11 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb een oorcamera en daar zit een soort schepje aan. Ik gluur heel voorzichtig met dat cameraatje in haar oor (ik kijk letterlijk naar het schepje en het oor, zodat ik het niet te ver naar binnen steek en mijn man kijkt via de camera echt diep naar binnen). Soms zien we grote klonten oorsmeer en die lepel ik er dan uit. Alles wat laat maar zeggen net buiten het gat is, haal ik met zo鈥檔 baby wattenstaafje weg.

7 maanden geleden

Niet. De oorschelp (en daar achter) even met een washandje als ze in bad is - of na een bijzonder lekkere maaltijd ;) De binnenkant blijven we vanaf. Dat maakt zichzelf wel schoon.

7 maanden geleden

Misschien een gekke vraag maar waarom wil je het schoonmaken? Als je denkt dat je baby jeuk heeft aan zn oor omdat ie krabt kan het zijn dat je baby ergens last van heeft niet omdat het vies is zeg maar.

7 maanden geleden

De oorschelp die ik met een babywattenstaafje, soms met een beetje Neutral olie op het wattenstaafje en daarna in bad afspoelen

7 maanden geleden

Niet, na een badje met een hydrofiele doek droog en of afnemen. De oor laat ik verder lekker met rust,

7 maanden geleden

Met een tretradoek na het bad. Gewoon de oorschelp proper maken met je vinger.

7 maanden geleden

Ik maak alleen de oorschelp schoon, tijdens het badderen met het washandje en als er veel oorsmeer in z鈥檔 oorschelp zit haal ik dat met een tissue of een wattenstaafje weg maar ga daar niet mee in z鈥檔 gehoorgang

7 maanden geleden

Ik doe het wel met een wattenstaafje maar enkel de oorsmeer die ik zie zitten. Dus ik ga niet het oor in.

7 maanden geleden

Wij hebben van die wattenstaafjes voor kinderen. Dan kan je niet per ongeluk te diep gaan en alleen de buitenkant schoonmaken.

7 maanden geleden

Beter geen oor stokjes, alleen voor de oorschelp niet in de gehoorgang of daar in de buurt. De minuscule bedeltjes die er af komen zorgen voor verstoppingen. Hier doe ik altijd na het in bad gaan met een hydrofiel een beetje in zijn oor poetsen, en dan met een wattenstaafje de oorschelp alleen. Verder lost het zich vanzelf op

7 maanden geleden

Ik gebruik deze soms om het oorsmeer te verwijderen wat heel erg goed bereikbaar is, maar ga er absoluut niet mee het oor 'in'. Is ook niet nodig bij baby's om schoon te maken. https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorging/baby-verzorging/n%C3%BBby-neus--en-oorreiniger-5450560.html?hic_camp=google_ads:19716166214:147743939993:649114576220&kwd=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2a6wBhCVARIsABPeH1uLv2roiqTkWyosfF_yMFp_kjlzym6BuVYZzM036sjOY_JZjrDFdPkaApSbEALw_wcB