7 Reacties
3 maanden geleden
Het duurt vaak wel een week voordat een nieuw ritme echt werkt las ik. Dus het kan zijn dat ze nog moeten wennen. Ook is de verlatingsangst fase misschien meer aanwezig nu? Niet alleen willen zijn, meer bewust zijn van dat jullie weg zijn als ze in bed ligt etc. Kindjes van deze leeftijd vinden het veel te gezellig. Maar het kan ook misschien zijn dat ze over haar vermoeidheid heen is. Toen wij naar 1 slaapje gingen vervroegde wij de bedtijd weer eventjes en nu houden we 4,5 uur na wakker worden aan. Dus om 14:00 wakker is om 18:30 naar bed. Misschien kun je daar nog wat in schuiven? Als laatste; kan ze zelfstandig in slaap vallen?
3 maanden geleden
Wij hebben het niet met de avond gehad maar mijn zoon sliep soms maar 30 minuten en zelfs 15 minuten op de opvang. Daarna was hij helemaal het ventje en leek ook echt niet meer nodig te hebben.
Na een aantal weken heeft hij nu weer een paar keer langer geslapen tussen de middag. Net of hij een slaapregressie heeft gehad maar dan overdag en niet 's nachts.
Misschien heb jij ook zoiets nu met de overgang naar 1 slaapje
3 maanden geleden
Hier een hele periode gehad dat ze niet ging slapen s avonds. Ze ging echt krijsen als we haar wakker in bed probeerde te leggen. Voor 23:00 naar bed ging ze eigenlijk nooit. Ze was de hele avond ook gewoon vrolijk en druk.
Overdag sliep ze ook bijna nooit (ik weet echt niet waar ze de energie vandaan haalde).
Ze was hartstikke vrolijk, dus we hebben ons er toen gewoon bij neergelegd .
Sinds een aantal weken slaapt ze opeens wel eerder en kan ik haar ook gewoon om 20:00 uur in bed leggen als ze niet aan de borst in slaap gevallen is. Ze gaat dan gewoon spelen met haar knuffels of poppen en valt na een tijdje zelfstandig in slaap.
Ook overdag doet ze nu vaak een dutje aan het einde van de ochtend. Ze valt dan tijdens een voeding in slaap (ik geef nog 4-5 keer per dag borstvoeding).
We zijn niks anders gaan doen.
3 maanden geleden
Reactie op Fawnna
Hier een hele periode gehad dat ze niet ging slapen s avonds. Ze ging echt ...
Wauw wat goed zeg!! En bemoedigend om te horen 😅 dat we niet de enige zijn en het hopelijk toch vanzelf beter gaat. En dat je verder ook niet getraind hebt met zelfstandig slapen, dat werkt hier namelijk echt niet.. hier valt ze ook eigenlijk altijd nog aan de borst in slaap. Sporadisch valt ze zelf in slaap
3 maanden geleden
Reactie op fietje27
Het duurt vaak wel een week voordat een nieuw ritme echt werkt las ik. Dus ...
Gister had ik bewust haar vroeg op bed gelegd, ze sliep 19.00 uur (is voor ons vroeg). Uiteindelijk om 21.30 klaar wakker en wilde gewoon spelen 🙈 best frustrerend want ik was moe haha
Nee meestal valt ze aan de borst in slaap. Ze heeft wel is een weekje wel zelfstandig in slaap gevallen maar dat haalde niks uit voor het ontwaken
2 maanden geleden
Reactie op HelloRose
Gister had ik bewust haar vroeg op bed gelegd, ze sliep 19.00 uur (is voor ...
Ah ja dat is balen… Lijkt me ook erg frustrerend! Hoe laat is je kindje in de ochtend wakker? Middagslaapje doet ze eigenlijk hetzelfde als onze zoon van 15,5 maand. Soms slaapt hij 2,5 uur en soms maar 1,5 uur. Als het slaapje korter was dan leggen we hem eerder op bed. Meestal slaapt hij dan de klok rond (12 uur achter elkaar). Voor ons werkt het zo wel.. Balen dat het zo’n zoektocht is bij jullie. Overgang naar 1 slaapje gaat soms heel makkelijk maar bij velen ook wisselvallig en lastig voordat het helemaal op z’n plek valt. Er is ook een regressie rond deze tijd geloof ik. Misschien gewoon iets wat over moet waaien..