8 Reacties
6 maanden geleden
Je zou uit kunnen gaan van ‘geen cyclus’. Bij mij duurde het ook zo lang en ineens, 6 dagen na zijn eerste verjaardag was daar mijn eerste menstruatie na de bevalling.
Stom hè, in alle andere gevallen zou je denken ‘prima niet ongesteld zijn’ maar met (nog) een kinderwens ligt dat toch anders.
Evengoed moet ik ook nog maar zien of er bij mij meteen weer regelmaat is. Komt vast snel goed!
5 maanden geleden
Bij m’n eerste kreeg ik mn menstruatie toen hij 14 maanden was. Mn tweede is bijna 13 maanden en heb nog geen menstruatie gehad.
Ik weet nog dat ik bij m’n eerste me een beetje zorgen maakte toen ik na een jaar nog geen menstruatie had gehad.
Wel frustrerend als je nog een kinderwens hebt!
4 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal. Nog geen menstruatie, terwijl we wel graag zouden starten voor een volgend kindje. Anderzijds wil ik de borstvoeding hiervoor ook niet stoppen. Dochtertje is hier nog niet aan toe (en ikzelf ook niet echt 🙈). Wordt nog even afwachten dus.
Ik geef momenteel trouwens 2 keer borstvoeding (ochtend / avond), tot voor kort ook nog enkele malen snachts.
4 maanden geleden
Ik werd na een jaar en 10 dagen ineens weer ongesteld. Nu net de tweede keer gehad en dat was precies 28 dagen later. Terwijl ik altijd onregelmatig was en een langere cyclus had. Dus wie weet komt het ineens als je er niet bij stilstaat. En dan zou je meteen kunnen gaan proberen (evt met ovulatietesten om uit te vinden wanneer je eisprong is). Hopelijk komt het snel voor jou!
4 maanden geleden
Hier nog steeds niets te bekennen… en ook nog geen teken of gevoel dat het er binnenkort aan zit te komen 😔
4 maanden geleden
Hier net voor de 14 maanden weer ongesteld geworden.
Je cyclus begint weer voordat je ongesteld wordt, alleen dat is zo lastig te bepalen als je nog niet ongesteld bent geweest, dus meest handige is om uit te gaan van geen cyclus.
Natuurlijk heb je dan wel de kans als jullie voor de 3e gaan, dat je niet ongesteld wordt, maar wel weer zwanger kan zijn.
Veel succes en hopelijk snel weer je cyclus terug.