed dat je het probeert! Onder de pijn van de aanvallen kom je niet uit. Je kan dan wel door de grond zakken, vreselijk. Ik lees ook vaak dat mensen liever een bevalling doen dan nog een aanval, dat stelt mij dan weer gerust 馃檲

3 jaar geleden

Inderdaad liever een bevalling dan een aanval! Ik heb gehuild en geschreeuwd als een klein kind, kruipend door de kamer. Je weet gewoon niet waar je het moet zoeken. wat was het heftig馃槩.

3 jaar geleden

Dan gauw weer op de noodbel drukken en dan kwam er weer een verpleegster aangehold met een morfine spuit en warmte packs en daarna zo moe dat je alleen nog maar kan slapen馃槩.