16 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Hi, ik heb geen ervaring met deze afwijking. Maar onze oudste zoon is geboren met microtie atresie rechts, wij hebben ook in dubio gestaan om hem te helpen wat vanaf 4 jaar kan. Wij hebben ervoor gekozen dit niet te doen en hem zelf deze keuze te geven als hij ouder is. Hij is nu 6 en het oortje hoort bij hem en is er nog niet om gepest en het wordt makkelijk door iedereen geaccepteerd. Als iemand erom vraagt zegt hij dat hij zo is geboren en daarna is het onderwerp weer gesloten en gaan ze verder spelen.
Het is dus niet echt vergelijkbaar qua afwijking maar misschien heb je toch iets aan mijn reactie.
Sterkte in deze lastige keuze!
één jaar geleden
Reactie op Mom92BL
Persoonlijk denk ik dat je zoontje je later dankbaar is dat je de ingreep l ...
Dankje voor je reactie. Wat ons betreft hoeft het ook niet omdat het misschien niet mooi zou zijn, hij is zoals hij is. Maar als het gaat om bijv. Geen oordopjes in kunnen doen, dan wordt het ook meer een ongemak voor hem later. Wat nu dus 'makkelijk' verholpen kan worden en later niet meer. Dat maakt dat we nu twijfelen.
één jaar geleden
Reactie op MamavanRenK
Hi, ik heb geen ervaring met deze afwijking. Maar onze oudste zoon is gebor ...
Dankje voor je reactie. Ik zou het ook graag aan hem over willen laten alleen kan het op latere leeftijd juist niet meer verholpen worden. Vandaar dat wij nu voor hem moeten kiezen.
één jaar geleden
Reactie op Lms91
Dankje voor je reactie. Wat ons betreft hoeft het ook niet omdat het missch ...
Lastige keuze maar zoals je het nu beschrijft hebben jullie je keuze al wel een beetje gemaakt! Nu kan het zonder operatie gedaan worden en later gaat hij daar wel baat bij hebben. dan heb ik het niet over hoe het er uit ziet maar wel het ongemak dat hem bespaard blijft en dat is heel wat waard denk ik 😊
één jaar geleden
Hi,
Ons dochtertje had ook een oor afwijking na de geboorte. Wij hadden er toen wel voor gekozen om er iets aan te doen, vooral nu het nog simpel te verhelpen is en ik wilde niet dat ze er later gepest mee zou worden.
Ze heeft toen bijna 6 weekjes aan 1 kant een spalkje in haar oorschelp gekregen. Oortje was helemaal afgeplakt met pleisters. Nu 2 jaar later zie je er niks meer van! Ben zo blij dat we er toen voor gekozen hebben! Het was even een heel gefrot met de pleisters en spalkje; maar voor ons is het echt waard geweest!
één jaar geleden
Hi! Andere situatie maar onze dochter had een te kort tongriempje en lipbandje. Wij hebben het op dag 5 laten behandelen en daarna nog 4 weken rek oefeningen in haar mond moeten doen om te zorgen dat het goed geneest.
Voor ons oogde het allemaal wat vervelend en pijnlijk, maar zij heeft er echt 0 last van gehad.
Goeie tip van de kraamhulp was om de vervelende oefeningen tussen de voeding door te doen. Daardoor bleef ze na de eerste paar x super rustig omdat ze wist dat ze zo weer lekker mocht drinken.
Misschien heb je wat aan onze ervaring!
8 maanden geleden
Reactie op Sbeer88
Heb je dit nog gedaan en zo ja hoe is het resultaat geworden?
Wat lief dat je er naar vraagt. Ja we hebben dit laten toepassen.
Achteraf viel het reuze mee maar in het moment vonden we het wel sneu. Maar het heeft super mooi resultaat gegeven. Het was echt de moeite waard en nu heeft hij een gewoon normaal oor. We dachten vooral we kunnen alleen maar spijt krijgen dat we het niet gedaan hebben dan spijt krijgen dat we het wel hebben gedaan.