24 Reacties
2 jaar geleden
De eerste keer gaf ik nan pro actief ze was daar heel goed mee.
Plots begon haar ontlastingspatroon ook te veranderen heb dan moeten overschakelen naar nan complete comfort na 1 week begon ze aan deze melk te wennen en sindsdien dagelijks toch een pamper met ontlasting
2 jaar geleden
Bij mij zeiden ze 4 dagen zonder is oké, als het dan niet lukt een hulpmiddel inschakelen. Dat hebben we gelukkig niet nodig gehad. Maar merk inderdaad ook wel dat hij er bij ons wat moeite mee heeft en als het dan lukt dat het een andere baby is...
2 jaar geleden
Toen ons zoontje net twee weken was ook veel last van moeilijke ontlasting. Steeds 5 dagen niet. Om die reden overgestapt op omneo voeding van nutrilon en preventief probiotica gegeven. Sindsdien poept die om de dag en is het een super tevreden kindje (speen vd fles wel nr 2) ivm extra vezels in de voeding. Mijn zoontje is inmiddels 10 weken en slaapt al sinds 6 weken volledig door op zn eigen kamertje.
Succes en volg je gevoel!
2 jaar geleden
10 dagen is bij borstvoeding. Bij kunst voeding moeten ze minimaal 2x per 7 dagen ontlasting hebben. Die van ons veranderd met de voeding de ontlasting. Eerst:
omneo (nutrilon) 1x per 2 dagen. Donker groen erg stevig. Hier leek ie nog steeds last van te hebben.
Pepti (nutrilon) heel wisselend, 3xpd of 1x per 2 dagen. Groen/geel soms stevig soms waterig. Ook niet altijd fijn.
Gewone nutrilon, 6x waterig was gewoon diarree zowat. Veel last en spugen.
Nu Hero nutrasense comfort + (AR) 1x per dag, veel maar mooi stevig. Wel nog wat gewenningskrampen. Maar hier geen ie geen last van met ontlasting enzo. ☺️ hier blijven we bij als het zo blijft gaan.
Wat ik hier mee wil zeggen voeding doet veel! En ja weet dat we veel hebben geprobeerd. (Minimaal 2 weken alles) maar wij hadden vrij veel problemen met ons mannetje dus je probeert wat. 😬
2 jaar geleden
Hier een dochter van 3 maanden die eens in de vijf dagen poept. Op dag 6 nog niet gepoept dan moeten we de huisarts bellen gaf het consultatiebureau aan. Dat is nog niet nodig geweest.
Heel af en toe poept ze vaker. Begint ook eerst met stinkende windjes. Ze heeft er alleen niet zo last van vandaar dat wij ook geen actie ondernemen. Ik heb zelf ook een spastische darm, dus ze heeft t niet van een vreemde.
2 jaar geleden
Reactie op Kraatje
Toen ons zoontje net twee weken was ook veel last van moeilijke ontlasting. ...
Dacht ik al want moeders om mijn heen vinden het ook niet okay dat mijn dochter 1 keer in de week ontlasting heeft. Had ze last van verstopping of krampjes met omneo? En hoe lang duurde tot dat ze eraan gewend was? Ik geef haar nu nutrilon standaard 0-6 maanden
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemeMe
Bij mij zeiden ze 4 dagen zonder is oké, als het dan niet lukt een hulpmidd ...
Wat voor hulpmiddel? Ja mijn dochter wordt er echt onrustig van.. het lijkt alsof ze verstopt zit.. maar haar ontlasting is wel gewoon zacht
2 jaar geleden
Reactie op Frysfamke
10 dagen is bij borstvoeding. Bij kunst voeding moeten ze minimaal 2x per 7 ...
Hi,
Hier gebruiken we nu extra care vd kruidvat(zelfde als omneo) en ook vaak groene ontlasting, soms met geel erdoor. Ene keer dik, andere keer dun, maar wel regelmatig. Zie dat jij ook overgestapt bent op hero. Wel verschil merkte jij? Benieuwd hoe het verder gaat!
2 jaar geleden
Wat voor hulpmiddel? Ja mijn dochter wordt er echt onrustig van.. het lijkt ...
Herkenbaar. Hier overgestapt op kruidvat extra care. In iedergeval dagelijks ontlasting maar wel groenig, soms met geel er door en lijkt nog wel krampjes te hebben. Weet niet echt goed of het door de voeding komt of t nilog niet helemaal makkelijk kunnen poepen.
2 jaar geleden
Reactie op Frysfamke
10 dagen is bij borstvoeding. Bij kunst voeding moeten ze minimaal 2x per 7 ...
Ja dat las ik ook op het internet maar ik heb 100x duidelijk aangegeven dat mijn kind nutrilon standaard krijgt. Bij alles 3 instanties hebben echt gezegd 10 dagen mag de ontlasting uitblijven. Dus heb ik het gelaten en geaccepteerd. Maar ze wordt steeds erger. Omdat ze natuurlijk ouder wordt begint de tranen langs haar wangen heen en krijst soms 4 uur lang non stop. En dan volgende dag avond heeft ze eindelijk de ontlasting.. dan slaapt ze weer2 a 3 nachten lekker zonder gehuil en makkelijk in slaap vallen. Haar fysiotherapeut zei ze moet 2 dagen 1 x ontlasting hebben. Heb 3x aangegeven bij de huisarts en cb . Ze doen er echt niks aan. Alles is normaal want ze groeit goed en ademt dus verder beoit ze niet. Ze heeft ook inderdaad veel last van spugen daarvoor ben ik naar kinderarts gegaan en die zegt ze heeft overgewicht ze moet 800ml per dag dus 8x 100ml.
Hoe lang duurde gewenningskrampe?
2 jaar geleden
Hier is het draaaama! Sinds we overgestapt zijn op kunstvoeding heeft hij zoveel last van obstipatie. We krijgen speciale zakjes van de huisarts want zodra hij deze niet krijgt is het meteen weer klaar en poept hij soms 1,5 -2 weken niet. Hebben alle soorten kunstvoeding al geprobeerd en geven hem nu geitenmelk. Paar dagen geleden weer normale kunstvoeding geprobeerd maar dit viel niet goed. Hopelijk heeft hij straks die zakjes niet meer nodig en gaat het weer vanzelf
2 jaar geleden
Reactie op Jm2023
Hier is het draaaama! Sinds we overgestapt zijn op kunstvoeding heeft hij z ...
Wat voor zakjes zijn dat? Wauw 2 weken is wel echt heftig. Kan je laten weten hoe het gaat met geitenmelk? Welke merk is dat ?
2 jaar geleden
Wat voor zakjes zijn dat? Wauw 2 weken is wel echt heftig. Kan je laten wet ...
Zijn zakjes poeder die je toevoegd aan de fles 2 maal per dag. Sinds hij aan de geitenmelk zit heeft hij wel veel minder last van krampen en spugen. Toen ik weer normale kv probeerde was hij super onrustig en spuugde hij veel tijdens en na de fles. Ik gebruik gewoon die van de kruidvat. Die is deze week trouwens in de aanbieding
2 jaar geleden
Wij gebruiken omneo voeding met forlax zakjes op voorschrift van de huisarts. Had eens per 7 dagen ontlasting. Veel huilen, stink windjes & een heel ongelukkig meisje. Eerst lactulose gekregen maar dit was drama bij ons. Nu met half zakje forlax dagelijks ontlasting. Voor ons echt een uitkomst. Als ik het een dag niet geef direct ongelukkige baby. Bij ons werd eerst ook gezegd dat het normaal was met kv dat ze eens per 7 dagen poepte maar ik voelde gewoon dat dit echt niet verder kon zo. Ik zou hier zeker naar informeren bij de huisarts. (Alleen omneo voeding maakte bij ons totaal geen verschil)
2 jaar geleden
Misschien kan je proberen tijdelijk lactulose aan haar voeding toe te voegen. Onze dochter had ook heeeeel veel pijn en weinig en harde ontlasting. Met lactulose nog steeds wel pijn maar het duurde echt aanzienlijk minder lang en ze poepte in ieder geval om de dag.
Belachelijk dat ze die 10 dagen aanhouden, zeker als je zegt dat het pijn doet. Ik heb er ook voor moeten vechten hoor!
2 jaar geleden
Ons meisje krijgt ook flesvoeding vanaf dag 1 en poept om de twee dagen. Ze laat best vaak stinkende windjes en soms schrikt ze er zelf ook van. De poep is vaak groenig dag voor poepen heeft ze meestaal wel krampjes maar is er verder niet onrustig bij. Als voeding gebruiken we de ‘Beba Nestlé pre’.
2 jaar geleden
Reactie op KimvM96
Hi,
Hier gebruiken we nu extra care vd kruidvat(zelfde als omneo) en ook v ...
Deze Hero hebben wij. Wat mij vooral opvalt is 1x per dag (eigenlijk altijd na de eerste fles van de dag) goede mosterd gele ontlasting. Niet hard maar ook geen water. Gewoon mooi (voor zover ontlasting mooi kan zijn 💩) er is regelmaat en consistentie is altijd het zelfde nu. En hij spuugt zo goed als niet meer. Ook super fijn. ☺️

2 jaar geleden
Reactie op Kraatje
Toen ons zoontje net twee weken was ook veel last van moeilijke ontlasting. ...
Dankjewel voor je reactie. Bedoelt u nr 2 van dokter brown fles ?
2 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Bedoelt u nr 2 van dokter brown fles ?
Yess die bedoel ik inderdaad. Deze voeding lijkt iets dikker. Speen nr 1 kreeg mijn zoontje de voeding niet zo goed door. Wel even goed in de gaten houden dat het niet te hard gaat. Dat kan met speen 2 ook weer voor krampjes zorgen. Mijn zoontje gaat er goed op op deze manier.