23 Reacties

2 jaar geleden

Cb moet zn mond houden ieder kind is anders

2 jaar geleden

Reactie op Melisje055

Cb moet zn mond houden ieder kind is anders
Aan deze reactie heb ik niet heel veel😉🤣 Ik merk zelf ook wel dat mijn kind hongerig is maar wil niet teveel afwisselen
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook 3 weken en wij geven ook forte krijgt 120 ml en dan 2 forte en 2 normaal. Hij heeft het nodig maar ons oudste zoontje had dit ook. En hij is nu meer verzadigd Als die wat verstopt raakt gewoon theelepel olijfolie in de fles doen poept die zo weer.

2 jaar geleden

Reactie op BoJ

Aan deze reactie heb ik niet heel veel😉🤣 Ik merk zelf ook wel dat mijn k ...
Als je na cb zou luisteren en jij merkt dat je kindje hongerig is. Zou je volgends het cb je kindje honger moeten laten leiden

2 jaar geleden

Reactie op EssieW89

Ons zoontje is ook 3 weken en wij geven ook forte krijgt 120 ml en dan 2 fo ...
En waar merkte jij aan dat die honger had?

2 jaar geleden

Reactie op BoJ

En waar merkte jij aan dat die honger had?
Omdat die na z'n fles nog honger had huilen zoeken naar de fles. Fles vacuüm leeg drinken. Nu laat die soms de ene keer 30 ml staan of drinkt hem wel op.

2 jaar geleden

Ik ben met ons zoontje na 2 weken overgestapt van borstvoeding naar Nutrilon Content. Niet wetende dat Content eiwitrijk is en dikker spul is dan de normale Nutrilon. Mijn zoontje kreeg er erg veel krampen van, ontlasting kwam wel prima elke dag. Hij bleek iig juist geen hongerige baby. Toen we zijn overgestapt op de normale Nutrilon had hij wat minder krampen maar weer erg moeizame ontlasting. Nu zijn we weer overgestapt naar Kruidvat Extra Care voor krampen en ontlasting en nu gaat het eindelijk goed. Ik snap je twijfel om af te wisselen want wij hebben er een behoorlijk zooitje van gemaakt en zoontje moeilijker gemaakt dan nodig!! En consultatiebureau maakte mij net zo'n beetje voor idioot uit omdat ik mijn zoontje in bad doe met zwitsal wasgel ipv alleen water. Dus daar zou ik me idd niet teveel door laten leiden.

2 jaar geleden

Onze zoon krijgt sinds vandaag 7x130. Zat met 2 weken oud op 8x 100ml en hier vond CB dat helemaal prima. Het is gek dat er met twee maten gemeten wordt. Ik kan je geen advies geven maar mij lijkt dit helemaal niet zo veel.

2 jaar geleden

Het streven van aankomen ligt volgens internet tussen de 100 en de 250 gram per week. Misschien vind CB het een idee dat je hem volgende week weer weegt. Als hij dan minder is aangekomen kan hij ook even een groeispurt hebben gehad.

2 jaar geleden

Reactie op EssieW89

Ons zoontje is ook 3 weken en wij geven ook forte krijgt 120 ml en dan 2 fo ...
Gisteren toevallig contact gehad met Nutricia, ze raadde af om 2 voedingen te mengen. Wij deden nutrilon AR en nutrilon content, en nu over gegaan op content en als hij blijft spugen dan iets jbpm erin. Maar ze raadde het dus sterk af🙈
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op Hoi1994!

Gisteren toevallig contact gehad met Nutricia, ze raadde af om 2 voedingen ...
Nou bij de eerste ook gedaan geen problemen mee gehad cb zegt dat ook. Oudste is er ook groot mee geworden is ook maar net hoe je er in staat

2 jaar geleden

Ik ben met ons zoontje na 2 weken overgestapt van borstvoeding naar Nutrilo ...
Wij gaan toch ook in bad met bad olie of bad zout etc waarom moet het kindje dan alleen in water ?

2 jaar geleden

Reactie op Melisje055

Wij gaan toch ook in bad met bad olie of bad zout etc waarom moet het kindj ...
Omdat als hij koppie ondergaat perongeluk slikt hij alleen water in en geen zeep of badzout

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste dochter Forte gebruikt. 120 is toch 4 schepjes? Doe anders 2 forte en 2 normale. Zodat het “verstopping” niet voor komt. Wij hadden er overigens geen last van!

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook nutrilon content overdag doen we 2 schepjes van de content en 2 schepjes normale en de laatste voeding voor de nacht (22 uur) en de eerste voeding doen we volledig content. Als hij in de nacht komt ook de content. Die van ons heeft om de dag ontlasting. Hij is nu 6 weken en toen hij 4 weken was dronk hij ook 120 tot 150 weg en gezien zijn maag mocht hij niet meer 150cc van de arts. Toch krijg hij dat soms nog wel, maar moet zeggen met de content wel minder. Als speen hebben we een T van dr brown. De premature speen was te klein daar deed hij een uur over en bij de 1 ging het te snel met gevolg darmkrampen. De T kan je alleen online kopen. Hopelijk heb je hier wat aan!

2 jaar geleden

Reactie op Melisje055

Wij gaan toch ook in bad met bad olie of bad zout etc waarom moet het kindj ...
Ze zei dat de babyhuid nog zo teer is en dat alleen water meer dan voldoende is. Maarja ik doe hem maar 2x per week in bad en met zijn huid gaat alles prima

2 jaar geleden

Onze zoon is nu 3 weken en 3 dagen, ben vandaag begonnen met 110cc en kreeg eerst 100cc. Mag dit wel? Hij heeft nu al 700ml in totaal op… Vind het erg lastig, of is forte nu ook een betere optie? Of is 110cc prima? Hij weegt nu ongeveer 4 kilo… Veel forums die ik lees zeggen dat het veel te veel is, maar wat moet ik dan… Hij komt om de 3 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Wallflower

Onze zoon is nu 3 weken en 3 dagen, ben vandaag begonnen met 110cc en kreeg ...
Nou wij hebben dus hetzelfde! Ik heb wel overleg gehad met het consultatie bureau, we zouden beginnen met toevoegen van Johannes broodpitmeel maar we kwamen er niet uit met de spenen. Ik heb vandaag de Nutrilon content (voorheen Forte) gehaald en ga vanaf vanmiddag 120 aanbieden met 2 schepjes content en 2 schepjes nutrilon 1. Onze man is 3 weken en krijgt al een paar dagen 120 aangeboden met een P - speen, doet hier ruim 30 minuten over waarna die na 15 min meteen om meer vraagt. Speentje wordt ook niet geaccepteerd dus ik ga het proberen! Ik ben er klaar mee in de ochtenden ben ik van 7-10 continue aan het voeden en krijgt hij 120 waarna 60’en na 1,5 uur weer 90🤣

2 jaar geleden

Ze zei dat de babyhuid nog zo teer is en dat alleen water meer dan voldoend ...
Wij doen wel olie ivm zijn droge huid… natuurlijk als een baby kopje onder gaat zal het niet best zijn, maar hoop dat dat niet zal gebeuren!! Hahaha En de meeste oliën zijn tegenwoordig ook op natuurlijke basis gemaakt

2 jaar geleden

Reactie op Tetsja

Wij gebruiken ook nutrilon content overdag doen we 2 schepjes van de conten ...
Oh zit de T speen ertussen??? De p speen gaat idd langzaam 30-45’min maar de 1 speen gaat te rap (15 min) en krijgt hier veel lucht mee naar binnen! Ik ga het proberen! Ik ga vanaf vandaag ook over op de content en zal idd de momenten waar hij nu veel vraagt (ochtenden en avonden) ook content doen en de rest gemengd met 1. Thnx voor de tip!