15 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter is nagenoeg altijd goed naar bed gegaan, zonder enige problemen.
Tot 2 weken geleden... Schreeuwen, hysterisch huilen en telkens iets nieuws 'verzinnen' om maar niet te gaan slapen.
Speen heeft ze nog bij ons, ik wacht nog even totdat ze weer goed gaat slapen 🫣
Wij zijn het middagslaapje gaan inkorten en toevallig dat het vanavond goed gegaan is. Volgens de opvang hoort het er wel bij en zien ze het vaker met deze leeftijd.
2 maanden geleden
Herkenbaar, na het stoppen van de speen een paar weken geleden, begon dit ook bij ons. Nu slaapt ze bij ons thuis wel weer in de middag, maar ze wil gewoon. Ik heb het idee dat ze het gewoon te leuk vind om te willen slapen.
De ene keer gaat ze rustig en de andere keer gaat ze boos.
Waar ze nu wel mee gestopt is, is bij de opvang in de middag slapen. Ze wil daar echt niet, ze is meestal nog een uur lang aan het praten en eigenlijk andere kinderen aan het roepen🫣. Ze hebben daar echt al alles geprobeerd.
2 maanden geleden
Hier ook gehad dat drama met slapen. Al lang geen speen meer, al gestopt met 11 maanden. Dus je hebt grote kans dat je het los van elkaar kan zien.
Wij hebben een hele tijd terug ook gezeur gehad en toen wilde hij uiteindelijk onder een dekbed slapen net als papa en mama. Misschien kun je die optie nog aanbieden? Is het proberen waard 😅
2 maanden geleden
Hehe wat een herkenning. Hier nu 2 weken geleden gestopt met de speen en daarna drama met middagdutje. 's Avonds moest ik er de eerste paar keer naast komen liggen om haar toch een beetje gerust te stellen. En de avond gaat nu redelijk. Ik probeer soms via de knuffels te praten over haar. Zo van: 'O Konijn Wat is ze knap he. Dat ze kan slapen zonder speen. Gaan jullie lekker samen slapen?'. En dan zie je onze dochter helemaal glunderen en trots zijn.
Bij het middagdutje is ze echt een draak. Gek doen, rondrennen, schoppen en slaan. Als ik er dan bij ga liggen, slaapt ze soms wel en soms niet. Het is de afgelopen 2 weken 3x gelukt denk ik..
Op de kinderopvang ging het 1x goed en daarna 1x geslapen op de bank na heel.hard huilen en vandaag niet geslapen..
Ik hoop dat het nog even doorbijten is en dat ze straks weer wel een middagdutje gaat doen, want ze heeft het eigenlijk nog wel nodig.
3 weken geleden
Hier ben ik blij als ze half 8 slaapt. Maar het is vaker half 9.
Veel draken, smoesjes verzinnen om uit bed te gaan. Veel drama erbij.
Onze dochter is wel ver vooruit in haar ontwikkeling. ( Enorme taal ontwikkeling, grote puzzels maken, verschil letters/cijfers, enorme fantazie etc..)
Zelf denk ik bij haar dat ze moeite heeft om de dag af te sluiten. Maar ik weet het echt niet waar ik goed aan doe.
Word vaak boos na paar keer waarschuwing, ik wil dat atuurlijk helemaal niet.
Ben gewoon bij haar op bed en dan toch klieren. Eruit gaan en uitdagen.
Als ik dan zeg, oke dan ga ik wel naar beneden als je niet luistert dan word ze natuurlijk helemaal hysterisch.
3 weken geleden
Ja hier is het ook echt klieren en duizend smoesjes verzinnen, nee nog een boekje, nee ik moet toch plassen😅🫣. Het is dat ze nog in een ledikantje slaapt dat ze er op een gegeven moment er toch in ligt en blijft liggen. Ze doet inmiddels 4 dagen in de week geen dutje, want bij de opvang lukt dat dus niet meer en bij mijn ouders ook niet. Hahaha
Bij ons gelukkig nog wel. Sinds dat de dus die dagen geen dutje meer doet en we een nieuw groter slaapzak hebben gekocht, gaat ze rustiger in bed en slapen.
Moet wel zeggend af ze hier beiden rond 19.30/20.00 in bed liggen en slapen. Ze zijn beide koning (de oudste is 5.5) van het verzinnen van smoesjes, dus ja voorlopig blijft dat nog wel even. 🤣🥴we zijn in ieder geval blij dat ze niet meer huilend naar bed gaat.
vorige week
Hier hetzelfde, maar nooit echt een speen gebruikt. Dus zal de leeftijd wel zijn. Word er wel moedeloos van want als ze middagdutje overslaat word ze een draak einde van de dag 🥴 ‘s nachts ook wakker worden en helemaal overstuur zijn.
vorige week
Reactie op MenF23
Hehe wat een herkenning. Hier nu 2 weken geleden gestopt met de speen en da ...
Pff ik vind dit een heftige (lange) fase zeg...
We zijn nu dus 6 of 7 weken verder en ze doet zo nu en dan weer een middagdutje. Ze heeft een periode gehad dat ze alleen nog op het kdv sliep en thuis niet. Maar nu ze soms wel weer slaapt 's middags is ze inderdaad weer vrolijk aan het eind van de middag. Dus dat benoemen we dan ook maar. En hopelijk merkt ze dat zelf ook.
Het naar bed gaan gaat nog steeds gepaard met veel smoesjes (nog een verhaaltje, ik moet poepen, ik niet moe, ik niet lekker etc) en inslapen 's avonds duurt nog steeds lang... lees 45 tot 60 minuten. Vorige week zelfs zo erg dat ze pas rond 21.30 toegaf aan d'r slaap. Maar sinds deze week heeft ze ons niet meer nodig naast haar bedje om in slaap te komen, dus we vieren de kleine stapjes vooruit maar extra hard 🫣
vorige week
Pff wat een ellende hier (en gelukkig ook herkenning bij anderen). Sinds 2 weken slaapt ze overdag moeizamer en savonds inslapen lukt alleen nog door ernaast te zitten, ze wordt meermaals per nacht wakker maar wil op een gegeven moment niet meer slapen dus lig ik er dan weer naast. Super zwaar dit....
vorige week
Hier is het 's avonds naar bed gaan echt ineens mega makkelijk. Overdag niet meer slapen 'lijkt' hier de oplossing. Alleen is het in een maand tijd van 3 uur slapen naar niet slapen gegaan..... meneer is nu ziek, oververmoeid en elke dag vroeg wakker 😆 goh wat gek
Als hij nou tot minimaal 7 uur slaapt gaat het denk goed maarja krijg dat maar eens aan zijn verstand.... hopelijk gaat de slaapwekker snel helpen hiermee 🤞🏻
5 dagen geleden
Reactie op Bosdieren
Hier is het 's avonds naar bed gaan echt ineens mega makkelijk. Overdag nie ...
Hier t zelfde idd sinds we niet meer slapen ‘s middags gaat ze veel makkelijker slapen in de avond. Eerste weken was ze wel vaak na een uur wakker en dan half uur hard huilen van oververmoeidheid, echt waardeloos
Gelukkig hebben we t steeds minder vaak. Wel laatste weken weer tobben met dat ze vaak komt tot uur of 12 ‘s nachts en dan pas diep slapen