7 Reacties

3 maanden geleden

Eet je op een moment dat hij honger heeft? Is er avondeten wat hij wel lekker vindt op dit moment? Hier is bijvoorbeeld avocado echt favoriet. Het kan ook schelen hoe je het aanbied: gepureerd, blokjes of grote stukken. Bijv. Misschien vindt hij een hele aardappel of een halve avocado reuze interessant😇 of lange slierten spaghetti. En met handjes of bijv zelf met een vork eten. Ik varieer wat (ook tijdens de maaltijd) en kijk wat aanslaat bij hem. En eigen wil is hier ook echt aanwezig, hoort bij de ontwikkeling, maar het is zeer uitdagend soms 😂😅

3 maanden geleden

Hi mama, hier ook een kleine ( hele lieve en allerleukste) vingerwijzemde 'die die' dictator haha... gewoon zelf rustig je eten opeten en praten/ plezier hebben met je partner. Yoghurt pas op tafel zetten als iedereen klaar is, zoals je plan is. Jij bepaalt wat en wanneer mama. Je zoontje bepaalt hoeveel. Laat hem zien dat huilen/ schreeuwen/ niet eten geen effectieve manier is om zijn doel te bereiken. Negeer dat gedrag dat je niet wil zien. Bij tranen natuurlijk bij je pakken, maar anders gewoon laten doen. Laatst gooide ze hier haar volle bord eten op de grond. Ze keek me recht aan pakte het bord, twijfelde nog een moment en smeet het lekker op de grond. Mijn speciaal voor haar versgekookte avondeten was onderwerp van haar experiment hoe ik zou reageren als zij dat zou doen. Ik heb niks gezegd, ben direct naar mijn eigen bord gedraaid en heb mijn eigen bord eten ( een keer echt warm en helemaal voor mezelf haha) opgegeten en haar volledig genegeerd ondanks haar theater. Dus ook geen entertainment van mama die de boel opruimt op dat moment. Daarna wel samen yoghurt. Ze heeft t niet meer gedaan. Als ze het gedrag laat zien wat ik wil uitgebreid belonen met aandacht en prijzen voor ieder hapje wat ze eet. Nu zijn we zo ver dat we haar prijzen voor gebruik van lepel of vork. Zelf rustig en consequent het goede voorbeeld geven en lekker samen eten ( o jij wil wat mama eet? aha). Hier pakt ze de drinkbeker niet direct van me aan. Maar als ik er eerst zelf van drink of t gewoon ergens in haar loopweg neerzet pakt ze hem wel ( zucht haha). Nog een andere tip. Hier mikte ze steeds korstjes van brood en andere dingen die ze niet hoefde op de grond. Nu heeft ze een bakje waar ze die in doet. Steeds als ze dat doet barst er een feestje los aan tafel haha. Succes mama, i feel you vandaar de lange reactie. knuffel!

3 maanden geleden

Herkenbaaaarrrrr "die die". En bij de eerste hap steevast drama, die gaat even onder dwang en daarna eet ze als een bouwvakker 🤷‍♀️ Veeeeeeel respect voor Meggie83 voor het negeren van ongewild gedrag... daar ga ik maar eens mee oefenen want ze is me echt tot de max aan het testen (niet alleen met eten) laatste dagen. Yeey sprong 9 🫠

3 maanden geleden

Reactie op MrsFox

Herkenbaaaarrrrr "die die". En bij de eerste hap steevast drama, die gaat e ...
Dank MrsFox. Laat je niet gek maken door die kleine. Ik heb een minor in diergedrag en veel dieren getraind, dat helpt wel. Het gaat bij alle zoogdieren hetzelfde. Ik tel ook regelmatig tot 10 (100 of zelfs 1000). Zeker als ik weer een slechte nacht heb gehad... Bedenk dat je ook niet altijd hoeft te reageren. Afgelopen weekend hadden we bezoek en was ik buiten in gesprek. Mijn dochter pakte haar krijtje en ging overal krijten waar dat niet mocht, ondertussen naar mij kijkend wanneer ik ging reageren. Ik heb haar straal genegeerd en ging gewoon verder met mijn gesprek. Na een paar minuten was de lol ervan af en ging ze lekker spelen. Later kwam ze bij me op schoot en toen heb haar bijna doormidden geknuffeld omdat ik zo blij was met haar gedrag na het krijten. Als ik eerder wel gereageerd had leer ik haar dat ze met ongewenst gedrag aandacht krijgt en gaat ze dat voortaan altijd doen. Later samen de krijt overal af gepoetst en klaar. Pick your battles mama 😘

3 maanden geleden

Reactie op Meggie83

Hi mama, hier ook een kleine ( hele lieve en allerleukste) vingerwijzemde ' ...
Hahaha precies dit! Wij hebben ook een ‘die die die dictator’ thuis! Goeie tips geef je en bedankt voor je uitgebreide verhaal! We gaan dit zeker uitproberen! ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Meggie83

Hi mama, hier ook een kleine ( hele lieve en allerleukste) vingerwijzemde ' ...
Oooh hier ook zo'n heerlijke 'die die die' dictatortje.... Onze dochter heeft ook echt een sterk eigen willetje... ( Geeeeeen ideeeee waar ze dat van heeft🫣😅) Je tips ga ik ook uitproberen💪🏼

3 maanden geleden

Reactie op Kuma

Oooh hier ook zo'n heerlijke 'die die die' dictatortje.... Onze dochter he ...
Succes 👍🏻 Lees dit nou zo terug en bedenk me dat ik vandaag juist weer wat minder consequent ben geweest. Tandjes, weinig geslapen, had t met haar te doen. ☺️ Zijn we ook mama voor toch ❤️