Hi allemaal,
Ik merk bij onze dochter(morgen 9 maanden) een omslag in gedrag de laatste dagen. En dan bedoel ik dat ze ineens een soort eigen willetje heeft gecreeerd en mij soms gewoon aan het uitdagen is. Actie reactie heeft ze nu goed door. Ze kan zich ook wat minder goed en lang zelf vermaken en lijkt uitgekeken op haar speelgoed.
Een aantal dingen die ze doet (en ik best als vervelend ervaar):
- fles weigeren na een paar slokken
- gek doen als ze niet kan slapen en mij echt aankijken van ga nou ook lachen mama
- naar plekken toe tijgeren waar ze niet mag komen (word een spelletje)
- weer een drama met de nacht in gaan savonds (of ze is 5 keer wakker, of ze slaapt pas erg laat, al 2 keer voorgekomen dat ze pas tussen 2/3 snachts slaapt)
- mond stijf dicht houden met hapjes, maar wel alles wat wij eten ook willen (ik ben nog niet echt begonnen met rapley, ik vind het nog te eng en ze kan nog niet zelfstandig zitten)
Ze krijgt ook nog borstvoeding, maar 3 keer per dag de fles voor ze slapen gaat. Daarmee viel ze dan altijd in slaap en nu ze dit dus weigert of er niet bij in slaap valt savonds dan kan ik vanalles anders proberen maar ze valt echt pas laat in slaap. Overdag (en dan vooral bij het eerste dutje) kan ik haar nog wel eens wakker wegleggen, laten zeuren (bij huilen langer dan 3 min ga ik er naartoe) en dan valt ze soms ineens wel zelfstandig in slaap.
Iemand die hetzelfde ervaart? Weet waardoor dit komt? Is dit misschien een of andere ontwikkeling of regressie? Of misschien een tip heeft hoe ik hiermee om kan gaan?