17 Reacties

3 maanden geleden

Ik geef +- 100 ml melk en een boterham

3 maanden geleden

Hier 14 mnd. Krijgt hij alleen een fles melk in de ochtend? Zou beginnen met de boterham en de fles er af laten. Hier geen melk meer, ontbijt is yoghurt met muesli of 2 boterhammen. Bij lunch wordt er meestal melk gedronken naast brood, wraps of wat er gegeten wordt.

3 maanden geleden

Mijn zoon van bijna 14 maanden krijgt als hij wakker wordt borstvoeding. Daarna aankleden en 2 boterhammen met een half bekertje halfvolle melk. Maar borstvoeding is wel anders dan kunstvoeding in dit geval. Ik denk dat je beter (halfvolle) melk bij de boterham kan gaan aanbieden als hij de fles niet meer echt wil. Dan geeft hij dat nu zelf aan dat het niet meer nodig is.

3 maanden geleden

Ik geef 2 boterhammen met 100 ml melk

3 maanden geleden

Wij geven pap van 150/200 ml melk

3 maanden geleden

180 ml pap, uit de fles. Zeker in drukke ochtenden makkelijk. En ze vindt het heerlijk

3 maanden geleden

180ml met granen pap en dan een half uurtje later 2 boterhammen. Hier een hongerig mannetje in de ochtend

3 maanden geleden

Ontbijt is hier meestal volkoren pap met 250ml gewone melk. Past prima bij de leeftijd, op deze leeftijd hoeven ze echt geen fles meer hoor, dus prima om het anders te gaan doen toch?

3 maanden geleden

Hier helemaal geen flesjes meer, hij dronk het niet meer en ging alleen maar kauwen op de speen. Hij krijgt nu gewoon havermelk of soja melk ivm allergie elke ochtend een volle munchkin 360 beker en dan de grote formaat zonder handvatten en eind vd middag nog en de rest water en gewoon eten

3 maanden geleden

Reactie op Suusjepuusje88

180 ml pap, uit de fles. Zeker in drukke ochtenden makkelijk. En ze vindt h ...
Welke pap gebruik jij? En hoeveel lepels/een grotere speen? Bij ons verstopt de fles altijd en worden ze boos natuurlijk dat er niks uitkomt.. doe meestal 2 scheppen en een speen die 1 maat groter is..

3 maanden geleden

Hier 16 maanden en drinkt eerst fles melk van 200/250ml. Half uurtje later ontbijten we samen. Zij blij en ik blij dat we nog rustig kunnen opstarten.

3 maanden geleden

Reactie op Bellelellie

Hier 16 maanden en drinkt eerst fles melk van 200/250ml. Half uurtje later ...
Dit doen wij ook, kan ik even rustig wakker worden en zij ook met een lekkere fles melk :)

3 maanden geleden

Onze zoon van 15 maanden ontbijt met Brinta havermout in 150 ml halfvolle melk en een geprakte banaan doorheen. Hij krijgt s avonds voor het slapen een fles halfvolle melk van 130 ml.

3 maanden geleden

Reactie op Karen2022

Welke pap gebruik jij? En hoeveel lepels/een grotere speen? Bij ons verstop ...
Ik heb meestal olvarit. Laatst ook bambix geprobeerd en ze vindt het allemaal lekker. Dr Brown heeft de Y speen. Speciale speen voor pap. Deze raakt nooit verstopt. Ik doe 180 ml (gewone) melk en 6 of 7 schepjes pap.

3 maanden geleden

Reactie op Suusjepuusje88

Ik heb meestal olvarit. Laatst ook bambix geprobeerd en ze vindt het allema ...
Oh wow nooit van gehoord , van die speen. Ga 'm gelijk even opzoeken:)

3 maanden geleden

Hier ook rustig wakker worden met 200ml halfvolle melk. Later als wij gaan ontbijten krijgt zij ook havermout (overnight in melk geweekt) met fruit. Dan houdt ze het weer vol tot aan de lunch 💪 Bij de opvang doen ze een broodje of cracker in de ochtend (rond 9u) en bij opa/oma krijgt ze Brinta. Verschilt dus wel!

2 maanden geleden

Reactie op Karen2022

Oh wow nooit van gehoord , van die speen. Ga 'm gelijk even opzoeken:)
Wij hebben alle flessen van de Brown maar vond de papfles speen niet werken. Hebben toen van difrax de papfles variant gekocht en die werkt hier weer super 😁