8 Reacties

5 maanden geleden

Volg

5 maanden geleden

Ochtenddutje inkorten naar max halfuur en anders bedtijd voor middagdutje verlaten naar 13:30? Hier ook heel hard zoeken maar ochtenddutje weglaten is echt nog te vroeg denk ik?

5 maanden geleden

Ik laat onze man zelf zijn slaaptijden kiezen. Meestal is hij om 6.30 wakker en rond 8.30 wil hij weer slapen. Meestal een uurtje en word hij zelf weer wakker, maar soms ook 2 uurtjes. Dan gaat hij onweer 3 uur later weer op bed. Dus als hij 11 uur weer wakker is gaat hij rond 14 uur weer op bed. Soms wil hij in de middag niet slapen dan haal ik hem er weer uit en soms slaapt hij 's middags ook 1 tot 1.5 uur. We brengen hem Meestal rond 19 uur weer op bed als hij niet heeft geslapen, dan rond 18 uur. Weer kijkend hoe moe hij is. Als hij niet moe is heeft het geen zin om hem op bed te leggen.

5 maanden geleden

Ze zeggen dat pas rond 18 maanden een kind goed kan gaan op 1 slaapje ervoor kan je oververmoeidheid creëeren. 3-3-4 ritme en ochtend slaapje kan ook een lange en middag een korte. Onze dochter doet soms ook half uur over in slaap vallen en als het niet lukt even uit bed en later nogmaals proberen.

5 maanden geleden

Wij merkten idd precies hetzelfde. Ochtenddutje ingekort naar 30minuten, soms zelfs 25minuten. Slaapt in de middag nu sneller en langer! Meeste kindjes hebben idd echt nog wel een slaapje of powernap nodig om te kunnen overbruggen. Je kunt ook de middag verlaten naar 13:30 uur eventueel

5 maanden geleden

Wij zitten ook op een beetje hetzelfde ritme. Ochtenddutje doen we nu maar 20 min. Sindsdien slaapt ze smiddags weer sneller en langer. Zonder ochtenddutje red ze het ook nog niet.

5 maanden geleden

Wij zijn nu met hetzelfde ‘probleem’ aan het stoeien. Ze weigert al een tijdje de middagslaap. De maanden hiervoor ging het slapen zo makkelijk. Ochtend en middagslaap wat ze zelf wilde. We hebben nu ook een paar dagen 1 slaapje geprobeerd, van 11u/11:30u - 13:00u/13:15. Soms gaat dit goed. Maar ik heb toch het gevoel dat ze dit nog niet goed trekt. Dus ik ga nu ook proberen wat anderen hier zeggen: ochtendslaapje inkorten tot 20-30 min. En dan hopen dat het middagslaapje weer goed gaat 🤞🏼