M’n dochter van ruim 15 maanden lijkt wel nooit moe.. voorheen vrij prima met slaapjes, ochtend 1 en halverwege de middag 1. Redelijk volgens normale wakkertijden (ik weet het, elk kind is anders en heeft eigen wakkertijden). Door het late middag slaapje altijd al wel wat later naar bed maar dat werkte voor toen prima (rond 21.00 uur). Na de vakantie wilde ze de 2e slaapje steeds vaker niet, en tevens wilde ze in de ochtend steeds later naar bed, dus zodoende proberen we het met 1 slaapje en ook in de hoop dat ze daarmee wat eerder naar bed gaat . Ze is nu vaak rond 14.00 uur wakker. (Slaapt vanaf 12.00/1230) Toch wil ze absoluut niet slapen rond 19.00/20.00 uur: is gewoon klaarwakker… ze valt altijd nog aan de borst in slaap als ze moe is. Als ik der in der bedje leg en weg ga is het krijsen, ook geprobeerd.. uiteindelijk meestal weer mee naar beneden waarna ze vaak pas rond 22.00 gaat slapen. Niet normaal lang is ze dan wakker!
Herkent iemand dit? Doen we iets verkeerd of kunnen we het anders aanpakken?
Ik zou toch echt graag zien dat ze wat eerder gaat slapen.. ondanks dat ze trouwens wel gewoon vrolijk blijft de hele avond…
Alvast bedankt voor jullie hulp 😁