8 Reacties

5 maanden geleden

Hier net het zelfde situatie Ons zoontje wilt ook nog niet kruipen alleen vooruit tijgeren hij wilt ook hellemaal niet staan of op zijn beentjes staan Hier ook heel onzeker mama

5 maanden geleden

Onze dochter kan ook nog niet kruipen. Ze kan ook maar heel wiebelig op haar benen staan. Kinderen ontwikkelen zich gewoon op eigen tempo. Niets van het consultatiebureau aantrekken! Onze oudste was ook langzaam, onze middelste kroop met 5 maanden en liep ook al vroeg. Die zijn nu 7 en 4 jaar. We merken nu echt geen verschil qua beweging.

5 maanden geleden

Onze oudste was ook een jaar voordat hij kroop en liep met 20 maanden pas. Onze jongste dacht ik dat hij kruipen ging overslaan, maar kruipt nu ook pas na 1 jaar. Tijgeren ging vlugger dus wisselt af. Staat wel overal tegenaan en kan langs de tafel bewegen, maar los lopen nog niet. Bij onze oudste zijn we naar de fysio geweest voor het lopen. Zij gaf aan zolang er vooruitgang in zat is er niks aan de hand. Als wij merkte dat hij ineens minder kon of stil bleef staan qua ontwikkeling konden we na enige tijd terugkomen

5 maanden geleden

Edit; ze zit soms in het loopstoeltje dan gaat ze als een dolle achter me aan maar wel met twee voetjes tegelijk vooruit zegmaar. Geen looppas

5 maanden geleden

Zwaar achterlopen is echt overdreven hoor. Bij mijn consultatie bureau zeggen ze juist dat het hartstikke normaal is. Hier ging ze ineens kruipen en bijna lopen met 13 maanden!

5 maanden geleden

Reactie op demamvan

Zwaar achterlopen is echt overdreven hoor. Bij mijn consultatie bureau zegg ...
Zo gek hè dat ze overal wat anders zeggen😅 Ah wat fijn! En kon ze daarvoor al wel langere tijd zich optrekken? En zelf gaan staan

5 maanden geleden

Reactie op lisavdhout

Zo gek hè dat ze overal wat anders zeggen😅 Ah wat fijn! En kon ze daarvo ...
Nee, ze kon tijgeren en zitten haha. Optrekken, van liggend naar zittend, stapjes (met ons vasthouden) en kruipen kon ze allemaal ineens met precies 13 maanden. Moet eerlijk zeggen dat ik er toen ook wel een beetje bezorgd over was haha

5 maanden geleden

Vandaag 13mnd. Tijgert (en rolt) pas een week of 8. Kan van zit naar lig, bijna van lig naar zit, zit verder enorm stevig en probeert zich sinds deze week aan ons op te trekken als wij op de grond zitten. We lopen wel bij de fysio door het niet rollen. Hij kon het wel deed het niet, bleek andere oorzaak te hebben. Daardoor duurt de rest nog even want alle spieren moeten nog goed opbouwen.