16 Reacties

2 jaar geleden

Hier bijna 8 maanden en nkg niet hoor. 😆 Rustig aan.

2 jaar geleden

Ons meisje is 7 maand en begint nu pas met zitten maar tegelijkertijd start ze ook al met kruip bewegingen maken elke kindje ontwikkeld zich op zn eigen tempo zeg ik altijd 😘

2 jaar geleden

Mijn zoontje kon dat pas met 8 maanden. No worries komt vanzelf 😊

2 jaar geleden

Onze jongste zoon is nu 7,5 maand en zit nog niet. Begint te tijgeren. Komt vanzelf wel onze oudste was later met alles en is uiteindelijk ook goed gekomen

2 jaar geleden

Mijn dochter kon pas rond 8-9 maanden zelfstandig zitten. Zoontje is nu 7 maanden en kan het ook nog niet. Geen zorgen. Elk kindje heeft zijn eigen tempo

2 jaar geleden

Ja hoor, mijn zoontje van 7 maanden kan dat ook nog niet.

2 jaar geleden

Ja hoor, mijn zoontje van 7 maanden kan dat ook nog niet.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 7.5 kan wel zitten maar met dr handjes ondersteunt ze zich nog. Zelfstandig zonder ondersteuning zitten is heel normaal hoor als dat met 6,5 mnd nog niet kan, sommigen zijn dat sneller maar volgens mij is het vrij normaal als ze pas met 8 zelfstandig los zitten en zelfstandig goed zitten zodat ze mee op de fiets kunnen is ook pas 8-9 mnd. Komt goed 😊 lekker veel op de buik laten oefenen en rollen

2 jaar geleden

Laat de kalender wat los. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar tempo.

2 jaar geleden

Hier ook nog niet hoor, en ze is volgende week 8 maanden! Onze oudste dochter is hypermobiel en ging pas een week of twee voor haar eerste verjaardag zelf zitten. Nu 3 jaar en doet gewoon alles wat elke driejarige kan, ze was alleen wat laat (liep ook pas 2 dagen na haar tweede verjaardag los). Geen zorgen, ze gaan het echt wel doen op hun eigen tempo!

2 jaar geleden

Onze eerste was 5 maanden, onze 2e denk om 6 maanden en de derde is nu 7 maanden maar zit nog niet. Als ik hem recht zet valt hij gelijk om 😅 en hetzelfde met het verschil in kruipen en staan en lopen en praten etc. Allemaal anders bij de eetste en tweede. Zo verschillend dat dat kan zijn per kind.

2 jaar geleden

Ieder kind zn eigen tempo, maar je zou voor de zekerheid naar een kinderosteopaat kunnen gaan natuurlijk. Onze dochter zit al een huis, maar kan echt niet rollen, dus wij gaan komende vrijdag naar de osteo.

2 jaar geleden

Ons meisje van 7 maanden kan ook nog niet zelf zitten. Zelfs rollen gaat meer per ongeluk dan bewust. Tenminste van rug naar buik. Maar ze kruipt al wel, en trekt zich zelfs op tot staan. Dus ja, elk kindje zijn eigen volgorde. Dat ze nog niet zelfstandig zit, maak ik me niet zo druk om, uiteindelijk gaat ze het vast wel doen. 😆 Kindjes 'kiezen' vaak iets waar ze vooral mee bezig zijn, bij jou waarschijnlijk dat wat je noemt, kletsen, grijpen, spelen op de buik. Dat heeft z'n voorkeur. De rest komt vanzelf.

2 jaar geleden

Onze is 8 maanden en zit nu wel, maar durf niet weg te lopen hoor. Als hij moe is valt hij gewoon om. Hij zit hij niet stabiel genoeg voor en het is ook pas sinds een week of 2. zelfstandig gaan zitten lukt ook nog niet.

2 jaar geleden

Ik zou zeggen, laat het los.. hihi. Hier ook veel stress gehad rond het rollen. Conclusie: meneer 7.5maand kan perfect alleen zitten maar rollen kan hij niet 🙈 iedereen volgt zijn eigen tempo.. mijn dochter liep op 8maand en de zoon is het ferm opt gemakje aan het doen ;)

2 jaar geleden

Ons kindje kan ook pas sinds 2 weken zelfstandig zitten. Hij is nu 8,5e maand. Geen stress dus