8 Reacties

vorige maand

Bah dat is niet fijn zeg! Op moment hier rustig maar even geleden ook een paar weken veel driftbuien en gooien met spullen.. We vonden het even niks aan en zeer intensief. Van 1 op andere dag was het grotendeels voorbij. Geen idee waarom.. we bleven wel zo consequent en duidelijk mogelijk en in een driftbui zette we hem even in zijn bedje om rustig te worden of op de trap. Daarna was hij er vrijwel wel uit tot de volgende driftbui.. Wat ons hielp is samen (mijn man en ik) goed communiceren wie wat oppakte ook in die driftbuien en zelf even afstand nemen als dit mogelijk is. Als je partner verantwoordelijk is voor een middag bv dan hoef jij er niet op in te gaan of mee bezig te zijn. Sterker nog je kan ook even eruit stappen. Maar verder is het echt even afzien. Moeilijke is je weet niet wanneer het over gaat, want vanaf de geboorte alles is een fase.. ook dit dus, maar het extreme gedrag kan echt even duren denken aan weken… ☹️

vorige maand

Hier hetzelfde. Flinke peuter pubertijd. We hebben 5 weken geleden ook weer een baby gekregen dus dat helpt ook niet mee. Maar alles is een strijd nu. Hele dag door driftbuien en niet luisteren. Het schijnt bij de leeftijd te horen maar het is behoorlijk pittig. We gingen straks even naar de Action, hij heeft de hele winkel bij elkaar geschreeuwd omdat hij uit de wagen wilde en stiften had gezien.

vorige maand

Pfoeh ja, pittig! Hier net zo. Overdag gaat het enigszins, maar wel echt aan het testen qua gedrag wat wel en niet kan. Ook schreeuwen als ze haar zin niet krijgt. Naar bed gaan ging altijd goed, maar sinds anderhalve week is het drama. Scheeuwen, huilen, ‘s nachts 2,3,4x wakker worden en dan echt paniek scheeuwen en huilen. Ik vind het ook een pittige periode en tot nu toe niks gevonden wat helpt bij het slapen.. het zal een fase zijn hopen we maar 🍀

vorige maand

Reactie op svenja93

Pfoeh ja, pittig! Hier net zo. Overdag gaat het enigszins, maar wel echt aa ...
Hier dezelfde fase gehad, maar sinds een tweetal weken is het weer beter! Volhouden dus 🙏

vorige maand

Reactie op Mommo

Hier dezelfde fase gehad, maar sinds een tweetal weken is het weer beter! V ...
Dat geeft moed! Heeft het lang geduurd bij jullie? En hebben jullie iets gedaan wat het beter gemaakt heeft?

vorige maand

Reactie op svenja93

Dat geeft moed! Heeft het lang geduurd bij jullie? En hebben jullie iets ge ...
Ja best wel lang vond ik, zo'n 4 maanden? Nu heb ik ook wel een baby gekregen in die periode wat het precies erger maakte.. Niet luisteren, grenzen aftasten, lachen als ik streng was, slaan naar haar broertje, driftbuien, tegenwerken bij letterlijk elke routine.. Ik werd helemaal gek. Maar sinds een paar weken is het weer beter. Ze is zeker nog stout af en toe, maar niet meer zo extreem als ervoor. We hebben niet echt iets speciaals gedaan, maar wel heel consequent geweest. Als ze iets stouts deed vertelde ik haar 2 keer op ooghoogte dat als ze dit nog een keer doet, ik haar speeltje zou afnemen (of haar apart zou zetten) en dat deed ik ook echt, zonder mezelf daarna nog te verantwoorden. Het lijkt alsof ze nu snapt dat mama ook echt doet wat ze zegt en het dus geen zin heeft om te blijven drammen..

4 weken geleden

Hoe gaat het bij jullie ondertussen?

4 weken geleden

Hier ook een periode van dwars zijn gehad. Wat bij ons goed werkte waren de tips uit het boek Jagen Verzamelen Opvoeden. En idd consequent blijven. Wat mij persoonlijk ook hielp was wat dingen toepassen van mijn werk op gebied van klassenmanagement (ik ben leraar). Bijvoorbeeld doen alsof je 100% boos bent terwijl je eigenlijk maar op 60% zit. Je voorkomt daardoor dat je zelf overkookt en de controle verliest. Het is daarna ook makkelijker voor jezelf om weer lief te doen. En je mag best theatraal zijn in je corrigeren. Ik hoor ouders soms in dezelfde toon corrigeren als een gesprekje voeren, maar kinderen zijn ook gevoelig voor non-verbale communicatie. Dus maak je stem extra laag en hard, ff wat vuur in je ogen erbij. 👹