15 Reacties
vorige maand
Moet zijn dat je dochter er nog niet klaar voor is... ik zou potje laten staan in de speelruimte of living.
Binnen 2 weekjes nog eens proberen
vorige maand
Mijn dochtertje is 2,7 en wou tot een week geleden ook absoluut niet op haar potje. We bleven het gewoon proberen en plots wou ze wel op haar potje zonder broek aan. En nu doet ze al enkele dagen pip op haar potje (en ook nog in haar broek hoor, maar dat hoort erbij). Geef het nog even tijd. Wij geven een sticker na elke plasbeurt op het potje die ze dan op een groot papier op de koelkast mag gaan kleven, vind ze fantastisch!
vorige maand
Hier hetzelfde als Maaikeuh. September lukte het om op het potje te plassen en zelfs een keer gepoept. Maar na een maand wilde hij niet meer. Hij wil er ook niet op zitten.
Stickers boeien hem niet zo geloof ik, maar moet nog tractor en graafmachine stickers proberen 🤣 Boekje van Peppa hebben we wel, maar dat boeit hem inmiddels ook niet meer 😅
vorige maand
Wat ik soms.ook doe bij kinderen.in men.klasje is...
Eerst onderbroekje en daarna pamper erop. Zo hebben ze het pamper gevoel nog maar ontdekken ze dat hun slipje nat is... om daarna de klik te maken op het potje.
vorige maand
Reactie op chnt1995
Wat goed! Ik zit er aan te denken de zindelijkheidsbox te kopen, daar zit z ...
Dat kan je zeker doen, maar wij hadden gewoon een stickervel gekocht bij de Action en een papier afgedrukt met daarop een aapje op een potje (mijn dochter is gek van aapjes) en dan mag ze op dat lege blad al haar stickers plakken. Vind ze helemaal geweldig en kost zo goed als niets!
2 weken geleden
Ik zou je de tip willen geven om het zo leuk mogelijk te maken om er even op te willen blijven zitten; boekjes lezen, speciaal speelgoed, aan spullen mogen komen waar normaal niet aan gezeten mag worden, bijvoorbeeld mama's tas en een doosje Rozijntjes eten bijvoorbeeld. Zo zijn wij begonnen. Wij zijn wel direct begonnen met op het potje met broek uit en op de juiste momenten (met grootste kans op resultaten, dus na elk slaapje en na het eten). Ondertussen wordt er hier bijna iedere keer ontlasting op het potje gedaan. Plasjes nog wel in de luier, wil komende week zonder luier proberen want volgens mij doet hij dat alleen omdat het wel comfortabel is. Hij voelt het namelijk echt wel aan.
2 weken geleden
Ik ben er zondag mee begonnen omdat de 2de op komst is en ik merk gewoon echt dat hij er aan toe is, wij zijn sinds zondag gewoon thuis gebleven de verwarming wat hoger gezet en hem in z’n blote kont laten rond lopen en met succes hij heeft nu geen luier meer om alleen tijdens het slapen/dutje. Hij heeft er gelijk de 1ste dag al op gepoept hij heeft nog wel wat ongelukjes maar dat hoort erbij. Dus mijn tip is gewoon thuis in haar blote kont laten lopen en dan gaan ze vanzelf op het potje
vorige week
Reactie op double
Geen tip, maar wel hetzelfde probleem. Mijn zoon van 2,5 wil niet eens zitt ...
Onze dochter plast heel soms op kdv wel op de wc, daar hebben ze natuurlijk kleine wc's. Sinds ze dat doet, wil ze thuis ook niks meer weten van de brilverkleiner. Ze zit nu thuis op de wc zonder verkleiner (plast thuis nog niet maar het begin is er).