20 Reacties

茅茅n maand geleden

Hier hetzelfde, Mijn zoontje is nu 16 maanden en eet geen brood, fruit, groente, cornflakes, brinta meer als ontbijt. Ook niet als tussendoortje. Super vervelend natuurlijk, maar hoop dat het een fase is!

茅茅n maand geleden

Reactie op soya1

Hier hetzelfde, Mijn zoontje is nu 16 maanden en eet geen brood, fruit, gr ...
Ja zo frustrerend! Hoe zorgen jullie ervoor dat hij alsnog wel wat binnen krijgt?

茅茅n maand geleden

Reactie op LAMela89

Ja zo frustrerend! Hoe zorgen jullie ervoor dat hij alsnog wel wat binnen k ...
Ik probeer het nog wel vaak, maar als het niet lukt kunnen we niet meer doen dan dat. Ik doe bijv gewoon groente in het eten, i.p.v apart erlangs. Ook probeer ik koekjes en chipjes die wat gezonder zijn, bijv met fruit inhoud en ook veel knijpfruitjes. Ik bak zelf s鈥檕chtends een roerei, omdat dit het enige is wat hij eet en het nog een beetje gezond is!

茅茅n maand geleden

Reactie op soya1

Ik probeer het nog wel vaak, maar als het niet lukt kunnen we niet meer doe ...
Ook probeer ik rekening te houden met extra gezonde recepten, bijvoorbeeld pasta met broccoli saus en wortel oven schotel, zodat hij toch gezond eet en de groente hem niet opvalt!

茅茅n maand geleden

Hier varieert het wat wat hij eet. Ik zou je er niet al te druk om maken en kijken naar wat ze wel eet. Bijvoorbeeld smoothies is superslim van je. En misschien kan je een soort groente-aardappelkroketjes maken. Ik probeer ook altijd maar uit wat werkt, bijv. van mijn bord mee laten eten, altijd iets neerleggen wat hij wel lust (hier meestal avocado), soms een spelletje ervan maken (mag mama een hapje? werkt hier haha), varieren tussen zelf eten en vragen of ik hem moet voeren (vind hij soms wel makkelijk). Ik geef wel altijd yoghurt na, gewoon als onderdeel van de maaltijd en dan lees ik een stukje uit een boek.

茅茅n maand geleden

Wij hebben dit ook een week of 4 gehad. Echt drama met eten, bij het zien was het al "nee". Sinds afgelopen weekend hebben we eindelijk weer succes. Om nog even zeker te weten dat ze genoeg binnen krijgt doen we eerst alles apart, dus eerst macaroni met saus zonder groenten en vlees, als ze dan genoeg naar ons zin gegeten heeft krijgt ze de rest van de portie inclusief al het lekkere. Wij doen overigens wel yoghurt of een boterham als ze dus echt weigert te eten

茅茅n maand geleden

Hier laatst ook een paar weken gehad. Avondeten was drama en wilde ze echt niet meer. Dan idd maar wat extra yoghurt na (krijgt ze sowieso altijd). Als ze echt niets eet kreeg ze een boterham. Op een gegeven moment gaf ik potjes want vond het zonde om steeds m鈥檔 verse eten weg te gooien. Eerst een half potje opwarmen. Dat at ze soms wel. Ontbijt was (en is nog steeds) ook drama, maar dat heeft denk ik met sprongetje ofzo te maken. Haar spanningsboog is na 3 happen weg en wil ze uit de stoel. We laten haar nu maar rondlopen en geven haar tussendoor steeds stukjes boterham. Hopelijk ook een fase want wil er geen gewoonte van maken. Maar liever dit dan dat ze niets eet.

茅茅n maand geleden

Hier ook sinds een weekje slecht eten in de avond, wat hiervoor nauwelijks was. Ik heb eens gelezen dat kinderen op een gegeven moment minder hard gaan groeien en dan minder nodig hebben. Misschien is dat punt nu bereikt? Ik geef geen alternatief omdat ik het simpel en voorspelbaar wil houden en omdat ik niet wil dat ze gaat overeten: wel lekkere dingen eten terwijl ze wel gewoon vol zit. Als ze vanavond weer niet eet ga ik experimenteren met minder brood geven en ipv daarvan wat groente. Kijken of het idd komt doordat ze vol zit ipv niet willen.

茅茅n maand geleden

Hoort wel echt bij de leeftijd helaas. Ze weten nu ook dat ze zelf een persoon zijn die kan aangeven wat wel en niet te willen. Ik zoek naar dingen die wel gezond zijn die ze wel eet. Ga niet per se een alternatief geven maar ik maak wel eens aardappel groente kroketjes bijvoorbeeld. Wij houden zelf ook niet van standaard aardappelen groente en vlees dus ik probeer het voor haar ook zoveel mogelijk af te wisselen. Ik ga dr ook niet dwingen, als ze klaar is is ze klaar. Als ze honger heeft gaat ze vanzelf eten.

茅茅n maand geleden

Reactie op Zwaan_

Hier ook sinds een weekje slecht eten in de avond, wat hiervoor nauwelijks ...
Update: ik heb de middagsnack laten varen en een kwartje brood geminderd en ze at zojuist best goed! Pasta met spinazie en kip, wat ze gisteren nog weigerde.

茅茅n maand geleden

Smaken veranderen om de zoveel tijd. Dat houd ik maar voor ogen. Die van ons eet alles behalve groente op het moment, maar ben er wel relaxt in. Dan maar alleen rijst of pasta met erna wat kwark. Komt vanzelf wel weer. We bieden het wel elke maaltijd aan, maar het wordt standaard op de grond gegooid.

茅茅n maand geleden

Herkenbaar. Maar wij geven hoe dan ook wel de yoghurt. We zien dit niet als beloning, maar onderdeel van de maaltijd. En een gezond soepje vooraf gaat er wel makkelijker in.

茅茅n maand geleden

Oh yes hier ook! Ze eet veel minder en selectief. We zien ook dat ze ermee speelt in die zin dat ze benieuwd is naar onze reactie op haar weigering een hapje te nemen. Toen ik dat doorhad negeerde ik de weigering volledig. Legde het eten op haar blad en bleef haar in de gaten houden en gaf het wat meer tijd. En voila ze ging er lekker van eten. Inderdaad wel gewoon haar yoghurt. Gewoon weer een fase 鈽猴笍馃憤馃徎

茅茅n maand geleden

Ook heel herkenbaar, maar wij geven wel op het moment dat wij haar toetje zou krijgen wat. Ik wil niet dat ze met honger naar bed gaat. Is een fase, vooral dat selectief zijn

茅茅n maand geleden

Hier vliegt momenteel alles rond. Na een paar happen gaat hij spelen maar dat is niet meer ontdekken en wat op de grond laten vallen maar het vliegt over tafel, tegen de muur en in de gordijnen. Ik vind het momenteel echt niet leuk om te eten met hem. Hij wordt overal woest om en dan zit je 'gezellig' aan tafel met een krijsend kind. Ik ben nu gestopt met kwark/yoghurt geven na de maaltijd. Hij zit daar namelijk gewoon op te wachten of eist het eigenlijk gewoon op. Zodra je namelijk het wordt yoghurt zegt dan doet hij de koe na die op het pak staat en is hij weer helemaal blij. Echt een toneelstuk is het. Ik hoop dat het snel voorbij is ....

茅茅n maand geleden

Geven jullie nog wat melk te drinken voor het slapengaan of met name een toetje bij de avondmaaltijd? Ik heb het gevoel dat beide teveel is dus ik twijfel om 1 van de 2 aan te houden

茅茅n maand geleden

Reactie op fietje27

Geven jullie nog wat melk te drinken voor het slapengaan of met name een to ...
Ik doe allebei, drinken is alleen bij mij bv en als ik er niet ben koemelk. Het voelt wel als veel idd

茅茅n maand geleden

Reactie op fietje27

Geven jullie nog wat melk te drinken voor het slapengaan of met name een to ...
Ik had wel altijd yoghurt na, eten we zelf ook maar nu even mee gestopt. Bij het maar bed gaan mag hij nog borstvoeding als hij dat wil maar dat is doordat ik zwanger ben wel wisselend interesse in. Als ik er niet ben dan krijgt hij niets, dat drinkt hij niet.

7 dagen geleden

Hier hetzelfde! Wij geven altijd yoghurt of kwark na. Dit staat ook op voedingscentrum volgens mij.

5 dagen geleden

Hier ook een hongerstaking gaande 馃槄. Avondeten moet hij helemaal niet meer en ook zijn ontbijt gaat steeds lastiger. Helaas resulteert dit ook in honger 鈥榮 nachts..