26 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe het wel!

2 jaar geleden

Nee hoor. Voorlopig is ze te jong om überhaupt iets te snappen van data, en als ze wel verjaardagen begrijpt is het net zo leuk om op de opvang/school te mogen trakteren. Thuis vieren we het wel lekker samen als gezin, maar dat kan ook een paar dagen later lijkt me. NB: ik werk in het onderwijs en ‘zomaar’ een dag vrij is eigenlijk geen ding. Dus de optie is er eigenlijk ook niet.

2 jaar geleden

Zeker wel! Zelfs nog op de verjaardagen van mijn ouders, zus en broers neem ik vrij. Jarig ben je op je verjaardag 🤣

2 jaar geleden

Vroeger vierden wij (mijn vader, moeder, zusje en ik) onze verjaardag als gezin met elkaar op de dag zelf. Ik was hier weken naar toe aan het leven en het werd ook altijd 1 groot feest en heb ik hier mooie herinneringen aan ❤️ Buiten dat mijn verjaardag ook gevierd werd voor de familie & vrienden in het weekend keek ik meer uit naar de dag zelf met het gezin. Daarom nemen mijn vriend en ik de dag zelf ook vrij en hoop dit in de toekomst te blijven kunnen doen!

2 jaar geleden

Wij hebben dit gedaan bij onze peuter. We gingen als gezin een dagje weg en het was heerlijk! Het is doordeweeks ook minder druk. Vieren met de familie verloopt altijd zo druk en ik vond het heerlijk om met ons eigen gezin een dagje weg te gaan. Ook al zal onze baby het nog niet begrijpen: voor onszelf zijn de herinneringen mooi 💓

2 jaar geleden

Altijd vrij voor de kinderen, maar ook mijn eigen verjaardag en die van mijn man en ouders. Ook al wordt het op een andere dag gevierd, toch heel fijn om op de dag zelf, er wel in het klein bij stil te staan.

2 jaar geleden

Ik vind het wel een heel leuk idee om het echt op de dag zelf te kunnen vieren. Maar hoe doe je dat dan als je kinderen leerplichtig zijn?

2 jaar geleden

Wij nemen altijd vrij. 😊

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Wij hebben dit gedaan bij onze peuter. We gingen als gezin een dagje weg en ...
Ja precies dit! 😊

2 jaar geleden

Nee, wij niet. Voor mij hoeft het vieren niet op de dag zelf

2 jaar geleden

Wij hebben 1 kindje geboren in mei vorig jaar, dus nog niet veel 'ervaring' mee. Als ze 1 word is dat op een maandag en hebben we wel vrij genomen (vervroegd de zomervakantie achteraan geplakt). We zullen het de dag ervoor met familie vieren, puur omdat de meesten die maandag moeten werken. Maar leek ons wel leuk om als gezinnetje op de dag zelf iets leuks te doen, nu het nog kan ;)

2 jaar geleden

Reactie op JosephineO

Ik vind het wel een heel leuk idee om het echt op de dag zelf te kunnen vie ...
Mijn vader neemt nogsteeds ieder jaar vrij op mijn verjaardag. Ik herinner me van vroeger dat dat vooral betekende dat we samen konden ontbijten en rustig cadeautjes uit konden pakken, en dat hij na schooltijd thuis was om taart te eten en iets leuks te doen. In tegenstelling tot andere dagen waar hij vaak al weg was voordat wij klaar waren met ontbijten en pas bij het avondeten weer thuis was. Dus ook al zat ik zelf op school en hadden we niet per se een dagje weg die dag, het feit dat papa thuis was maakte het toch extra speciaal.

2 jaar geleden

Ja, wij wel. Ons meisje is van mei vorig jaar en dit jaar, op haar eerste verjaardag, hebben we allebei vrij als ouders zijnde. Ook opa’s en oma’s hebben vrij. We vieren het groots het weekend na haar verjaardag maar willen op de dag zelf wel iets leuks doen. Hoop dit ook te kunnen blijven doen tot ze naar school gaat. Lijkt me heerlijk en een mooie herinnering :)

2 jaar geleden

Ik heb de dag wel vrijgevraagd, maar ook omdat het op een zaterdag valt en ik om het weekend werk.

2 jaar geleden

Ik doe het wel bij de 1e verjaardag van onze zoon 😊 Vind het toch wel een bijzondere dag dan.

2 jaar geleden

Ik vind dit persoonlijk niet nodig, vieren op een andere dag kan wat mij betreft prima. Het verbaast me eigenlijk hoeveel mensen dit doen!

2 jaar geleden

Toevallig valt haar eerste verjaardag op een zaterdag. Maar ik denk niet dat wij in de toekomst vrij gaan nemen. Nu beseft ze het nog niet echt en daarna moet ze toch naar school. Misschien een beetje dubbele standaard want voor mezelf of mijn man neem ik wel verlof om iets leuks te doen 🙈 maar school missen is ook niet de bedoeling. Met familie vieren doen wij sowieso niet op de dag zelf, dan is er te veel druk om gasten te ontvangen in plaats van te genieten.

2 jaar geleden

Nee, daar nemen we allebei geen vrij voor. We vieren het in het weekend en met mijn familie combineren we het waarschijnlijk met een paar andere verjaardagen (grote familie, dus anders heb je ongeveer ieder weekend feest 🙈).

2 jaar geleden

Nee ik neem geen vrij, vieren het gewoon in het weekend en maken er dan een gezellig feestje van met familie erbij.

2 jaar geleden

Ja, wij nemen vrij.