10 Reacties

8 maanden geleden

Ik lees mee. Die van mij heeft ook een kort lontje....

8 maanden geleden

Als mijn zoontje honger heeft, heb ik het ook geweten. Ik probeer hem vooral af te leiden van zijn gejammer door gekke bewegingen te maken. ("Joepie, eten komt eraan" en dan maak ik grote gebaren, waardoor hij kijkt met een gezicht van "wat doe je nu?" Maar het leidt hem wel af 😅)

8 maanden geleden

Ja wij zorgen dat het eten klaar is. En er bv al een broodkorst op het bordje ligt. Maar nu krijgt ze snachts ook drift buien. Ze spant haar hele lichaam aan en is echt zo boos. Geen idee waarom...

8 maanden geleden

Hier ook hoor.... idd eten klaar hebben staan, broodkorst geven tijdens het wachten op zijn brood. Of ik zet hem in de keuken in zijn kinderstoel erbij als ik eten maak, pollepel in zijn handjes en laatje wat hij open mag doen 😅 Ik probeer niks af te pakken maar als het nodig is probeer ik te ruilen of af te leiden. Nu leert ons zoontje sinds enkele week echt wel wat "nee" betekend, daar reageert hij gelukkig vrij goed op vooral als ik hem helemaal bejubel als hij ernaar luisterd en word hij ook niet zo gauw boos meer als iets niet mag. Verder laat ik hem nogal eens boos zijn, is niet leuk maar af en toe word ik er zelf erg geprikkeld van en ben dan ergens echt klaar mee dus kijk ik alleen neutraal naar hem en verder niks... dan is het ook snel weer ok.

8 maanden geleden

Reactie op Fixs

Hier ook hoor.... idd eten klaar hebben staan, broodkorst geven tijdens het ...
Ja precies dit! Wij hebben we dezelfde trucs en inderdaad soms even laten en er niet op reageren . Het is wat je zegt, soms word je er zelf ook wat overprikkeld van..

8 maanden geleden

Hoort er inderdaad bij. Ze snappen nog weinig van de wereld en het wachten op je eten. Onze oudste had dit ook en is nu heel geduldig. Het komt goed

8 maanden geleden

Hoort er inderdaad bij, juist ook in deze fase, en het verschilt van natuurlijk nog per kindje qua temperament. Belangrijk is (als het lukt.. wat soms wel een uitdaging is natuurlijk) om zelf niet boos te worden en het voor je kindje juist te benoemen en erkennen (gevoel) en te helpen reguleren, (dat geldt voor alle leeftijden overigens) dat bevordert de ontwikkeling van een gezonde emotieregulatie

8 maanden geleden

Ik raad iedereen aan een aquarium te nemen... stoel parkeren en eindeloos vermaak terwijl mama eten maakt

8 maanden geleden

Reactie op Wajomanza

Ik raad iedereen aan een aquarium te nemen... stoel parkeren en eindeloos v ...
Haha, ja dat werkt zeker weten

8 maanden geleden

Haha hier ook niet te doen soms ik leg hem dan uit dat hij even moet wachten en ik voor hem bezig ben, bijvoorbeeld als ik een boterham maak. En dan "negeer" ik het tenzij die helemaal overstuur raakt. Of ik geef hem en boekje in de tussentijd waar die in kan kijken.