12 Reacties

2 maanden geleden

Mijn jongste zoon liep met 14 maanden terwijl mijn oudste dit pas deed met 20 maanden. Hij kroop rond 1 jaar pas. Mijn jongste daarentegen stond rond 11 maanden overal al tegenaan maar kroop nog niet. Ik zou mij geen zorgen maken. Snap wel dat je het lastig vind en geduld moet hebben.

2 maanden geleden

Onze kleine loopt sinds 10/11 maanden langs meubels en aan 2 handen. Ze is nu 15 maanden, en het gaat allemaal veeeel stabieler, maar staat nog steeds niet los, en loopt ook niet los. Aan 1 hand lopen vind ze ook nog steeds eng. Dus nee, zeker niet de enige. Staat hij wel langs meubels? Cruised hij langs de bank/tafel? Dan komt het vanzelf wel. En ook al zou hij dat nog niet doen, zolang je geen twijfel hebt over zijn kracht, dan kan het gewoon zijn dat hij lekker bezig is eerst andere dingen te ontwikkelen.

2 maanden geleden

Het is heel normaal hoor dat ze dat nu nog niet doen. Gemiddelde leeftijd voor lopen is 18 maanden dacht ik. En dan nog heb je kindjes die sneller of langzamer zijn. Hier loopt ze wel aan de hand of langs meubels, maar ze kan nog niet zelf gaan staan of los staan. En ook nog niet los lopen. Mn oudste was sneller, maar alles op zn tijd hoor. Ze mag van mij wel lekker rustig aan doen, de oudste ging veel te snel 😅

2 maanden geleden

Mijn dochter van bijna 15maanden kruipt nog niet, tijgert nog steeds. Kan dus ook niet staan, al probeert ze dit de laatste dagen wel

2 maanden geleden

Hier loopt ze al sinds 10 maanden los, maar zegt nog geen woordjes. Alles op zijn tijd denk ik dan maar 😊

2 maanden geleden

Hier ook een jongetje van 16 maanden die dat nog niet doet. We komen al een jaar bij de fysio, en hij doet alles gewoon een beetje later. Niets aan de hand... hij is meer het type liever lui dan moe haha. Hij cruises wel de hele dag langs alle meubels en kan heel goed klimmen. Woordjes zeggen doet ie ook amper, maar begrijpt wel het meeste wat we zeggen. Alles op z'n tijd, komt echt wel als ze er klaar voor zijn 🥰

2 maanden geleden

Zoontje van 15 maanden kruipt of tijgert zelfs niet en zit alleen nog maar. Geen enkele zorg om. Uiteindelijk gaan ze allemaal een keer bewegen 😍

2 maanden geleden

Hier wordt heeeel snel gekropen, op banken en stoelen geklommen, loopt langs meubels af en staat overal met 1 hand aan. Soms staat hij los maar zodra hij zich dat beseft vindt hij het spannend. Kan ook lopen aan 1 hand, maar wil hij het liefst niet te ver. Onzeker nog dus… maakt zeker stappen maar loopt nog niet! 15,5 maand

2 maanden geleden

Hier mijn zoontje ook niet hoor. Mijn dochter liep ook "pas" met 18 maanden . Komt heus wel.

2 maanden geleden

Reactie op MEG12

Hier mijn zoontje ook niet hoor. Mijn dochter liep ook "pas" met 18 maanden ...
Onze eerste dochter ook met ruim 1.5 jaar dus maak je inderdaad geen zorgen. Zij focuste zich meer op het praten dan op de grove motoriek 😀

2 maanden geleden

Wel altijd een geruststelling om te horen dat je niet de enige bent 🙈

2 maanden geleden

hier een meisje van 15 maanden die stapt aan 2 vingers, en graag staat maar nog niet zelf gaat staan hoor. alles op haar tijd