Zoals de titel al zegt wil ons 2,5 jarig dochtertje maar niet op de wc of op het potje. Ik heb al een potje gekocht die op een wc lijkt en geluid maakt. We hebben geoefend met de Knuffels en laat haar soms mee kijken als ik zelf naar de wc ga zodat ze ziet wat de bedoeling is馃. Niks helpt. Ze wil alleen met broek aan op het potje en verder is het krijsen als we het willen proberen.
Heeft iemand hier misschien tips hoe haar toch zindelijk te krijgen? Ze lijkt het soms wel te beseffen dat ze gepoept/geplast heeft en toont hier wel interesse in.
Hier gaat het wisselend met onze zoon. Hij kan wel plassen op de wc of potje maar heeft nu een fase dat hij niet wil. Een tijdje terug heb ik het boekje : Milan op het potje, geleend bij de bieb. Misschien is zoiets een idee? Of belonen met stickers?
Hier ook 2,5 jaar en wel zitten op het potje maar verder niks doen. Het begin is er 馃コ ik geloof ook wel dat het tijd nodig heeft. Ik werk ook met een beloningssysteem.. als hij op het potje gaat zitten krijt hij een sticker 馃